Prudké zvýšení amerických cel na dovoz z Evropské unie nevyvolá okamžité snížení ratingu, ale mohlo by zesílit stávající tlaky, uvedly v úterý agentury Fitch a další, zatímco Moody’s varovala před dopadem na exportní firmy.
Ed Parker, jeden z předních analytiků ratingové agentury Fitch, uvedl, že základní clo USA ve výši 15 % na dovoz z EU je v souladu s předpoklady, které ratingová agentura měla od března, a proto výrazně nezměnila své ekonomické prognózy.
Nicméně 15% sazba je oproti loňské sazbě 1,2 % obrovským zvýšením, uvedl.
„Neočekáváme, že zvýšení celní sazby samo o sobě přímo ovlivní rating EU, ale mohlo by to zhoršit stávající tlaky na úvěrovou schopnost,“ řekl Parker agentuře Reuters.
Menší evropské agentury Scope Ratings a Morningstar DBRS se k tomuto názoru připojily. Šéf ratingu států agentury Scope Alvise Lennkh-Yunus uvedl, že cla přicházejí „v kontextu narůstajících ekonomických šoků“.
Na úrovni jednotlivých odvětví agentura Moody’s varovala, že „úvěrové dopady budou významné“ pro společnosti, které hodně exportují do Spojených států, jsou závislé na složitých globálních dodavatelských řetězcích a mají omezenou cenovou sílu na svých trzích.
Patří mezi ně automobilky jako Stellantis (NYSE:STLA) a Volkswagen (ETR:VOWG_p), jejichž rating Moody’s nedávno snížila.
Velké diverzifikované evropské výrobní společnosti, jako jsou Siemens (ETR:SIEGn) a ABB (ST:ABB), generují přibližně 25 % svých tržeb ve Spojených státech. Mají však tendenci sledovat strategie „local-for-local“ a nejméně 80 % svých dodávek zajišťují v rámci USA, takže by měly být schopny přenést alespoň část zvýšení cel na zákazníky.
Prudké zvýšení amerických cel na dovoz z Evropské unie nevyvolá okamžité snížení ratingu, ale mohlo by zesílit stávající tlaky, uvedly v úterý agentury Fitch a další, zatímco Moody’s varovala před dopadem na exportní firmy.
Ed Parker, jeden z předních analytiků ratingové agentury Fitch, uvedl, že základní clo USA ve výši 15 % na dovoz z EU je v souladu s předpoklady, které ratingová agentura měla od března, a proto výrazně nezměnila své ekonomické prognózy.
Nicméně 15% sazba je oproti loňské sazbě 1,2 % obrovským zvýšením, uvedl.
„Neočekáváme, že zvýšení celní sazby samo o sobě přímo ovlivní rating EU, ale mohlo by to zhoršit stávající tlaky na úvěrovou schopnost,“ řekl Parker agentuře Reuters.
Menší evropské agentury Scope Ratings a Morningstar DBRS se k tomuto názoru připojily. Šéf ratingu států agentury Scope Alvise Lennkh-Yunus uvedl, že cla přicházejí „v kontextu narůstajících ekonomických šoků“.
Na úrovni jednotlivých odvětví agentura Moody’s varovala, že „úvěrové dopady budou významné“ pro společnosti, které hodně exportují do Spojených států, jsou závislé na složitých globálních dodavatelských řetězcích a mají omezenou cenovou sílu na svých trzích.
Patří mezi ně automobilky jako Stellantis a Volkswagen , jejichž rating Moody’s nedávno snížila.
Velké diverzifikované evropské výrobní společnosti, jako jsou Siemens a ABB , generují přibližně 25 % svých tržeb ve Spojených státech. Mají však tendenci sledovat strategie „local-for-local“ a nejméně 80 % svých dodávek zajišťují v rámci USA, takže by měly být schopny přenést alespoň část zvýšení cel na zákazníky.