Kering, vlastník značky Gucci, oznámil prodej své kosmetické divize L’Oréal za 4 miliardy eur (4,7 miliardy dolarů), což odráží strategickou změnu pod vedením nového generálního ředitele Luca de Mea. Tento krok je součástí snahy o snížení dluhu a zaměření se na hlavní módní činnost společnosti.
Částečně zahrnutý prodej zahrnuje franšízovou řadu Creed a dlouhodobé licence pro vůně Bottega Veneta, Balenciaga a Gucci. Prodejem Kering cílí na snížení svého dluhu, který byl ke konci června 2025 odhadován na 9,5 miliardy eur, což vzbuzuje obavy u investorů.
Analytici z brokera Metzler uvedli, že výnosy z prodeje posílí bilanční strukturu a podpoří snižování zadlužení, které již v první polovině roku 2025 kleslo o 1 miliardu eur. Očekává se, že tržby z licencí zajistí Keringu pokračující příjmy z oblasti beauty.
Podle Sarah Thirion, analytika v Midcap, společnost Kering prokázala strategický realismus a je jasné, že krása už není součástí její budoucí strategie. „Musí si vybírat své bitvy, a krásou evidentně už nesoupeří,“ komentovala Thirion.
Chcete využít této příležitosti?
Nový CEO De Meo prohlásil, že plánuje učinit složitá rozhodnutí k omezení dluhu, což zahrnuje racionalizaci a reorganizaci společnosti. Dále bylo odloženo plné převzetí italské módní značky Valentino a prodej podílů v nemovitostech je také součástí plánovaných kroků.
Pro další rozvoj plánuje Kering a L’Oréal vytvořit společný podnik 50/50, který umožní zkoumat další obchodní příležitosti mimo kosmetiku, což by mohlo podporovat zvyšující se příjmy v následujících letech.
Kering, vlastník značky Gucci, oznámil prodej své kosmetické divize L’Oréal za 4 miliardy eur , což odráží strategickou změnu pod vedením nového generálního ředitele Luca de Mea. Tento krok je součástí snahy o snížení dluhu a zaměření se na hlavní módní činnost společnosti.
Částečně zahrnutý prodej zahrnuje franšízovou řadu Creed a dlouhodobé licence pro vůně Bottega Veneta, Balenciaga a Gucci. Prodejem Kering cílí na snížení svého dluhu, který byl ke konci června 2025 odhadován na 9,5 miliardy eur, což vzbuzuje obavy u investorů.
Analytici z brokera Metzler uvedli, že výnosy z prodeje posílí bilanční strukturu a podpoří snižování zadlužení, které již v první polovině roku 2025 kleslo o 1 miliardu eur. Očekává se, že tržby z licencí zajistí Keringu pokračující příjmy z oblasti beauty.
Podle Sarah Thirion, analytika v Midcap, společnost Kering prokázala strategický realismus a je jasné, že krása už není součástí její budoucí strategie. „Musí si vybírat své bitvy, a krásou evidentně už nesoupeří,“ komentovala Thirion.Chcete využít této příležitosti?
Nový CEO De Meo prohlásil, že plánuje učinit složitá rozhodnutí k omezení dluhu, což zahrnuje racionalizaci a reorganizaci společnosti. Dále bylo odloženo plné převzetí italské módní značky Valentino a prodej podílů v nemovitostech je také součástí plánovaných kroků.
Pro další rozvoj plánuje Kering a L’Oréal vytvořit společný podnik 50/50, který umožní zkoumat další obchodní příležitosti mimo kosmetiku, což by mohlo podporovat zvyšující se příjmy v následujících letech.