Tesla (TSLA) minulý pátek snížila ceny Modelů 3 a Y v USA a Evropě, což může kupujícím pomoci získat nárok na větší federální daňové úlevy a zvýšit objem prodeje. Model 3 je základní sedan společnosti Tesla, zatímco Model Y byl klasifikován jako sportovně-užitkový vůz nebo crossover. Společnost rovněž snížila cenu svého sedanu Model S a SUV s křídly typu Falcon Model X v USA.
„Páteční podstatné snížení cen TSLA může přinutit ke korekci cen v celém odvětví,“ napsal v úterý ve své poznámce analytik Colin Langan z Wells Fargo. Tento krok pravděpodobně přiláká kupce, kteří dříve o Tesle neuvažovali, a ostatní výrobci automobilů budou muset reagovat, dodal.
Přesto má Tesla navrch, pokud jde o možnost dovolit si toto snížení cen, domnívá se analytik společnosti Jefferies Philippe Houchois. Jefferies má pro Teslu nákupní rating a cílovou cenu 180 USD, což znamená 47% nárůst oproti pátečnímu závěru.
„Agresivní kolo snižování cen zvrátí zvýšení cen v roce 2022 a potvrdí, že Tesla má vzhledem k počátečním maržím, kapacitě a možnostem využití růstu do řízení nákladů a výnosů více pák, než kterýkoli jiný [výrobce původních zařízení],“ napsal Houchois v úterním komentáři.
Analytik John Murphy z Bank of America zdůraznil, že Tesla se rozhodla zvýšit ceny i v době, kdy již existující výrobci automobilů zvyšují ceny.
„Nižší ceny elektromobilů by mohly podnítit větší poptávku, zvýšit objemy a urychlit tak odklon od vozidel se spalovacími motory,“ napsal Murphy v úterním komentáři.
Jak Murphy, tak Langan z Wells Fargo vidí v důsledku snížení cen společností Tesla náročnější období pro Ford (F) a General Motors (GM). Mezi elektromobily Ford patří F-150 Lightning a Mustang Mach-E, zatímco k elektromobilu GM Bolt by se měly ještě letos připojit elektromobily Blazer a Silverado.
Tesla má vyšší ziskové marže než stávající automobilky a prostor pro další snižování cen, uvedl Murphy, který má pro Teslu neutrální hodnocení.
Pokud Ford a GM zareagují vlastním snížením cen o 5 % oproti 2,5% prognóze Wells Fargo, odhad upraveného zisku před úroky a zdaněním (EBIT) této banky u těchto automobilek klesne o zhruba 3,5 miliardy dolarů, uvedl Langan.
Kromě toho Ford a GM budují kapacity pro elektromobily. Vzhledem k potenciálnímu snížení cen, a tedy i nižším maržím, budou nyní muset tyto investice přehodnotit, dodal Murphy z Bank of America.
„Předpokládáme, že F a GM budou pokračovat současnou cestou, ale pravděpodobně s větším rizikem pro marže, než jsme dříve očekávali,“ řekl. „V konečném důsledku budou muset tyto společnosti hledat způsoby, jak vyrábět elektromobily ještě úsporněji, a zaměřit se na segmenty, kde mohou mít jedinečné výhody, jako jsou nákladní automobily a SUV.“
Societe Generale se nicméně domnívá, že snížení ceny Tesly odstraní část tajemství, které ji obklopovalo, a mohlo by přeorientovat pozornost na pozitivní kroky starších výrobců automobilů. V konečném důsledku by to mohlo vést k opětovnému ocenění takových značek, jako jsou Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen a Stellantis, napsal v pondělní poznámce analytik Stephen Reitman.
