Čínský trh s luxusním zbožím zažívá boom prodeje z druhé ruky a šedého trhu, protože zákazníci hledají levnější alternativy v podmínkách slabé ekonomiky. Největší světová skupina LVMH, která se zabývá luxusním zbožím, vykázala 3% pokles čtvrtletních tržeb v důsledku oslabení poptávky v Číně a Japonsku. Salvatore Ferragamo rovněž vykázal pokles čtvrtletních tržeb v důsledku snížené poptávky v Číně. Šedý trh, jehož roční hodnota se odhaduje na 57 miliard USD, zaznamenal růst díky platformám, jako je DeWu, které nabízejí luxusní výrobky se slevami od 20 % do více než 50 % ve srovnání s čínskými vlajkovými obchody. Společnost Re-Hub odhaduje, že prodej 48 značek na DeWu ve druhém čtvrtletí meziročně vzrostl o 19 %. Maloobchodní tržby v Číně vzrostly v září o pouhých 3,2 %, což představuje výzvu pro luxusní značky, protože Čína se na celosvětových tržbách luxusního sektoru podílí 25 %. Rostoucí ceny luxusních značek podnítily zájem spotřebitelů o trh s použitým zbožím i šedý trh. Trh s použitým zbožím dále podporuje zpomalující se ekonomika země, kdy se stále více lidí snaží prodat své luxusní sbírky za hotovost. Někteří spotřebitelé však stále nakupují nové luxusní zboží a přesouvají část své spotřeby na tyto trhy.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky