Tamil Nadu se stává hlavním centrem výroby díky pobídkám a infrastruktuře
Delta Electronics a Apple přesouvají část výroby z Číny do Indie
Výrobci stále závisí na čínských komponentech, hlavně mikročipech a magnetech
Regiony jako Tamil Nadu lákají výrobce daňovými úlevami, rychlou výstavbou infrastruktury a aktivní podporou ze strany státních úřadů. Výsledkem je, že firmy, které dříve preferovaly Čínu, stále častěji obracejí pozornost na jih Indie.
Delta Electronics a symbolická přítomnost v Bengalúru
Společnost Delta Electronics(2308.TW) investovala 650 milionů rupií do pojmenování stanice metra v Bengalúru, což není jen marketingový tah, ale i vyjádření závazku vůči indickému trhu. Prezident Benjamin Lin ze své kanceláře s výhledem na stanici Delta Electronics Bommasandra dohlíží na naplňování pětiletého plánu firmy, jehož cílem je vybudování silného výrobního zázemí v jižní Indii.
Delta provozuje v Tamil Nadu 125akrový výrobní závod v Krishnagiri a nové výzkumné centrum v Bengalúru, kde pracuje 400 inženýrů. Tato zařízení produkují například nabíječky pro elektromobily a vybavení, které využívají smluvní výrobci Apple(AAPL) při montáži iPhonů. Společnost Apple již oznámila, že většina smartphonů pro americký trh bude pocházet právě z Indie.
Důvodem je tlak zákazníků, kteří požadují dodávky mimo Čínu. Lin říká otevřeně: „Řídíme se přáním zákazníků, a pokud chtějí přesun z Číny, přemístíme výrobu.“ Kromě pobídek, jako je desetileté osvobození od daně z příjmu, přispělo k rozhodnutí také zajištění klíčových služeb, jako je dodávka elektřiny a vody.
Zdroj: Getty images
Tamil Nadu jako tahoun změny
Tamil Nadu, přestože tvoří jen 6 % indické populace, se stal výrobní velmocí země. Podle ministra průmyslu TRB Rajaa je úspěch výsledkem dlouhodobého důrazu na vzdělání, infrastrukturu a podnikatelské prostředí. Stát se přiblížil cíli, který stanovil premiér Narendra Modi v rámci iniciativy Make in India – aby výroba tvořila čtvrtinu HDP. Zatímco celonárodní průměr zůstává pod 18 %, Tamil Nadu se pohybuje blízko této hranice.
Stát vyrábí více než 40 % indického exportu elektroniky a téměř polovinu motorových vozidel a jejich dílů. Nilakantan RS, datový analytik a autor knihy South vs North: India’s Great Divide, upozorňuje, že čím více se výroba posouvá do vyšších hodnotových řetězců, tím více se koncentruje na jihu Indie.
Hosur, dříve město „svobodných mužů“, dnes hostí největší továrnu na elektrické skútry na světě, kterou provozuje Ola Electric Mobility(OLAEM). Své nové zařízení zde buduje také Tata Electronics, a to v místě, kde dříve volně pobíhali sloni. Výrobní rozmach se odráží i v rozšíření společnosti International Aerospace Manufacturing, společného podniku Hindustan Aeronautics(HINDALCO) a Rolls-Royce, který v Hosuru postavil komplex za 850 milionů rupií.
Výzvy dodavatelských řetězců přetrvávají
Navzdory růstu výroby zůstává jižní Indie významně závislá na čínských dodávkách, zejména pokud jde o kritické komponenty. To platí i pro Ather Energy, čtvrtého největšího výrobce elektrických skútrů v zemi. Jejich továrna v Hosuru sice využívá blízkosti místních dodavatelů, ale klíčové komponenty jako mikrokontroléry nebo magnety musí stále dovážet z Číny.
Podobné dilema řeší i Delta Electronics. Její indické linky jsou sice levnější než ty v Thajsku, ale stále nemohou konkurovat čínským závodům, které využívají dokonale sladěné just-in-time dodavatelské řetězce. Firma proto v areálu v Krishnagiri vyčlenila 20 akrů pro možné budoucí dodavatele. Zatím jsou pozemky prázdné, ale Benjamin Lin jedná s několika firmami a věří, že „teď je ten správný čas na přesun do Indie“.
Indie jako alternativa, ne náhrada
Indie dnes představuje reálnou alternativu pro firmy, které chtějí snížit závislost na Číně. Má obrovskou pracovní sílu, nízké mzdové náklady a státy jako Tamil Nadu vytvářejí velmi atraktivní podmínky pro investory. Výsledkem je, že globální výrobci, včetně technologických gigantů, si jižní Indii vybírají jako klíčovou lokalitu pro nové provozy.
Na druhou stranu, země stále čelí problémům se zajištěním pozemků, pomalou byrokracií na centrální úrovni a nedostatkem domácích dodavatelů v některých specializovaných oblastech. Místní úřady se ale snaží pružně reagovat. Příklad Hosuru, kde státní úředníci během několika dní nabídli investorům desítky pozemků, je ukázkou toho, jak může vypadat nová tvář indského byznysu.
Zdroj: Getty images
Regiony jako Tamil Nadu lákají výrobce daňovými úlevami, rychlou výstavbou infrastruktury a aktivní podporou ze strany státních úřadů. Výsledkem je, že firmy, které dříve preferovaly Čínu, stále častěji obracejí pozornost na jih Indie.Delta Electronics a symbolická přítomnost v BengalúruSpolečnost Delta Electronics investovala 650 milionů rupií do pojmenování stanice metra v Bengalúru, což není jen marketingový tah, ale i vyjádření závazku vůči indickému trhu. Prezident Benjamin Lin ze své kanceláře s výhledem na stanici Delta Electronics Bommasandra dohlíží na naplňování pětiletého plánu firmy, jehož cílem je vybudování silného výrobního zázemí v jižní Indii.Delta provozuje v Tamil Nadu 125akrový výrobní závod v Krishnagiri a nové výzkumné centrum v Bengalúru, kde pracuje 400 inženýrů. Tato zařízení produkují například nabíječky pro elektromobily a vybavení, které využívají smluvní výrobci Apple při montáži iPhonů. Společnost Apple již oznámila, že většina smartphonů pro americký trh bude pocházet právě z Indie.Důvodem je tlak zákazníků, kteří požadují dodávky mimo Čínu. Lin říká otevřeně: „Řídíme se přáním zákazníků, a pokud chtějí přesun z Číny, přemístíme výrobu.“ Kromě pobídek, jako je desetileté osvobození od daně z příjmu, přispělo k rozhodnutí také zajištění klíčových služeb, jako je dodávka elektřiny a vody.Tamil Nadu jako tahoun změnyTamil Nadu, přestože tvoří jen 6 % indické populace, se stal výrobní velmocí země. Podle ministra průmyslu TRB Rajaa je úspěch výsledkem dlouhodobého důrazu na vzdělání, infrastrukturu a podnikatelské prostředí. Stát se přiblížil cíli, který stanovil premiér Narendra Modi v rámci iniciativy Make in India – aby výroba tvořila čtvrtinu HDP. Zatímco celonárodní průměr zůstává pod 18 %, Tamil Nadu se pohybuje blízko této hranice.Stát vyrábí více než 40 % indického exportu elektroniky a téměř polovinu motorových vozidel a jejich dílů. Nilakantan RS, datový analytik a autor knihy South vs North: India’s Great Divide, upozorňuje, že čím více se výroba posouvá do vyšších hodnotových řetězců, tím více se koncentruje na jihu Indie.Hosur, dříve město „svobodných mužů“, dnes hostí největší továrnu na elektrické skútry na světě, kterou provozuje Ola Electric Mobility . Své nové zařízení zde buduje také Tata Electronics, a to v místě, kde dříve volně pobíhali sloni. Výrobní rozmach se odráží i v rozšíření společnosti International Aerospace Manufacturing, společného podniku Hindustan Aeronautics a Rolls-Royce, který v Hosuru postavil komplex za 850 milionů rupií.Výzvy dodavatelských řetězců přetrvávajíNavzdory růstu výroby zůstává jižní Indie významně závislá na čínských dodávkách, zejména pokud jde o kritické komponenty. To platí i pro Ather Energy, čtvrtého největšího výrobce elektrických skútrů v zemi. Jejich továrna v Hosuru sice využívá blízkosti místních dodavatelů, ale klíčové komponenty jako mikrokontroléry nebo magnety musí stále dovážet z Číny.Podobné dilema řeší i Delta Electronics. Její indické linky jsou sice levnější než ty v Thajsku, ale stále nemohou konkurovat čínským závodům, které využívají dokonale sladěné just-in-time dodavatelské řetězce. Firma proto v areálu v Krishnagiri vyčlenila 20 akrů pro možné budoucí dodavatele. Zatím jsou pozemky prázdné, ale Benjamin Lin jedná s několika firmami a věří, že „teď je ten správný čas na přesun do Indie“.Indie jako alternativa, ne náhradaIndie dnes představuje reálnou alternativu pro firmy, které chtějí snížit závislost na Číně. Má obrovskou pracovní sílu, nízké mzdové náklady a státy jako Tamil Nadu vytvářejí velmi atraktivní podmínky pro investory. Výsledkem je, že globální výrobci, včetně technologických gigantů, si jižní Indii vybírají jako klíčovou lokalitu pro nové provozy.Na druhou stranu, země stále čelí problémům se zajištěním pozemků, pomalou byrokracií na centrální úrovni a nedostatkem domácích dodavatelů v některých specializovaných oblastech. Místní úřady se ale snaží pružně reagovat. Příklad Hosuru, kde státní úředníci během několika dní nabídli investorům desítky pozemků, je ukázkou toho, jak může vypadat nová tvář indského byznysu.
Farmaceutický průmysl je jedním z klíčových sektorů, který těží z globálních demografických změn, zejména ze stárnutí populace. S rostoucí průměrnou...