„Není to tak, že by Tesla měla tak nepřekonatelný náskok, že by to pro starší výrobce automobilů znamenalo konec hry,“ uvedl Reitman. „Rok 2023 by mohl být rokem, kdy trh začne oceňovat, že některé starší automobilky mají na to, aby byly velmi úspěšné i ve světě nulových emisí. Vzhledem k tomu, že jejich ocenění je na pováženou, mohlo by to podnítit obnovení zájmu o tento sektor.“
Jedním z jasných vítězů silnější poptávky po elektromobilech jsou dodavatelé automobilů, napsal Murphy z Bank of America. Murphy ve své poslední zprávě reagující na rozhodnutí společnosti Tesla nevyzdvihl žádné konkrétní beneficienty mezi dodavateli automobilů, ale v současné době má nákupní rating na společnosti Adient a Lear.
„Rozpolcený“ ohledně TSLA Analytici také rychle poukázali na to, že snížení cen společnosti Tesla nepochybně ovlivní její vlastní hospodářský výsledek.
Analytik společnosti Bernstein Toni Sacconaghi snížil svůj odhad zisku na akcii v roce 2023 ze 4,96 USD na 3,80 USD s tím, že nižší ceny Tesly budou mít „obrovský“ dopad na její hospodaření.
„Ohledně akcií TSLA zůstáváme rozpolceni,“ napsal Sacconaghi, který má pro akcie rating underperform. Jeho cílová cena 150 USD znamená 23% nárůst oproti pátečnímu závěru.
Zdroj: Reuters
Akcie se nyní obchodují na úrovni blízké odhadu diskontovaných peněžních toků společnosti Bernstein pro rok 2050 ve výši 120 USD za akcii, nálada investorů je špatná a pokud budou konsenzuální čísla vhodně přenastavena, mohlo by dojít k omezenému riziku snížení odhadů, uvedl.
„Přesto není jasné, zda se konsenzuální čísla dostatečně vynulují a zda by se Tesla mohla v průběhu roku stále potýkat s problémy s poptávkou. Nedávné problémy s poptávkou také vyvolávají otázky, zda dlouhodobé prognózy tržního podílu a marží společnosti Tesla nejsou příliš vysoké,“ uvedl Sacconaghi v úterní poznámce.
Tesla minulý pátek snížila ceny Modelů 3 a Y v USA a Evropě, což může kupujícím pomoci získat nárok na větší federální daňové úlevy a zvýšit objem prodeje. Model 3 je základní sedan společnosti Tesla, zatímco Model Y byl klasifikován jako sportovně-užitkový vůz nebo crossover. Společnost rovněž snížila cenu svého sedanu Model S a SUV s křídly typu Falcon Model X v USA.„Páteční podstatné snížení cen TSLA může přinutit ke korekci cen v celém odvětví,“ napsal v úterý ve své poznámce analytik Colin Langan z Wells Fargo. Tento krok pravděpodobně přiláká kupce, kteří dříve o Tesle neuvažovali, a ostatní výrobci automobilů budou muset reagovat, dodal.Přesto má Tesla navrch, pokud jde o možnost dovolit si toto snížení cen, domnívá se analytik společnosti Jefferies Philippe Houchois. Jefferies má pro Teslu nákupní rating a cílovou cenu 180 USD, což znamená 47% nárůst oproti pátečnímu závěru.„Agresivní kolo snižování cen zvrátí zvýšení cen v roce 2022 a potvrdí, že Tesla má vzhledem k počátečním maržím, kapacitě a možnostem využití růstu do řízení nákladů a výnosů více pák, než kterýkoli jiný [výrobce původních zařízení],“ napsal Houchois v úterním komentáři.Analytik John Murphy z Bank of America zdůraznil, že Tesla se rozhodla zvýšit ceny i v době, kdy již existující výrobci automobilů zvyšují ceny.