Stávka strojních techniků v areálu Boeing Defense v St. Louis dnes dosáhla 53 dnů, čímž se vyrovnala loňskému
výstupu zaměstnanců v severozápadu USA, kteří se podílejí na výrobě většiny komerčních letadel společnosti. Loni skončila
stávka s významnými ústupky ze strany Boeing.
V současnosti management společnosti odmítá významně zlepšit nabídky, které již byly odbory odmítnuty.
Přibližně 3 200 strojních techniků stávkuje od 4. srpna a zatím se neobjevují známky obnovení jednání.
Podle expertů čelí Boeing mnohem menším ekonomickým tlakům než v minulosti, protože aktuální pozastavení činnosti se
převážně týká vojenských programů s nízkou výrobou a v testovací fázi, na rozdíl od ziskového
programu letadel 737.
Podle Richarda Aboulafii, ředitele AeroDynamic Advisory, vláda již zaplatila většinu nákladů na vybavení
a komponenty pro stíhačky, čímž se zmírnil ekonomický dopad na Boeing. „Je těžké vidět bolestivá místa pro Boeing,“
uvedl Aboulafia. „Boeing počítá s tím, že vydrží déle než odbory, a možná se jim to povede.“
Odboroví představitelé tvrdí, že jsou připraveni k návratu k jednání. V současnosti se členové spoléhají na kombinaci
$300 týdně v podpůrných dávkách od odborů, vedlejších zaměstnání a úsporných opatření.
Odbory poslaly návrh smlouvy, který byl 19. září velkým množstvím členů schválen a byl odborům zamítnut.
Mezitím Boeing pokračuje v dodávkách, od začátku stávky dodal jeden F/A-18 a jeden F-15
a vyrobil 3,120 sad pro modifikaci bomb JDAM. Probíhá také testování letadel T-7 a MQ-25,
což značí pokračující činnost společnosti během stávky.
Odchod Michael Fitzsimmons, šéfa vztahů se zaměstnanci, do Fordu neovlivní možná jednání, uvedla
mluvčí Boeing. „Nechceme tu hrát hry. Mnoho lidí závisí na těchto pracovních místech,“ prohlásil Jody Bennett,
místopředseda IAM, během briefingu a připomněl tak těžkou situaci zaměstnanců, kteří se potýkají s nevypláceným
platem a nejistotou ohledně budoucnosti.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky