Kalifornie se od 1. října 2025 připravuje na významnou změnu pro uživatele elektrických vozidel (EV). Federální vláda zakazuje státům, aby povolovaly elektrikářům a dalším čistým vozidlům využívat pruhy pro sdílení vozidel bez splnění požadavků na obsazenost vozidla.
Guvernér Kalifornie Gavin Newsom uvedl, že řidiči s dekorem pro čistá vozidla nebudou moci nadále využívat carpool pruhy ani získávat snížené mýtné v některých oblastech. To představuje citelný zásah do stávající podpory prodejů elektrických vozidel, které měly tento program jako významnou výhodu.
Kalifornie dosud vydala více než 1 milion dekretů pro čistá vozidla a tento program byl původně autorizován Federálními silničními správami. Steve Gordon, ředitel Ministerstva motorových vozidel Kalifornie, prohlásil: „Odebráním tohoto programu zaplatí cenu stovky tisíc kalifornských řidičů. Je to prohrou pro všechny a vyzýváme federální vládu, aby program udržela.“
V kontextu širších změn se tato situace odráží i v nedávných rozhodnutích administrativy prezidenta Donalda Trumpa, která se zaměřila na pozměnění legislativy týkající se prodeje elektrických vozidel a ukončení daňových kreditů pro nákup nových EV, které byly dosud platné do 30. září 2025. Tato legislativní změna vyvolává obavy o budoucnost trhu s elektromobily a investice do ekologických technologií.
Chcete využít této příležitosti?
Kalifornie se od 1. října 2025 připravuje na významnou změnu pro uživatele elektrických vozidel . Federální vláda zakazuje státům, aby povolovaly elektrikářům a dalším čistým vozidlům využívat pruhy pro sdílení vozidel bez splnění požadavků na obsazenost vozidla.
Guvernér Kalifornie Gavin Newsom uvedl, že řidiči s dekorem pro čistá vozidla nebudou moci nadále využívat carpool pruhy ani získávat snížené mýtné v některých oblastech. To představuje citelný zásah do stávající podpory prodejů elektrických vozidel, které měly tento program jako významnou výhodu.
Kalifornie dosud vydala více než 1 milion dekretů pro čistá vozidla a tento program byl původně autorizován Federálními silničními správami. Steve Gordon, ředitel Ministerstva motorových vozidel Kalifornie, prohlásil: „Odebráním tohoto programu zaplatí cenu stovky tisíc kalifornských řidičů. Je to prohrou pro všechny a vyzýváme federální vládu, aby program udržela.“
V kontextu širších změn se tato situace odráží i v nedávných rozhodnutích administrativy prezidenta Donalda Trumpa, která se zaměřila na pozměnění legislativy týkající se prodeje elektrických vozidel a ukončení daňových kreditů pro nákup nových EV, které byly dosud platné do 30. září 2025. Tato legislativní změna vyvolává obavy o budoucnost trhu s elektromobily a investice do ekologických technologií. Chcete využít této příležitosti?