Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Coca-Cola se shodla s Pepsi a McDonald’s na ekonomickém přístupu

Minulý měsíc začal gigant v oblasti rychlého občerstvení McDonald's (MCD) bojovat proti poklesu tržeb zavedením hodnotného menu za 5 USD.

Jan Golda Autor: Jan Golda
28 července, 2024
6 min. čtení
Zdroj: iStock Photo

Zdroj: iStock Photo

6 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • McDonald’s, Coca-Cola, a PepsiCo vnímají, že američtí spotřebitelé hledají výhodné nabídky kvůli finančním tlakům
  • Coca-Cola zaznamenala nárůst prodejů globálně, ale pokles v Severní Americe naznačuje potřebu lepší nabídky pro spotřebitele
  • Firmy se možná budou muset přizpůsobit nižším cenám, aby udržely prodeje a ziskové marže
  • Investoři by měli hledat společnosti s reálnými vyhlídkami na růst, přičemž Pepsi může být lepší volbou než Coca-Cola nebo McDonald’s

 

A zdá se, že tento plán funguje.

Pro kontext: v prvním čtvrtletí roku 2024 vzrostly tržby společnosti McDonald’s ve stejných prodejnách meziročně o necelá 2 %. Společnost však zvýšila ceny, což pomohlo zvýšit nominální hodnoty tržeb. Naproti tomu vedení společnosti zaznamenalo pokles návštěvnosti v celém sektoru restaurací rychlého občerstvení.

Lidé podle McDonald’s hledají hodnotu, a proto minulý měsíc přišel s časově omezeným jídlem za 5 USD. Podle CNBC však 93 % restauračních zařízení společnosti právě hlasovalo pro zachování výhodné nabídky.

McDonald’s není jedinou společností, která drží prst na makroekonomickém tepu. S hodnocením vedení souhlasí i další obrovské potravinářské společnosti, jako je PepsiCo (PEP). Svůj podpůrný komentář právě přidala i společnost Coca-Cola Company (KO). Zde je to, co to podle mého názoru všechno znamená pro investory.

Co se děje s americkými spotřebiteli?

Dne 23. července Coca-Cola oznámila finanční výsledky za druhé čtvrtletí roku 2024, které ukázaly mírný nárůst objemu výrobků. Jinými slovy, tržby se zvýšily nejen proto, že její ceny byly o něco vyšší; lidé si také koupili více výrobků. To bylo povzbudivé.

Advertisement
Zdroj: Canva

Objem jednotkových balení výrobků společnosti Coca-Cola však vzrostl všude kromě Severní Ameriky, kde objem meziročně poklesl o 1 %. A Pepsi souhlasí s tím, že v Severní Americe a konkrétně na americkém trhu existují překážky. V rámci hovoru k finančním výsledkům za 2. čtvrtletí 2024 to uvedl generální ředitel Ramon Laguarta: „V USA je zřejmé, že spotřebitelé… chtějí, aby u našich značek zůstali s větší hodnotou.“

Laguarta dále uvedl: „Rámec je pro nás důležitý: „Tato potřeba hodnoty nebo vědomí větší hodnoty, myslím, ovlivňuje každou domácnost v USA.“ Generální ředitel společnosti McDonald’s Chris Kempczinski souhlasil a uvedl: „V současné době je to pro nás velmi důležité: „Všechny příjmové skupiny hledají hodnotu.“ Jinými slovy, všichni pociťují finanční tíseň a chtějí ušetřit.

Zdá se tedy, že po letech, kdy ceny šplhaly stále výš a výš, američtí spotřebitelé konečně tlačí na pilu a hledají výhodné nabídky, místo aby se smířili s rostoucími cenami na nabídkových kartách.

Tlačí se zpět proti vyšším cenám

Pro vyspělejší podniky je obecně těžké dosáhnout skutečného růstu. V posledních letech těží čísla nejvyššího příjmu společností, jako jsou McDonald’s, Coca-Cola a Pepsi, z vyšších cen v důsledku inflace. Je však také možné, že některé podniky byly trochu chamtivé – ziskové marže prudce vzrostly, což naznačuje, že ceny vzrostly více než náklady.

Jako příklad si vezměme Chipotle Mexican Grill. V roce 2019 (poslední celý rok před pandemií a následnou inflací) měla společnost úctyhodnou ziskovou marži 6,3 %. V roce 2023 měla ziskovou marži 12,5 % – téměř čistý dvojnásobek. Zdá se, že na inflaci reagovala tím, že zvýšila ceny jídelních lístků mnohem více, než bylo nutné, a zvýšila tak zisk. Chipotle není jediným takovým příkladem, ale je to možná jeden z nejzřetelnějších příkladů.

Zdroj: foodbusinessnews.net

Spotřebitelé nejsou jediní, kdo se brání. Evropský obchodní řetězec Carrefour na začátku tohoto roku stáhl ze svých regálů výrobky Pepsi a stěžoval si na vyšší ceny.

Nyní, když čelí nátlaku, některé podniky přijímají realitu, že ceny musí klesnout. To představuje riziko pro tržby i ziskové marže.

Příkladem je zde nabídka společnosti McDonald’s za 5 dolarů. Někteří investoři se pravděpodobně domnívají, že jde o ziskový podnik, protože 93 % restaurací právě hlasovalo pro zachování dohody. To je však pravda jen zčásti. Je pravděpodobné, že ekonomická stránka dohody není skvělá. Společnost Coca-Cola však přispívá k tomu, aby se stal ekonomicky životaschopnějším.

Ve druhém čtvrtletí generální ředitel společnosti Coca-Cola James Quincey uvedl: „Spolupracujeme se zákazníky z oblasti stravovacích služeb, abychom uvedli na trh kombinovaná jídla a nápoje a zvýšili tak návštěvnost a počet prodejů menu s nápoji.“ Nápojový gigant tak činí ze stejného důvodu jako McDonald’s: Raději sníží ceny, než aby riskoval ztrátu tržeb. Tyto tržby by však mohly přijít na normovanější ziskové marže.

Co to nyní znamená pro investory

V posledních letech investoři dávali přednost velkým, „bezpečným“ akciím, jako je Coca-Cola nebo McDonald’s. A byli za to odměněni. Tyto společnosti zvýšily ceny, čímž zvýšily tržby. V některých případech zvýšily ceny natolik, že se zvýšily ziskové marže.

Zdá se však, že lidé dosáhli svého limitu, což by mohlo tyto podniky motivovat ke snížení cen nebo alespoň k tomu, aby ceny ještě nějakou dobu udržely. To by mohlo ovlivnit tržby a ziskové marže a tyto takzvané bezpečné akcie by mohly v příštích letech uvíznout na neutrální úrovni.

Podle mého názoru je nyní stejně důležité jako kdykoli předtím najít společnosti, které mají skutečné vyhlídky na dlouhodobý růst a expanzi ziskových marží. Coca-Cola a McDonald’s dnes investorům tyto věci pravděpodobně nemohou poskytnout. Růst společnosti Pepsi bude pravděpodobně skromný, ale má prostor pro růst zisků díky většímu rozsahu některých segmentů podnikání na mezinárodních trzích, konkrétně jejího podnikání v oblasti snacků v Latinské Americe.

Proto je Pepsi odsud pravděpodobně lepší koupí ve srovnání s Coca-Colou nebo McDonald’s. Z toho však vyplývá, že investoři by měli hledat příležitosti s růstem a zisky a uvědomit si, že tyto dvě věci budou pro mnoho zralých a zavedených podniků obtížněji dosažitelné.

A zdá se, že tento plán funguje.Pro kontext: v prvním čtvrtletí roku 2024 vzrostly tržby společnosti McDonald’s ve stejných prodejnách meziročně o necelá 2 %. Společnost však zvýšila ceny, což pomohlo zvýšit nominální hodnoty tržeb. Naproti tomu vedení společnosti zaznamenalo pokles návštěvnosti v celém sektoru restaurací rychlého občerstvení. Lidé podle McDonald’s hledají hodnotu, a proto minulý měsíc přišel s časově omezeným jídlem za 5 USD. Podle CNBC však 93 % restauračních zařízení společnosti právě hlasovalo pro zachování výhodné nabídky.McDonald’s není jedinou společností, která drží prst na makroekonomickém tepu. S hodnocením vedení souhlasí i další obrovské potravinářské společnosti, jako je PepsiCo . Svůj podpůrný komentář právě přidala i společnost Coca-Cola Company . Zde je to, co to podle mého názoru všechno znamená pro investory.Co se děje s americkými spotřebiteli?Dne 23. července Coca-Cola oznámila finanční výsledky za druhé čtvrtletí roku 2024, které ukázaly mírný nárůst objemu výrobků. Jinými slovy, tržby se zvýšily nejen proto, že její ceny byly o něco vyšší; lidé si také koupili více výrobků. To bylo povzbudivé.Objem jednotkových balení výrobků společnosti Coca-Cola však vzrostl všude kromě Severní Ameriky, kde objem meziročně poklesl o 1 %. A Pepsi souhlasí s tím, že v Severní Americe a konkrétně na americkém trhu existují překážky. V rámci hovoru k finančním výsledkům za 2. čtvrtletí 2024 to uvedl generální ředitel Ramon Laguarta: „V USA je zřejmé, že spotřebitelé… chtějí, aby u našich značek zůstali s větší hodnotou.“Laguarta dále uvedl: „Rámec je pro nás důležitý: „Tato potřeba hodnoty nebo vědomí větší hodnoty, myslím, ovlivňuje každou domácnost v USA.“ Generální ředitel společnosti McDonald’s Chris Kempczinski souhlasil a uvedl: „V současné době je to pro nás velmi důležité: „Všechny příjmové skupiny hledají hodnotu.“ Jinými slovy, všichni pociťují finanční tíseň a chtějí ušetřit.Zdá se tedy, že po letech, kdy ceny šplhaly stále výš a výš, američtí spotřebitelé konečně tlačí na pilu a hledají výhodné nabídky, místo aby se smířili s rostoucími cenami na nabídkových kartách. Tlačí se zpět proti vyšším cenámPro vyspělejší podniky je obecně těžké dosáhnout skutečného růstu. V posledních letech těží čísla nejvyššího příjmu společností, jako jsou McDonald’s, Coca-Cola a Pepsi, z vyšších cen v důsledku inflace. Je však také možné, že některé podniky byly trochu chamtivé – ziskové marže prudce vzrostly, což naznačuje, že ceny vzrostly více než náklady.Jako příklad si vezměme Chipotle Mexican Grill. V roce 2019 měla společnost úctyhodnou ziskovou marži 6,3 %. V roce 2023 měla ziskovou marži 12,5 % – téměř čistý dvojnásobek. Zdá se, že na inflaci reagovala tím, že zvýšila ceny jídelních lístků mnohem více, než bylo nutné, a zvýšila tak zisk. Chipotle není jediným takovým příkladem, ale je to možná jeden z nejzřetelnějších příkladů.Spotřebitelé nejsou jediní, kdo se brání. Evropský obchodní řetězec Carrefour na začátku tohoto roku stáhl ze svých regálů výrobky Pepsi a stěžoval si na vyšší ceny.Nyní, když čelí nátlaku, některé podniky přijímají realitu, že ceny musí klesnout. To představuje riziko pro tržby i ziskové marže.Příkladem je zde nabídka společnosti McDonald’s za 5 dolarů. Někteří investoři se pravděpodobně domnívají, že jde o ziskový podnik, protože 93 % restaurací právě hlasovalo pro zachování dohody. To je však pravda jen zčásti. Je pravděpodobné, že ekonomická stránka dohody není skvělá. Společnost Coca-Cola však přispívá k tomu, aby se stal ekonomicky životaschopnějším.Ve druhém čtvrtletí generální ředitel společnosti Coca-Cola James Quincey uvedl: „Spolupracujeme se zákazníky z oblasti stravovacích služeb, abychom uvedli na trh kombinovaná jídla a nápoje a zvýšili tak návštěvnost a počet prodejů menu s nápoji.“ Nápojový gigant tak činí ze stejného důvodu jako McDonald’s: Raději sníží ceny, než aby riskoval ztrátu tržeb. Tyto tržby by však mohly přijít na normovanější ziskové marže.Co to nyní znamená pro investoryV posledních letech investoři dávali přednost velkým, „bezpečným“ akciím, jako je Coca-Cola nebo McDonald’s. A byli za to odměněni. Tyto společnosti zvýšily ceny, čímž zvýšily tržby. V některých případech zvýšily ceny natolik, že se zvýšily ziskové marže. Zdá se však, že lidé dosáhli svého limitu, což by mohlo tyto podniky motivovat ke snížení cen nebo alespoň k tomu, aby ceny ještě nějakou dobu udržely. To by mohlo ovlivnit tržby a ziskové marže a tyto takzvané bezpečné akcie by mohly v příštích letech uvíznout na neutrální úrovni.Podle mého názoru je nyní stejně důležité jako kdykoli předtím najít společnosti, které mají skutečné vyhlídky na dlouhodobý růst a expanzi ziskových marží. Coca-Cola a McDonald’s dnes investorům tyto věci pravděpodobně nemohou poskytnout. Růst společnosti Pepsi bude pravděpodobně skromný, ale má prostor pro růst zisků díky většímu rozsahu některých segmentů podnikání na mezinárodních trzích, konkrétně jejího podnikání v oblasti snacků v Latinské Americe. Proto je Pepsi odsud pravděpodobně lepší koupí ve srovnání s Coca-Colou nebo McDonald’s. Z toho však vyplývá, že investoři by měli hledat příležitosti s růstem a zisky a uvědomit si, že tyto dvě věci budou pro mnoho zralých a zavedených podniků obtížněji dosažitelné.
Tagy: AkcieburzyCoca-Cola CompanyKOmcdMcDonald's CorporationPEPPepsiCo Inc.USA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. 13. května – Pepsi vstupuje na burzu, jaký je příběh rivala legendární Coca-Coly?
      Advertisement

      Breaking.

      21:55

      Zisk společnosti Mission Produce překonal očekávání o 0,04 USD, tržby překonaly odhady

      21:47

      Rubrik roste v předobchodním obchodování poté, co překonal odhady za první čtvrtletí a zvýšil výhled na celý rok

      21:32

      Zisk společnosti ABM Industries zaostal o 0,01 USD, tržby překonaly odhady

      21:15

      Samsara klesá navzdory překonání očekávaných zisků, investoři se obávají zpomalení růstu

      21:00

      Akcie společnosti Sectra vzrostly o 9 % díky silným objednávkám a cash flow ve zprávě za fiskální rok

      20:55

      Trump říká, že Musk čelí „velmi vážným důsledkům“, pokud bude financovat demokraty

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Je Vici Properties tím nejlepším REITem na současném trhu?

      6 června, 2025

      Investice do nemovitostí zůstávají jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak budovat pasivní příjem, a realitní investiční fondy (REIT) nabízejí ideální vstupní...

      Zdroj: Getty Images

      Bank of America doporučuje akcie malých firem s vysokými dividendami

      6 června, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      IPO společnosti Circle: Akcie vzrostly téměř o 170 % v první den obchodování

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Dollar Tree si získává důvěru investorů – JPMorgan očekává růst až o 25 %

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Roblox podle BofA míří k dalším ziskům díky metaversu a strategické výhodě

      5 června, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: BurzovníSvět.cz
      IPO

      Startup v digitálním bankovnictví Chime cílí při IPO na 11,2 miliardy dolarů

      5 června, 2025

      Společnost Chime Financial, působící v oblasti digitálního bankovnictví, ohlásila svůj záměr vstoupit na burzu prostřednictvím primární veřejné nabídky akcií (IPO)....

      Nejčtenější zprávy.

      Americké akcie prudce rostou; trh práce by mohl ovlivnit rozhodování Fedu

      6 června, 2025

      MongoDB posiluje důvěru investorů. Výsledky překonaly očekávání

      5 června, 2025

      Kde budou akcie Uber Technologies za 5 let? Je načase investovat?

      3 června, 2025

      S&P 500 táhne dolů propad Tesly uprostřed sporu Trumpa a Muska

      5 června, 2025

      Elon Musk označil daňový zákon Donalda Trumpa za „odpornou ohavnost“

      3 června, 2025

      S&P 500 skokově roste díky nadějím na urovnání obchodního sporu mezi USA a Čínou

      6 června, 2025

      Lululemon čelí propadu akcií a nejisté budoucnosti navzdory rostoucím tržbám

      7 června, 2025

      Index S&P 500 uzavřel beze změny, údaje z trhu práce vyvolaly obavy o ekonomiku

      4 června, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.