Německé automobilové exporty do Spojených států zažily dramatický pokles téměř 14 % během prvních tří čtvrtletí roku 2025. Nová studie ukazuje, že se jedná o nejvíce postižený sektor německého průmyslu v důsledku obchodní války, kterou zahájil prezident Donald Trump.
Od 1. srpna 2025 byl na evropské automobily uvalen základní tarif ve výši 15 %, což je daleko méně než původních 25 %, které prezident Trump vyžadoval, spolu s existujícím 2,5 % clem. Tento krok má zásadní dopad na konkurenceschopnost německých výrobců při exportu do USA.
Další odvětví, jako inženýrství, také čelí obtížím, přičemž exporty v tomto sektoru klesly o 9,5 %. Na pokles exportu chemického průmyslu, rovněž o 9,5 %, se však podle zprávy podílí i jiné faktory, jako například nižší výroba v Německu způsobená vysokými cenami energie.
Celkově došlo k poklesu německých exportů do USA o 7,8 % ve srovnání s předchozími roky, přičemž průměrný růst od roku 2016 do 2024 činil téměř 5 %. Samina Sultan, autorka studie, poznamenává, že je pravděpodobné, že tarify na dovoz v USA nebudou brzy vráceny na úroveň před Trumpovou administrativou, což naznačuje “novou normu” pro německé exportéry.
Chcete využít této příležitosti?
Německé automobilové exporty do Spojených států zažily dramatický pokles téměř 14 % během prvních tří čtvrtletí roku 2025. Nová studie ukazuje, že se jedná o nejvíce postižený sektor německého průmyslu v důsledku obchodní války, kterou zahájil prezident Donald Trump.
Od 1. srpna 2025 byl na evropské automobily uvalen základní tarif ve výši 15 %, což je daleko méně než původních 25 %, které prezident Trump vyžadoval, spolu s existujícím 2,5 % clem. Tento krok má zásadní dopad na konkurenceschopnost německých výrobců při exportu do USA.
Další odvětví, jako inženýrství, také čelí obtížím, přičemž exporty v tomto sektoru klesly o 9,5 %. Na pokles exportu chemického průmyslu, rovněž o 9,5 %, se však podle zprávy podílí i jiné faktory, jako například nižší výroba v Německu způsobená vysokými cenami energie.
Celkově došlo k poklesu německých exportů do USA o 7,8 % ve srovnání s předchozími roky, přičemž průměrný růst od roku 2016 do 2024 činil téměř 5 %. Samina Sultan, autorka studie, poznamenává, že je pravděpodobné, že tarify na dovoz v USA nebudou brzy vráceny na úroveň před Trumpovou administrativou, což naznačuje “novou normu” pro německé exportéry.Chcete využít této příležitosti?