Zoox, dceřiná společnost Amazonu, žádá o širší povolení od amerických regulátorů k provozu autonomních vozidel bez tradičních ovládacích prvků. Tato iniciativa naznačuje možné plány na jejich širší komerční nasazení.
Úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) ve středu oznámil, že Zoox požaduje dočasné výjimky od několika federálních standardů bezpečnosti motorových vozidel. Tyto výjimky se týkají požadavků na systémy odmrazování a odmlžování čelního skla, stěrače a mycí systémy skel, osvětlení, viditelnost ze zadní části vozidla a ochranu cestujících při nárazech.
NHTSA zatím nevyhodnotila výhody žádosti Zoox. Během hodnotícího procesu může agentura požádat o další informace od žadatele. Po obdržení adekvátních informací NHTSA aktualizuje spis a zveřejní samostatnou oznámení žádající veřejnost o komentáře ke všem předloženým materiálům.
Po zhodnocení veřejných komentářů a dalších dostupných informací se NHTSA rozhodne, zda povolí nebo zamítne žádost a zveřejní své rozhodnutí ve Federálním rejstříku.
Chcete využít této příležitosti?
Aktualizace na téma autonomních vozidel přicházejí v době, kdy se automobilový průmysl rychle vyvíjí a snaží se reagovat na rostoucí poptávku po inovacích v oblasti dopravy. Vzhledem k těmto změnám je významná i role regulátorů, kteří se snaží najít rovnováhu mezi bezpečností a pokrokem.
Podle analytiků je budoucnost autonomních vozidel spojena se zvýšenou efektivitou a komfortem, avšak musí být důkladně zajištěna bezpečnost pro všechny účastníky silničního provozu.
Zoox v současnosti usiluje o legislativní rámec, který by mu umožnil implementovat novou technologii do provozu širokospektré veřejnosti.
Zoox, dceřiná společnost Amazonu, žádá o širší povolení od amerických regulátorů k provozu autonomních vozidel bez tradičních ovládacích prvků. Tato iniciativa naznačuje možné plány na jejich širší komerční nasazení.
Úřad pro bezpečnost silničního provozu ve středu oznámil, že Zoox požaduje dočasné výjimky od několika federálních standardů bezpečnosti motorových vozidel. Tyto výjimky se týkají požadavků na systémy odmrazování a odmlžování čelního skla, stěrače a mycí systémy skel, osvětlení, viditelnost ze zadní části vozidla a ochranu cestujících při nárazech.
NHTSA zatím nevyhodnotila výhody žádosti Zoox. Během hodnotícího procesu může agentura požádat o další informace od žadatele. Po obdržení adekvátních informací NHTSA aktualizuje spis a zveřejní samostatnou oznámení žádající veřejnost o komentáře ke všem předloženým materiálům.
Po zhodnocení veřejných komentářů a dalších dostupných informací se NHTSA rozhodne, zda povolí nebo zamítne žádost a zveřejní své rozhodnutí ve Federálním rejstříku.Chcete využít této příležitosti?
Aktualizace na téma autonomních vozidel přicházejí v době, kdy se automobilový průmysl rychle vyvíjí a snaží se reagovat na rostoucí poptávku po inovacích v oblasti dopravy. Vzhledem k těmto změnám je významná i role regulátorů, kteří se snaží najít rovnováhu mezi bezpečností a pokrokem.
Podle analytiků je budoucnost autonomních vozidel spojena se zvýšenou efektivitou a komfortem, avšak musí být důkladně zajištěna bezpečnost pro všechny účastníky silničního provozu.
Zoox v současnosti usiluje o legislativní rámec, který by mu umožnil implementovat novou technologii do provozu širokospektré veřejnosti.