Podle odborového předáka Jona Holdena může stávka ve společnosti Boeing trvat delší dobu, protože zaměstnanci usilují o větší zvýšení mezd a zlepšení důchodů. Více než 30 000 členů Mezinárodní asociace strojírenských a leteckých dělníků (IAM) zahájilo v pátek stávku poté, co odmítli novou smlouvu. Stávka se týká výroby populárních letadel Boeing 737 MAX a dalších letadel v Seattlu a Portlandu. Vyjednavači společnosti Boeing a odborů mají příští týden obnovit jednání za účasti federálních zprostředkovatelů. Zaměstnanci požadují vyšší mzdy a obnovení důchodového systému s definovanými dávkami. Původní nabídka smlouvy, kterou podpořila společnost Holden, zahrnovala 25% zvýšení mezd rozložené do čtyř let, ale zaměstnanci byli nespokojeni s odstraněním výkonnostního bonusu. Akcie společnosti Boeing v pátek klesly o 3,7 %, čímž se jejich celkový pokles v tomto roce vyšplhal na téměř 40 %. Stávka by mohla mít další dopad na finanční situaci společnosti Boeing, která je již nyní značně zadlužená. Navíc by delší přerušení výroby mohlo negativně ovlivnit letecké společnosti a dodavatele napojené na Boeing.
Podle odborového předáka Jona Holdena může stávka ve společnosti Boeing trvat delší dobu, protože zaměstnanci usilují o větší zvýšení mezd a zlepšení důchodů. Více než 30 000 členů Mezinárodní asociace strojírenských a leteckých dělníků zahájilo v pátek stávku poté, co odmítli novou smlouvu. Stávka se týká výroby populárních letadel Boeing 737 MAX a dalších letadel v Seattlu a Portlandu. Vyjednavači společnosti Boeing a odborů mají příští týden obnovit jednání za účasti federálních zprostředkovatelů. Zaměstnanci požadují vyšší mzdy a obnovení důchodového systému s definovanými dávkami. Původní nabídka smlouvy, kterou podpořila společnost Holden, zahrnovala 25% zvýšení mezd rozložené do čtyř let, ale zaměstnanci byli nespokojeni s odstraněním výkonnostního bonusu. Akcie společnosti Boeing v pátek klesly o 3,7 %, čímž se jejich celkový pokles v tomto roce vyšplhal na téměř 40 %. Stávka by mohla mít další dopad na finanční situaci společnosti Boeing, která je již nyní značně zadlužená. Navíc by delší přerušení výroby mohlo negativně ovlivnit letecké společnosti a dodavatele napojené na Boeing.