Nová prodeje vozidel v říjnu 2025 se očekávají ve výrazném poklesu, vzhledem k vypršení daňových úlev pro elektromobily. Očekává se, že sezónně přizpůsobená roční sazba (SAAR) dosáhne 15,7 milionu vozidel, což je pokles z 16,1 milionu v loňském roce a 16,4 milionu v září.
Prodeje jsou naplánovány na 1,30 milionu jednotek, což představuje více než 3% pokles ve srovnání s říjnem 2024, nicméně znamená to 2,7% nárůst oproti září 2025. „Tempo prodeje nových vozidel bylo překvapivě silné toto léto navzdory stále přetrvávající nejistotě ohledně cel,“ uvedl Charlie Chesbrough, hlavní ekonom společnosti Cox Automotive.
Pokles prodeje v říjnu je přičítán především konci daňových kreditů ve výši 7 500 dolarů, které skončily na konci září. Tyto pobídky předtím podpořily prodeje elektromobilů na rekordní úrovně ve třetím čtvrtletí 2025, kdy prodeje dosáhly 438 487 jednotek, což představuje 40,7% nárůst ve srovnání s předchozím čtvrtletím a 29,6% více než ve stejném období minulého roku.
Chesbrough také poznamenal: „Příběh prodeje EV se od tohoto okamžiku skutečně změní.“ Očekává se, že prodeje elektromobilů a plug-in hybridů se v říjnu výrazně sníží, zatímco podmínky na trhu pro ostatní vozidla by měly být také v budoucích měsících složitější v důsledku rostoucích cen.
Chcete využít této příležitosti?
Cox Automotive si udržuje svoji celoroční prognózu prodeje mezi 15,8 a 16,4 miliony vozidel, přičemž jako základní projekci uvádí 16,1 milionu. Společnost zvýšila prognózu jak pro flotilové, tak nové maloobchodní prodeje na základě silného výkonu ve třetím čtvrtletí, zatímco prognózu pro leasing byla snížena z 25% na 24% kvůli očekávanému poklesu leasingu EV v posledním čtvrtletí.
Nová prodeje vozidel v říjnu 2025 se očekávají ve výrazném poklesu, vzhledem k vypršení daňových úlev pro elektromobily. Očekává se, že sezónně přizpůsobená roční sazba dosáhne 15,7 milionu vozidel, což je pokles z 16,1 milionu v loňském roce a 16,4 milionu v září.
Prodeje jsou naplánovány na 1,30 milionu jednotek, což představuje více než 3% pokles ve srovnání s říjnem 2024, nicméně znamená to 2,7% nárůst oproti září 2025. „Tempo prodeje nových vozidel bylo překvapivě silné toto léto navzdory stále přetrvávající nejistotě ohledně cel,“ uvedl Charlie Chesbrough, hlavní ekonom společnosti Cox Automotive.
Pokles prodeje v říjnu je přičítán především konci daňových kreditů ve výši 7 500 dolarů, které skončily na konci září. Tyto pobídky předtím podpořily prodeje elektromobilů na rekordní úrovně ve třetím čtvrtletí 2025, kdy prodeje dosáhly 438 487 jednotek, což představuje 40,7% nárůst ve srovnání s předchozím čtvrtletím a 29,6% více než ve stejném období minulého roku.
Chesbrough také poznamenal: „Příběh prodeje EV se od tohoto okamžiku skutečně změní.“ Očekává se, že prodeje elektromobilů a plug-in hybridů se v říjnu výrazně sníží, zatímco podmínky na trhu pro ostatní vozidla by měly být také v budoucích měsících složitější v důsledku rostoucích cen.Chcete využít této příležitosti?
Cox Automotive si udržuje svoji celoroční prognózu prodeje mezi 15,8 a 16,4 miliony vozidel, přičemž jako základní projekci uvádí 16,1 milionu. Společnost zvýšila prognózu jak pro flotilové, tak nové maloobchodní prodeje na základě silného výkonu ve třetím čtvrtletí, zatímco prognózu pro leasing byla snížena z 25% na 24% kvůli očekávanému poklesu leasingu EV v posledním čtvrtletí.