Fitch Ratings v pondělí 10. listopadu 2025 oznámila vylepšení dlouhodobého ratingu vydavatele FTAI Aviation Ltd z ‚BB-‚ na ‚BB+‘ se stabilním výhledem. Tento krok je odrazem úspěšného přechodu společnosti na korporátní profil a její silné finanční výkonnosti.
Hlavním faktorem tohoto zlepšení je solidní obchodní model společnosti, který se zaměřuje na široce používané motory CFM56 a V2500. FTAI efektivně využívá modulární design motorů k optimalizaci jejich životnosti prostřednictvím výměny modulů a recyklace dílů. Toto přístupné řešení snižuje náklady pro menší letecké společnosti a zajišťuje předvídatelné údržbové cykly.
FTAI’s Strategic Capital Initiative (SCI), v níž FTAI drží 19% podíl, přispěla k viditelnosti a podporuje podnikatelský model s nižšími náklady na kapitál. SCI je povinna nakupovat motory FTAI a využívat její údržbové služby, čímž se vytváří stabilní příjmové toky.
Očekává se, že FTAI udrží EBITDA marže na úrovni nižších 40 % a volné cash flow marže v středním desetinném rozmezí, což je významně vyšší než u tradičních poskytovatelů údržby a oprav. Analytici očekávají, že příjmy porostou o střední desítky až nízké dvacítky procent v roce 2026 a dále, poháněny růstem v oblasti leteckých produktů a zvýšenými údržbovými kontrakty.
Chcete využít této příležitosti?
Fitch dále poznamenala, že FTAI bude muset postupně rozšířit zaměření na motory nové generace LEAP a GTF na konci desetiletí, jak stávající programy zrají. Klíčové bude úspěšné provedení této transformace pro budoucí růst společnosti.
Fitch Ratings v pondělí 10. listopadu 2025 oznámila vylepšení dlouhodobého ratingu vydavatele FTAI Aviation Ltd z ‚BB-‚ na ‚BB+‘ se stabilním výhledem. Tento krok je odrazem úspěšného přechodu společnosti na korporátní profil a její silné finanční výkonnosti.
Hlavním faktorem tohoto zlepšení je solidní obchodní model společnosti, který se zaměřuje na široce používané motory CFM56 a V2500. FTAI efektivně využívá modulární design motorů k optimalizaci jejich životnosti prostřednictvím výměny modulů a recyklace dílů. Toto přístupné řešení snižuje náklady pro menší letecké společnosti a zajišťuje předvídatelné údržbové cykly.
FTAI’s Strategic Capital Initiative , v níž FTAI drží 19% podíl, přispěla k viditelnosti a podporuje podnikatelský model s nižšími náklady na kapitál. SCI je povinna nakupovat motory FTAI a využívat její údržbové služby, čímž se vytváří stabilní příjmové toky.
Očekává se, že FTAI udrží EBITDA marže na úrovni nižších 40 % a volné cash flow marže v středním desetinném rozmezí, což je významně vyšší než u tradičních poskytovatelů údržby a oprav. Analytici očekávají, že příjmy porostou o střední desítky až nízké dvacítky procent v roce 2026 a dále, poháněny růstem v oblasti leteckých produktů a zvýšenými údržbovými kontrakty.Chcete využít této příležitosti?
Fitch dále poznamenala, že FTAI bude muset postupně rozšířit zaměření na motory nové generace LEAP a GTF na konci desetiletí, jak stávající programy zrají. Klíčové bude úspěšné provedení této transformace pro budoucí růst společnosti.