ZF Friedrichshafen plánuje do roku 2030 propustit přibližně 7600 zaměstnanců z divize elektrifikovaných pohonných jednotek, což představuje přibližně čtvrtinu její pracovní síly. Tento krok byl součástí restrukturalizačního plánu, o kterém byla dohoda uzavřena s odborovým svazem IG Metall.
Společnost tuto restrukturalizaci oznámila během slabé poptávky po elektrických vozidlech na trhu a kvůli globálním obchodním napětím. Od loňského roku ZF Group plánuje zrušit až 14 000 pracovních míst v Německu, přičemž se očekává, že přispěje k nízkým nákladům více než 500 milionů eur do roku 2027.
Mezi hlavní opatření patří zkrácení pracovního týdne o 7 % a odložení plánovaného 3,1% zvýšení mezd z dubna na říjen 2026. ZF navíc slíbila pomoc zaměstnancům při přeškolení pro nové role. Místopředseda pracovní rady Achim Dietrich zdůraznil důvěru v „technologie vyrobené v Německu“.
Nový generální ředitel Mathias Miedreich vyjádřil vděk za dohodu, přičemž uznal „těžké úsporné míry“ pro zaměstnance. ZF se také rozhodla udržet výrobní provoz v rámci společnosti a nechystá se na jeho oddělení, přičemž plánované propouštění během poslední doby podtrhuje širší problémy s dodavateli v automobilovém průmyslu.
Od roku 2023 ztratil německý automobilový sektor přibližně 55 000 pracovních míst, což bylo způsobeno především slabým trhem a nejasností ohledně tarifů v USA. Rival Bosch minulý týden oznámil zrušení dalších 13 000 pracovních míst.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky