Čínské automobilky posilují svou přítomnost v Evropě, přičemž sází na konkurenceschopné ceny a pokročilé technologie s cílem prorazit na trhu, který tradičně ovládají evropské a americké značky. Tato expanze vyvolala napětí v obchodu mezi Bruselem a Pekingem, a to včetně sporů o celní tarify na čínské elektrické vozy.
Jedním z hlavních hráčů je společnost BYD, která buduje závod na výrobu elektrických vozů v jižním Maďarsku, jehož výroba by měla začít do konce roku 2025. BYD plánuje do roku 2028 vyrábět všechny své elektrické vozy pro Evropu místně.
Další značky jako Chery a Changan také pronikají na evropský trh. Chery zahájí prodej třech SUV v Polsku již v listopadu, zatímco Changan plánuje spustit prodeje v deseti evropských zemích.
Geely představí svou značku v Británii na začátku čtvrtého čtvrtletí 2025 s modelem elektrického SUV EX5. NIO plánuje uvedení elektrického modelu Firefly ve třetím čtvrtletí 2025, přičemž vzpomíná na pomalejší pokrok kvůli problémům s prodejní a servisní sítí.
SAIC Motor prodala mezi lednem a červencem 176 415 vozidel v Evropě, což představuje 2,1 % registrací v EU a UK, a to zejména díky značce MG Motor.
XPENG spolupracuje s dodavatelem Magna na montáži dvou modelů v Graz, Rakousku, což dále posiluje evropskou přítomnost této značky.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky