Hrozba amerického prezidenta Donalda Trumpa uvalit 50% clo na dovoz mědi vyvolává v americkém automobilovém sektoru znepokojení, protože by to mohlo automobilkám a dodavatelům ještě více zkomplikovat absorbování hraničních daní a rostoucích nákladů, říkají vedoucí pracovníci a odborníci z oboru.
Cla sama o sobě mohou být zvládnutelná, ale ceny tohoto červeného kovu, který je nezbytný pro výrobu automobilů, zejména v kabelových svazcích a motorech pro elektrická vozidla, vystoupaly na rekordní úrovně.
Americký trh je silně závislý na dovozu mědi, hliníku a oceli a rozvoj nových kapacit by mohl trvat roky, takže uživatelé se snaží nakupovat kov od omezeného počtu dodavatelů, což vede k růstu cen.
K dovozním clům na tyto kovy a vyšším cenám ve Spojených státech se přidávají další náklady, které zvyšují finanční tlak na automobilky a dodavatele dílů, jak vyplývá z rozhovorů s desítkou vedoucích pracovníků, analytiků a odborníků z odvětví.
Automobilky se dosud spoléhaly na zásoby, aby se vyhnuly zvyšování cen, ale mohly by být nuceny přenést rostoucí náklady na dovozní cla na spotřebitele.
Některé společnosti, jako Ford a Toyota (NYSE:TM), již oznámily zvýšení cen, aby zmírnily dopady dalších cel zavedených Trumpem, zatímco Porsche očekává, že jen za duben a květen budou celní poplatky mít dopad na výsledky ve výši 300 milionů eur (351 milionů dolarů).
„Toto (celní clo na měď) komplikuje již tak obtížnou situaci“ automobilového průmyslu, uvedl Daan de Jonge, vedoucí analytik pro poptávku a ceny mědi ve společnosti Benchmark Mineral Intelligence.
Hrozba amerického prezidenta Donalda Trumpa uvalit 50% clo na dovoz mědi vyvolává v americkém automobilovém sektoru znepokojení, protože by to mohlo automobilkám a dodavatelům ještě více zkomplikovat absorbování hraničních daní a rostoucích nákladů, říkají vedoucí pracovníci a odborníci z oboru.
Cla sama o sobě mohou být zvládnutelná, ale ceny tohoto červeného kovu, který je nezbytný pro výrobu automobilů, zejména v kabelových svazcích a motorech pro elektrická vozidla, vystoupaly na rekordní úrovně.
Americký trh je silně závislý na dovozu mědi, hliníku a oceli a rozvoj nových kapacit by mohl trvat roky, takže uživatelé se snaží nakupovat kov od omezeného počtu dodavatelů, což vede k růstu cen.
K dovozním clům na tyto kovy a vyšším cenám ve Spojených státech se přidávají další náklady, které zvyšují finanční tlak na automobilky a dodavatele dílů, jak vyplývá z rozhovorů s desítkou vedoucích pracovníků, analytiků a odborníků z odvětví.
Automobilky se dosud spoléhaly na zásoby, aby se vyhnuly zvyšování cen, ale mohly by být nuceny přenést rostoucí náklady na dovozní cla na spotřebitele.
Některé společnosti, jako Ford a Toyota , již oznámily zvýšení cen, aby zmírnily dopady dalších cel zavedených Trumpem, zatímco Porsche očekává, že jen za duben a květen budou celní poplatky mít dopad na výsledky ve výši 300 milionů eur .
„Toto komplikuje již tak obtížnou situaci“ automobilového průmyslu, uvedl Daan de Jonge, vedoucí analytik pro poptávku a ceny mědi ve společnosti Benchmark Mineral Intelligence.