Německý výrobce sportovních vozů Porsche dodal v prvním čtvrtletí celosvětově o 8 % méně vozů, jak uvedl v úterý, a to kvůli klesající poptávce v Číně a Evropě.
Porsche uvedlo, že celosvětově dodalo 71 470 vozů, přičemž dodávky v Číně a v Evropě meziročně poklesly o 42 %, resp. 10 %.
V Německu, které je domovským trhem Porsche, se dodávky propadly o 34 % na 7 495 vozů.
V Severní Americe však dodávky ve stejném období vzrostly o 37 % na 20 698 kusů, přičemž růst byl částečně přičítán zpožděním dodávek některých modelových řad v souvislosti s dovozem ve stejném období loňského roku.
Německá automobilka Mercedes-Benz v pondělí oznámila, že její jednotkové prodeje osobních a dodávkových automobilů v prvním čtvrtletí klesly o 7 %, což bylo způsobeno poklesem poptávky v Číně a Evropě.
Luxusní automobilové značky jako Porsche a Ferrari jsou nejvíce vystaveny americkým clům, uvedla před zveřejněním Rella Suskinová, analytička společnosti Morningstar.
„Jejich vynikající cenová síla a pozitivní vliv, který má zvýšení cen na zůstatkové hodnoty stávajících vozů jejich zákazníků, však snižují celkový dopad cel na jejich finanční výsledky,“ uvedla analytička.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky