Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA 25 září, 2025

    ​Čínský výrobce automobilů zaměřený na dostupná vozidla a export

    Zdroj: BS
    NTSK 18 září, 2025

    Globální lídr v oblasti cloudové kybernetické bezpečnosti

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA 25 září, 2025

    ​Čínský výrobce automobilů zaměřený na dostupná vozidla a export

    Zdroj: BS
    NTSK 18 září, 2025

    Globální lídr v oblasti cloudové kybernetické bezpečnosti

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

EV společnost Fisker upouští od přímého prodeje ve stylu Tesly

Startupová společnost Fisker, která vyrábí elektromobily, přechází v USA z modelu přímého prodeje spotřebitelům na tradiční prodejce, aby odstranila problémy spojené s vysokými náklady a problémy s dodávkami.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
5 ledna, 2024
5 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Generální ředitel tvrdí, že přímý prodej spotřebitelům je dražší, než se očekávalo
  • Firma plánuje místo toho využívat tradiční prodejce
  • Společnost Fisker věří, že zvýšení počtu fyzických prodejen přiláká více lidí k nákupu

 

Generální ředitel Henrik Fisker se vyjádřil, že společnost v současné době jedná s americkými prodejci a v průběhu roku 2024 chce navázat spolupráci s nejméně 50 prodejci.

To znamená významný strategický obrat pro startup, který byl zpočátku skeptický ohledně životaschopnosti dealerského modelu. Společnost Fisker začala prodávat svůj debutový vůz, sportovní užitkový vůz “Ocean”, v roce 2023, ale brzy se setkala se složitými logistickými problémy při rychlé přepravě svých vozidel americkým zákazníkům z rakouského výrobního centra.

V roce svého uvedení na trh společnost Fisker dodala 10 142 kusů sportovně-užitkových vozidel “Ocean”. Zákazníkům se však podařilo dodat méně než polovinu tohoto počtu. Podle společnosti Fisker byl prodej ovlivněn nedostatkem fyzických prodejen – zákazníci si rezervovali vozy z celých Spojených států, ale má pouze dva showroomy – sídlící v Los Angeles a New Yorku – běžně označované jako Fisker Lounges. Tyto showroomy měly spíše než prodávat vozidla nebo nabízet zkušební jízdy poskytnout potenciálním kupujícím možnost vyzkoušet si produkt na vlastní kůži.

Zdroj: Fisker

Fisker předpokládá, že v nadcházejícím roce, kdy společnost plánuje uvést na trh vůz za 30 000 USD s názvem “PEAR” určený pro běžné zákazníky a nový elektrický pickup známý jako “Alaska”, budou další problémy, a domnívá se, že nedostatek prodejních míst v USA by mohl bránit zviditelnění těchto novinek a omezit objem prodeje.

Po vzoru společnosti Tesla přijalo několik začínajících výrobců elektromobilů, včetně společností Rivian Automotive a Lucid Group, model online prodeje, který obchází potřebu tradičních prodejců, což je vedeno snahou snížit náklady tím, že se odstraní potřeba zprostředkovatelů a odstraní se frustrace často spojená se smlouváním o ceně, které spotřebitelé běžně považují za vyčerpávající. Obavy však vzrostly kolem neochoty prodejců tlačit na prodej vozidel stejným způsobem jako u zavedených výrobců automobilů.

Společnost Fisker si uvědomuje nevýhody online modelu a odráží nový trend nastolený dalšími startupy, a tak se připojuje k firmám jako VinFast Auto, vietnamský výrobce elektromobilů, a švédský startup Polestar Automotive, který se pouští do modelu dealerství. Společnost VinFast Auto nedávno podepsala prvních pět franšízových dealerských smluv v Texasu, New Yorku, Severní Karolíně a Kansasu.

Advertisement

Trend nakupování vozidel online jistě zažil vzestup během pandemie Covid-19, která si vynutila dočasné uzavření showroomů a přiměla prodejce k rozvoji jejich webové prezentace. Společnost Hyundai Motor nedávno uzavřela dohodu se společností Amazon.com o nabízení svých vozidel k prodeji na této online prodejní platformě.

Chcete využít této příležitosti?

Protože společnost Fisker viděla neudržitelnost tohoto modelu, rozhodla se přiklonit k osvědčenému modelu franšízových prodejců, který dominuje americkému automobilovému trhu od počátku 20. století. Model dealerství nabízí solidní výhody, například automobilovým společnostem poskytuje možnost registrovat příjmy hned, jakmile vozidlo opustí továrnu, zbavuje výrobce starostí s prodejem vozidel a zabraňuje tomu, aby museli nést náklady na držení neprodaných zásob.

Navzdory omezením daným státními zákony, které trvají na tom, že výrobci mohou prodávat pouze prostřednictvím franšízantů, společnost Tesla zpochybnila tradiční model tím, že v roce 2008 otevřela svou první prodejnu v oblasti Los Angeles. Za posledních 15 let Tesla značně rozšířila síť svých prodejen po celých Spojených státech, Fisker je však zřejmě opatrnější, pokud jde o investice, a odvolává se na časová a finanční omezení při budování podobné sítě firemních showroomů.

Fisker sice potenciálně provozuje jak strategii přímého prodeje zákazníkům, tak model dealerství v Evropě, ale uvědomuje si omezení modelu online. Jiní průkopníci v oblasti elektromobilů, včetně společnosti Rivian, trpěli navzdory relativně nižšímu objemu výroby nadměrnými skladovými zásobami, a to především v důsledku rušení objednávek, kdy zákazníci museli na svůj vůz čekat příliš dlouho.

Zdroj: Fisker

Poté, co Tesla v loňském roce čelila problémům s hromaděním zásob v důsledku rostoucí konkurence na trhu a zvyšujících se úrokových sazeb, musela nést břemeno držení neprodaných vozidel. Reagovala snížením cen, aby stimulovala poptávku, nabídla slevy na vozy v zásobách a nadále spravuje neprodané vozy.

Společnost Fisker věří, že zvýšení počtu fyzických prodejen přiláká více lidí k nákupu jejích vozů. Údaje naznačují, že spotřebitelé projevují větší pravděpodobnost nákupu, když si mohou “ocean” osobně vyzkoušet, ale vzhledem k tomu, že se dosud podařilo uskutečnit pouze přibližně 1 000 zkušebních jízd, Fisker zastává názor, že k tomu, aby se společnost mohla vypracovat na velkoobjemovou, je zapotřebí více změn ve strategii.

Generální ředitel Henrik Fisker se vyjádřil, že společnost v současné době jedná s americkými prodejci a v průběhu roku 2024 chce navázat spolupráci s nejméně 50 prodejci.To znamená významný strategický obrat pro startup, který byl zpočátku skeptický ohledně životaschopnosti dealerského modelu. Společnost Fisker začala prodávat svůj debutový vůz, sportovní užitkový vůz “Ocean”, v roce 2023, ale brzy se setkala se složitými logistickými problémy při rychlé přepravě svých vozidel americkým zákazníkům z rakouského výrobního centra.V roce svého uvedení na trh společnost Fisker dodala 10 142 kusů sportovně-užitkových vozidel “Ocean”. Zákazníkům se však podařilo dodat méně než polovinu tohoto počtu. Podle společnosti Fisker byl prodej ovlivněn nedostatkem fyzických prodejen – zákazníci si rezervovali vozy z celých Spojených států, ale má pouze dva showroomy – sídlící v Los Angeles a New Yorku – běžně označované jako Fisker Lounges. Tyto showroomy měly spíše než prodávat vozidla nebo nabízet zkušební jízdy poskytnout potenciálním kupujícím možnost vyzkoušet si produkt na vlastní kůži.Fisker předpokládá, že v nadcházejícím roce, kdy společnost plánuje uvést na trh vůz za 30 000 USD s názvem “PEAR” určený pro běžné zákazníky a nový elektrický pickup známý jako “Alaska”, budou další problémy, a domnívá se, že nedostatek prodejních míst v USA by mohl bránit zviditelnění těchto novinek a omezit objem prodeje.Po vzoru společnosti Tesla přijalo několik začínajících výrobců elektromobilů, včetně společností Rivian Automotive a Lucid Group, model online prodeje, který obchází potřebu tradičních prodejců, což je vedeno snahou snížit náklady tím, že se odstraní potřeba zprostředkovatelů a odstraní se frustrace často spojená se smlouváním o ceně, které spotřebitelé běžně považují za vyčerpávající. Obavy však vzrostly kolem neochoty prodejců tlačit na prodej vozidel stejným způsobem jako u zavedených výrobců automobilů.Společnost Fisker si uvědomuje nevýhody online modelu a odráží nový trend nastolený dalšími startupy, a tak se připojuje k firmám jako VinFast Auto, vietnamský výrobce elektromobilů, a švédský startup Polestar Automotive, který se pouští do modelu dealerství. Společnost VinFast Auto nedávno podepsala prvních pět franšízových dealerských smluv v Texasu, New Yorku, Severní Karolíně a Kansasu.Trend nakupování vozidel online jistě zažil vzestup během pandemie Covid-19, která si vynutila dočasné uzavření showroomů a přiměla prodejce k rozvoji jejich webové prezentace. Společnost Hyundai Motor nedávno uzavřela dohodu se společností Amazon.com o nabízení svých vozidel k prodeji na této online prodejní platformě.Chcete využít této příležitosti?Protože společnost Fisker viděla neudržitelnost tohoto modelu, rozhodla se přiklonit k osvědčenému modelu franšízových prodejců, který dominuje americkému automobilovému trhu od počátku 20. století. Model dealerství nabízí solidní výhody, například automobilovým společnostem poskytuje možnost registrovat příjmy hned, jakmile vozidlo opustí továrnu, zbavuje výrobce starostí s prodejem vozidel a zabraňuje tomu, aby museli nést náklady na držení neprodaných zásob.Navzdory omezením daným státními zákony, které trvají na tom, že výrobci mohou prodávat pouze prostřednictvím franšízantů, společnost Tesla zpochybnila tradiční model tím, že v roce 2008 otevřela svou první prodejnu v oblasti Los Angeles. Za posledních 15 let Tesla značně rozšířila síť svých prodejen po celých Spojených státech, Fisker je však zřejmě opatrnější, pokud jde o investice, a odvolává se na časová a finanční omezení při budování podobné sítě firemních showroomů.Fisker sice potenciálně provozuje jak strategii přímého prodeje zákazníkům, tak model dealerství v Evropě, ale uvědomuje si omezení modelu online. Jiní průkopníci v oblasti elektromobilů, včetně společnosti Rivian, trpěli navzdory relativně nižšímu objemu výroby nadměrnými skladovými zásobami, a to především v důsledku rušení objednávek, kdy zákazníci museli na svůj vůz čekat příliš dlouho.Poté, co Tesla v loňském roce čelila problémům s hromaděním zásob v důsledku rostoucí konkurence na trhu a zvyšujících se úrokových sazeb, musela nést břemeno držení neprodaných vozidel. Reagovala snížením cen, aby stimulovala poptávku, nabídla slevy na vozy v zásobách a nadále spravuje neprodané vozy.Společnost Fisker věří, že zvýšení počtu fyzických prodejen přiláká více lidí k nákupu jejích vozů. Údaje naznačují, že spotřebitelé projevují větší pravděpodobnost nákupu, když si mohou “ocean” osobně vyzkoušet, ale vzhledem k tomu, že se dosud podařilo uskutečnit pouze přibližně 1 000 zkušebních jízd, Fisker zastává názor, že k tomu, aby se společnost mohla vypracovat na velkoobjemovou, je zapotřebí více změn ve strategii.
Tagy: AkciefiskerUSA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Jak může společnost Tesla dosáhnout hodnoty 8,5 bilionu dolarů?
      2. Elon Musk mění kurz a útočí na Trumpa, sliby o úsporách zůstaly bez důkazů
      3. Akcie Tesly rostou po spuštění služby Robotaxi v texaském Austinu
      4. Tesla ztrácí podíl na americkém trhu elektromobilů, konkurence roste
      5. Tesla vs. Alphabet: Kdo má navrch v závodě o autonomní mobilitu?
      6. Tesla ztrácí podíl na americkém trhu s elektromobily uprostřed boomu EV
      7. Tesla spoléhá na levnější Model Y, investoři ale chtějí skutečnou inovaci
      8. 18. srpna – Jak Elon Musk změnil hru se svou automobilkou Tesla
      9. 3. září — Tesla zase mění pravidla hry. A rozhodně ne naposledy
      10. 24. července – Tesla se pomalu stává mainstreamovou záležitostí
      Advertisement

      Breaking.

      16:12

      Intellia míří k průlomu v léčbě hereditárního angioedému

      16:08

      Brunswick investuje miliony do přesunu výroby lodí do USA

      16:02

      AeroVironment: Raketový růst díky podpoře amerických vojenských dronů

      15:58

      Sumitomo Mitsui usiluje o větší vliv v Jefferies

      15:53

      Autonomní taxíky dobývají Arizonu: Revoluce v dopravě začíná!

      15:50

      Demokraté žádají šéfa FCC o odstoupení kvůli tlaku na Disney

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: CoreWeave
      Akcie

      CoreWeave: akcie po poklesu nabízejí zajímavou růstovou příležitost

      18 září, 2025

      Společnost CoreWeave se letos stala jedním z nejsledovanějších hráčů na poli umělé inteligence, a to především díky svému zaměření na...

      Zdroj: Getty Images

      Ceny zlata prudce vzrostly, analytici a investoři čekají další zisky

      18 září, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      RBC věří v návrat Nike na výsluní díky inovacím a mistrovství světa

      18 září, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Netflix podle společnosti Loop Capital vyhrál streamovací válku

      17 září, 2025
      Zdroj: Canva

      Walmart posiluje svou roli lídra v AI, BofA zvyšuje cílovou cenu

      17 září, 2025

      IPO Radar.

      Chery Automobile Co., Ltd.

      Datum IPO: 25 září, 2025
      Potenciální ocenění: 140 miliard HKD (18 miliard USD).

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Eli Lilly posiluje: nadějný lék na obezitu a miliardová expanze

      17 září, 2025

      S&P 500 klesá, ale zůstává u rekordních úrovní, začíná zasedání Fedu

      16 září, 2025

      Tesla spouští robotaxi a vyostřuje souboj s Uberem a Lyftem

      14 září, 2025

      S&P 500 ustupuje z rekordních úrovní, Fed rozhodne o sazbách

      16 září, 2025

      O’Reilly Automotive překonavá odhady a dosáhuje nového maxima

      14 září, 2025

      S&P 500 končí níže, snížení sazeb Fedu a výhled splnily očekávání

      17 září, 2025

      CoreWeave: akcie po poklesu nabízejí zajímavou růstovou příležitost

      18 září, 2025

      S&P 500 se díky růstu Tesly poprvé uzavřel nad hranicí 6 600 bodů

      15 září, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Komodity

      Zlato láme rekordy a potvrzuje svou roli bezpečného aktiva

      14 září, 2025

      Zlato letos přepisuje historii – investoři už více než třicetkrát sledovali nové rekordní ceny, a to navzdory výrazným výkyvům na...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.