„Nižší ceny elektromobilů by mohly podnítit větší poptávku, zvýšit objemy a urychlit tak odklon od vozidel se spalovacími motory,“ napsal Murphy v úterním komentáři.Jak Murphy, tak Langan z Wells Fargo vidí v důsledku snížení cen společností Tesla náročnější období pro Ford a General Motors . Mezi elektromobily Ford patří F-150 Lightning a Mustang Mach-E, zatímco k elektromobilu GM Bolt by se měly ještě letos připojit elektromobily Blazer a Silverado.Tesla má vyšší ziskové marže než stávající automobilky a prostor pro další snižování cen, uvedl Murphy, který má pro Teslu neutrální hodnocení.Pokud Ford a GM zareagují vlastním snížením cen o 5 % oproti 2,5% prognóze Wells Fargo, odhad upraveného zisku před úroky a zdaněním této banky u těchto automobilek klesne o zhruba 3,5 miliardy dolarů, uvedl Langan.Kromě toho Ford a GM budují kapacity pro elektromobily. Vzhledem k potenciálnímu snížení cen, a tedy i nižším maržím, budou nyní muset tyto investice přehodnotit, dodal Murphy z Bank of America.„Předpokládáme, že F a GM budou pokračovat současnou cestou, ale pravděpodobně s větším rizikem pro marže, než jsme dříve očekávali,“ řekl. „V konečném důsledku budou muset tyto společnosti hledat způsoby, jak vyrábět elektromobily ještě úsporněji, a zaměřit se na segmenty, kde mohou mít jedinečné výhody, jako jsou nákladní automobily a SUV.“Societe Generale se nicméně domnívá, že snížení ceny Tesly odstraní část tajemství, které ji obklopovalo, a mohlo by přeorientovat pozornost na pozitivní kroky starších výrobců automobilů. V konečném důsledku by to mohlo vést k opětovnému ocenění takových značek, jako jsou Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen a Stellantis, napsal v pondělní poznámce analytik Stephen Reitman.„Není to tak, že by Tesla měla tak nepřekonatelný náskok, že by to pro starší výrobce automobilů znamenalo konec hry,“ uvedl Reitman. „Rok 2023 by mohl být rokem, kdy trh začne oceňovat, že některé starší automobilky mají na to, aby byly velmi úspěšné i ve světě nulových emisí. Vzhledem k tomu, že jejich ocenění je na pováženou, mohlo by to podnítit obnovení zájmu o tento sektor.“Jedním z jasných vítězů silnější poptávky po elektromobilech jsou dodavatelé automobilů, napsal Murphy z Bank of America. Murphy ve své poslední zprávě reagující na rozhodnutí společnosti Tesla nevyzdvihl žádné konkrétní beneficienty mezi dodavateli automobilů, ale v současné době má nákupní rating na společnosti Adient a Lear.„Rozpolcený“ ohledně TSLAAnalytici také rychle poukázali na to, že snížení cen společnosti Tesla nepochybně ovlivní její vlastní hospodářský výsledek.Analytik společnosti Bernstein Toni Sacconaghi snížil svůj odhad zisku na akcii v roce 2023 ze 4,96 USD na 3,80 USD s tím, že nižší ceny Tesly budou mít „obrovský“ dopad na její hospodaření.„Ohledně akcií TSLA zůstáváme rozpolceni,“ napsal Sacconaghi, který má pro akcie rating underperform. Jeho cílová cena 150 USD znamená 23% nárůst oproti pátečnímu závěru.Akcie se nyní obchodují na úrovni blízké odhadu diskontovaných peněžních toků společnosti Bernstein pro rok 2050 ve výši 120 USD za akcii, nálada investorů je špatná a pokud budou konsenzuální čísla vhodně přenastavena, mohlo by dojít k omezenému riziku snížení odhadů, uvedl.„Přesto není jasné, zda se konsenzuální čísla dostatečně vynulují a zda by se Tesla mohla v průběhu roku stále potýkat s problémy s poptávkou. Nedávné problémy s poptávkou také vyvolávají otázky, zda dlouhodobé prognózy tržního podílu a marží společnosti Tesla nejsou příliš vysoké,“ uvedl Sacconaghi v úterní poznámce.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...