Carnival překonal očekávání s rekordními tržbami 5,8 miliardy USD a ziskem 13 centů na akcii
Slabší výhled pro druhé čtvrtletí způsobil pokles akcií o 3,7 %
Společnost zvýšila celoroční výhled zisku EBITDA na 6,7 miliardy USD
Navzdory ekonomické nejistotě zůstává poptávka po výletních plavbách stabilní a rostoucí
Rekordní tržby, zlepšený celoroční výhled a dobré výsledky na pozadí klesající spotřebitelské poptávky nedokázaly zabránit 3,7% poklesu akcií společnosti v pátek po oznámení výsledků.
Akcie společnosti Carnival Corp. mírně poklesly kvůli mírnému zpoždění ve výhledu zisku provozovatele výletních plaveb za druhé čtvrtletí, který byl o cent pod očekáváním Wall Street. Analytici počítali se ziskem 23 centů na akcii za nadcházející čtvrtletí, zatímco Carnival předpovídal 22 centů.
Provozovatel výletních plaveb se však v prvním čtvrtletí pochlubil upraveným ziskem 13 centů na akcii díky rekordním tržbám ve výši 5,8 miliardy dolarů. Tato působivá hodnota překonala odhady analytiků, kteří předpokládali zisk ve výši 2 centů při výnosech 5,75 miliardy dolarů.
Navzdory současnému klimatu makroekonomické nestability společnost Carnival upravila svůj výhled pro současný fiskální rok. Upravený zisk EBITDA byl zvýšen na 6,7 miliardy dolarů, což je skok oproti dříve předpokládaným 6,6 miliardy dolarů. Kromě toho společnost nyní předpovídá 30% meziroční nárůst upraveného čistého zisku, což je výrazně více než 20% nárůst předpovídaný v prosinci.
Zdroj: Getty Images
Generální ředitel společnosti Carnival Corp. Josh Weinstein komentoval schopnost společnosti zvládnout bouřlivé makroekonomické a geopolitické podmínky, které nastaly od vydání prosincové prognózy. Provozovatel výletních plaveb zvýšil svá očekávání zisku pro letošní rok a zároveň vytrval na cestě k prosperitě všech svých výletních značek.
Weinstein dále dodal, že společnost zaznamenává rekordní ceny, nejdelší křivku rezervací, jakou kdy měla, a stabilní výdaje na palubách.
Vzhledem k tomu, že analytici předpovídají za tři měsíce do konce února zisk dva centy na akcii při tržbách 5,75 miliardy dolarů, nabídnou výsledky provozovatele výletních plaveb za první čtvrtletí cenné informace o stavu odvětví výletních plaveb. Důležité je, že zveřejnění výsledků může také napovědět, jakým směrem se bude vyvíjet ekonomika USA.
Širší pochopení trhu bude možné posoudit podle toho, zda spotřebitelé omezují své výdaje na cestování. Tato obava nabyla na významu po nedávných varováních hlavních amerických leteckých společností. Očekává se, že jakýkoli takový důkaz ústupu se objeví ve finančních prognózách společnosti Carnival nebo v komentáři k budoucím očekáváním.
Analytici z J.P. Morgan však nedávno zvýšili rating společnosti Norwegian Cruise Line Holdings (NCLH) na Buy. Vedení společnosti tvrdí, že k žádným posunům v poptávce nedošlo. Z bližšího okolí sektoru výletních plaveb analytik společnosti Truist Patrick Scholes prozradil, že zpomalení cestovního ruchu je patrné již od začátku února. Přesto poznamenává, že nárůst cen se neztlumil.
Akcie cestovního ruchu nesly hlavní tíhu nedávné ekonomické nejistoty. Investoři jsou nadmíru znepokojeni, protože dopady cel prezidenta Trumpa a snížení federální zaměstnanosti vyvolávají potenciálně slabší poptávku. Mnoho společností začalo ze svých finančních prognóz vyřazovat silnější poptávku.
Letecké giganty včetně společností Delta Air Lines (DAL), American Airlines (AAL) a Southwest Airlines (LUV) upravily své finanční odhady s ohledem na oslabenou důvěru spotřebitelů a podniků v prvním čtvrtletí. United Airlines (UAL) je poslední těžkou leteckou firmou, která se k tomuto trendu připojila a předpověděla, že její zisk se ocitne na spodní hranici původního rozpětí.
Navzdory těmto ekonomickým překážkám zůstává výhled poptávky po výletních plavbách povzbudivý. Podle analytiků J.P. Morgan finanční ředitel společnosti Norwegian Mark Kempa tvrdí, že provozovatelé výletních plaveb nabízejí lepší poměr ceny a kvality. Ve srovnání s pozemními alternativami poskytují lepší zážitky, což jim zajišťuje větší stabilitu v obtížných ekonomických časech.
Zdraví odvětví výletních plaveb, jak dokládá společnost Carnival, proto může sloužit jako ukazatel odolnosti amerických spotřebitelů v době tržních otřesů. Pokud by se tedy i společnost Carnival potýkala s poklesem spotřebitelů, znamenalo by to pravděpodobně pro celou americkou ekonomiku varovný vztyčený prst.
Rekordní tržby, zlepšený celoroční výhled a dobré výsledky na pozadí klesající spotřebitelské poptávky nedokázaly zabránit 3,7% poklesu akcií společnosti v pátek po oznámení výsledků.Akcie společnosti Carnival Corp. mírně poklesly kvůli mírnému zpoždění ve výhledu zisku provozovatele výletních plaveb za druhé čtvrtletí, který byl o cent pod očekáváním Wall Street. Analytici počítali se ziskem 23 centů na akcii za nadcházející čtvrtletí, zatímco Carnival předpovídal 22 centů.Provozovatel výletních plaveb se však v prvním čtvrtletí pochlubil upraveným ziskem 13 centů na akcii díky rekordním tržbám ve výši 5,8 miliardy dolarů. Tato působivá hodnota překonala odhady analytiků, kteří předpokládali zisk ve výši 2 centů při výnosech 5,75 miliardy dolarů.Navzdory současnému klimatu makroekonomické nestability společnost Carnival upravila svůj výhled pro současný fiskální rok. Upravený zisk EBITDA byl zvýšen na 6,7 miliardy dolarů, což je skok oproti dříve předpokládaným 6,6 miliardy dolarů. Kromě toho společnost nyní předpovídá 30% meziroční nárůst upraveného čistého zisku, což je výrazně více než 20% nárůst předpovídaný v prosinci.Generální ředitel společnosti Carnival Corp. Josh Weinstein komentoval schopnost společnosti zvládnout bouřlivé makroekonomické a geopolitické podmínky, které nastaly od vydání prosincové prognózy. Provozovatel výletních plaveb zvýšil svá očekávání zisku pro letošní rok a zároveň vytrval na cestě k prosperitě všech svých výletních značek.Weinstein dále dodal, že společnost zaznamenává rekordní ceny, nejdelší křivku rezervací, jakou kdy měla, a stabilní výdaje na palubách.Vzhledem k tomu, že analytici předpovídají za tři měsíce do konce února zisk dva centy na akcii při tržbách 5,75 miliardy dolarů, nabídnou výsledky provozovatele výletních plaveb za první čtvrtletí cenné informace o stavu odvětví výletních plaveb. Důležité je, že zveřejnění výsledků může také napovědět, jakým směrem se bude vyvíjet ekonomika USA.Širší pochopení trhu bude možné posoudit podle toho, zda spotřebitelé omezují své výdaje na cestování. Tato obava nabyla na významu po nedávných varováních hlavních amerických leteckých společností. Očekává se, že jakýkoli takový důkaz ústupu se objeví ve finančních prognózách společnosti Carnival nebo v komentáři k budoucím očekáváním.Analytici z J.P. Morgan však nedávno zvýšili rating společnosti Norwegian Cruise Line Holdings na Buy. Vedení společnosti tvrdí, že k žádným posunům v poptávce nedošlo. Z bližšího okolí sektoru výletních plaveb analytik společnosti Truist Patrick Scholes prozradil, že zpomalení cestovního ruchu je patrné již od začátku února. Přesto poznamenává, že nárůst cen se neztlumil.Akcie cestovního ruchu nesly hlavní tíhu nedávné ekonomické nejistoty. Investoři jsou nadmíru znepokojeni, protože dopady cel prezidenta Trumpa a snížení federální zaměstnanosti vyvolávají potenciálně slabší poptávku. Mnoho společností začalo ze svých finančních prognóz vyřazovat silnější poptávku.Carnival Corporation & plc Letecké giganty včetně společností Delta Air Lines , American Airlines a Southwest Airlines upravily své finanční odhady s ohledem na oslabenou důvěru spotřebitelů a podniků v prvním čtvrtletí. United Airlines je poslední těžkou leteckou firmou, která se k tomuto trendu připojila a předpověděla, že její zisk se ocitne na spodní hranici původního rozpětí.Navzdory těmto ekonomickým překážkám zůstává výhled poptávky po výletních plavbách povzbudivý. Podle analytiků J.P. Morgan finanční ředitel společnosti Norwegian Mark Kempa tvrdí, že provozovatelé výletních plaveb nabízejí lepší poměr ceny a kvality. Ve srovnání s pozemními alternativami poskytují lepší zážitky, což jim zajišťuje větší stabilitu v obtížných ekonomických časech.Zdraví odvětví výletních plaveb, jak dokládá společnost Carnival, proto může sloužit jako ukazatel odolnosti amerických spotřebitelů v době tržních otřesů. Pokud by se tedy i společnost Carnival potýkala s poklesem spotřebitelů, znamenalo by to pravděpodobně pro celou americkou ekonomiku varovný vztyčený prst.