Hornbach Group, známý německý maloobchodník s domácími potřebami, oznámil pokles upraveného EBIT o 7,2 % na 110,5 milionu eur v druhém čtvrtletí fiskálního roku 2025-26. Tento pokles přichází navzdory nárůstu tržeb o 3 % na 1,69 miliardy eur.
Důvodem slabších výsledků jsou vzrůstající náklady na zaměstnance a nižší počet pracovních dnů ve srovnání s předchozím obdobím. Celkové tržby za první polovinu roku vzrostly o 4,4 % na 3,60 miliardy eur, s produktem EBIT, který se zvýšil o 2,5 % na 272,2 milionu eur.
Jednotka Hornbach Baumarkt AG zaznamenala nárůst prodeje o 4,7 % na 3,40 miliardy eur, přičemž v Německu prodeje vzrostly o 2,9 % na 1,61 miliardy eur, zatímco mezinárodní prodeje vzrostly o 6,4 % na 1,79 miliardy eur.
V této souvislosti generální ředitel podniku uvedl: „I přes naše dosažené výsledky čelíme výzvám spojeným se zvýšenými mzdami a plánováním nově otevíraných obchodů.” Stručně řečeno, zisk na akcii vzrostl na 4,12 eur, což je o 14,5 % méně než v předchozím roce.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky