Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Elon Musk a Henry Ford udělali stejnou chybu. Čekali příliš dlouho

V oblasti elektromobilů (EV) bezpochyby kraluje společnost Tesla Inc.

Jan Golda Autor: Jan Golda
19 května, 2024
7 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

7 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Investoři se obávají, že Tesla ztrácí svou průkopnickou výhodu na stále konkurenčnějším trhu elektromobilů
  • Akcie Tesla se propadly o 50 % od konce roku 2021, což vyvolává očekávání nových inovací
  • Model Y začíná vykazovat známky zastaralosti, zatímco konkurenti zvyšují tlak na Teslu
  • Elon Musk riskuje postavení Tesly tím, že odkládá uvedení levného elektromobilu pro masový trh

 

v čele se svým excentrickým a vizionářským generálním ředitelem Elonem Muskem. Dominantní postavení této automobilky však může být na vratké půdě. Investoři a pozorovatelé v odvětví vyjadřují obavy z možné ztráty průkopnické výhody společnosti Tesla na trhu, který se zdá být neoddělitelně spjat s image a úspěchem společnosti. I když se Elon Musk nadšeně pouští do perspektivních oblastí autonomní mobility a umělé inteligence, značnou část akcionářů společnosti Tesla mnohem více zajímá dodání dlouho ohlašovaného levného modelu Tesla pro masový trh.

Společnost Tesla, která je rozhodujícím inovátorem v oblasti revoluce v dopravě a přetváření krajiny automobilového průmyslu, se významně podílela na podpoře globálního automobilového průmyslu, který se posunul směrem k elektromobilitě. Nicméně zjevná stagnace vyvolala obavy o odolnost, dominanci a schopnost společnosti Tesla udržet si význam na postupně se zrychlujícím a konkurenčním trhu.

Je pozoruhodné, že cena akcií společnosti Tesla se propadla až o 50 % ze svých pozoruhodných maxim z konce roku 2021, což přispělo k očekávání dalšího velkého kroku ze strany průkopníka v oblasti elektromobilů. Model Y, nejmladší z vozového parku společnosti Tesla se čtyřletou životností, se ocitl v hledáčku znalců, kteří tvrdí, že vykazuje známky zastaralosti. Vzhledem k tomu, že automobiloví výrobci od Detroitu po Šanghaj usilují o to, aby dohonili a sesadili Teslu z trůnu, zřejmě nastal rozhodující okamžik, kdy je třeba prokázat inovační schopnosti značky.

Tesla Inc. (TSLA)

Tyto současné potíže, kterým Tesla čelí, nápadně připomínají potíže jednoho automobilového magnáta minulosti – Henryho Forda. V roce 1924 se Ford ocitl ve velmi podobné situaci. Model T, pokřtěný jako plechová Lizzie, byl od svého uvedení na trh v roce 1909 pro Američany preferovanou volbou. Prodej tohoto historicky žádaného modelu však nemilosrdně klesal a konkurenti začali zasahovat do Fordovy tržní bašty. Navzdory internímu volání po přechodu na novější a atraktivnější model Ford tvrdošíjně zůstal u modelu T.

Advertisement

Historik Steven Watts ve své knize The People’s Tycoon: Henry Ford and the American Century (Lidový magnát: Henry Ford a americké století) vykresluje živý obraz intenzivního a vleklého boje uvnitř společnosti Ford Motor Co. o transformační změnu. Tento boj, podobně jako současná situace Tesly, byl “bojem o srdce a duši společnosti”.

Zdroj: Burzovnísvět.cz

Před nástupem éry elektromobilů vedené Muskem zažil automobilový průmysl pod vedením Fordu podobné období počátků transformace. V roce 1902, který předcházel Fordovu automobilovému podniku, byl ve skutečnosti nejpopulárnějším vozidlem parní Locomobile, jehož prodeje se podobaly pouhým 2 750 kusům. Na počátku 20. století byly automobily luxusním zbožím pro bohaté, které bylo považováno za příliš extravagantní pro běžného člověka. Ford se však horlivě snažil toto rozšířené vnímání obrátit naruby.

Tento automobilový průkopník ve své autobiografii Můj život a dílo prohlásil: “Postavím automobil pro velké davy… dostatečně velký pro rodinu, ale dostatečně malý pro jednotlivce, aby ho mohl provozovat a starat se o něj… tak levný, že žádný člověk s dobrým platem ho nebude moci vlastnit.” V souladu s jeho vizí se na podzim roku 1908 začaly prodávat první vozy Model T pro masový trh. V následujícím desetiletí se výroba značně rozrostla: v roce 1909 to bylo 10 000 kusů, v roce 1916 kolosální počet 500 000 a v roce 1923 ohromující 2 miliony.

Proč se Model T prodával v tak obrovském množství? Navzdory tomu, že časopis Barron’s popsal model T jako motorové vozidlo zaměřené spíše na “užitečnost a sílu” než na uměleckou estetiku, splňoval pro zákazníky základní požadavky – spolehlivost a cenovou dostupnost. Pod povrchem však bublaly problémy. V roce 1924 deník The Wall Street Journal informoval, že cena modelů Chevrolet klesla na nejnižší cenu v oboru 495 dolarů, čímž se přiblížila “na dostřel” nepřekonatelné cenové dominanci Fordu.

Tím však nápor neskončil. V roce 1925 se společnosti General Motors podařil ohromný kousek – vyrovnat se Fordu v lukrativním zisku přibližně 100 milionů dolarů, přestože prodala o polovinu méně vozů. Sofistikované obchodní praktiky detroitského giganta a působivé ziskové marže byly důkazem jeho rostoucí moci.

Zdroj: Getty Images

Když Fordovi konkurenti začali narovnávat poměr sil, začal se dříve neotřesitelný podíl společnosti na trhu snižovat a z 51 % v roce 1924 se propadl na 32 % v roce 1926. Clarence Barron, zakladatel časopisu Barron’s, stručně vystihl tvrdohlavý odpor Henryho Forda vůči poptávce trhu slovy: “‘Nedáte lidem to, co chtějí?’ zeptali se ho a on důrazně odpověděl: ‘Ne, dám jim to, co vím, že by měli mít’.”

Ironií osudu je, že i uprostřed sílícího vnějšího tlaku a interních proseb se náznaky Fordovy konečné změny názoru objevily již v roce 1912, kdy skupina vrcholných manažerů zfabrikovala tajně vytvořený alternativní prototyp. Když byl návrh na nahrazení Modelu T nakonec Fordovi předložen, údajně experimentální model rozbil na kusy a každý úder kladivem doprovodil zvoláním: “Tohle si myslím o tom vašem — novém autě.”

Nicméně přirozená potřeba vývoje nakonec zvítězila nad Fordovou tvrdohlavostí a v létě 1926 ustoupil. Kolem Fordova podniku bzučelo vzrušení směrem k nové perspektivě – Modelu A, který symbolizoval počátek nové éry společnosti. V listopadu, kdy výrobní linka začala chrlit dlouho očekávaný nový model, se u prodejců Ford po celé zemi shromáždili nadšení zákazníci.

Model A, který byl pro svou luxusní estetiku chválen jako “malý Lincoln”, ale cenově odpovídal modelu T, byl údajně vřele přijat kritikou i zákazníky.

Úspěch Modelu A však nedokázal vzkřísit upadající prvenství značky Ford. Místo toho se Ford začal potýkat s Chevroletem o dominantní postavení na trhu v segmentu základních vozů. Mezitím si General Motors se svou diverzifikovanou nabídkou ve všech cenových segmentech upevnil své vedoucí postavení.

Podle jednoho z názorů vedlo k zániku impéria Henryho Forda jeho tvrdohlavé lpění na modelu T, aniž by se přizpůsobil měnící se době. Pozdní uvedení Modelu A bylo pouze neúspěšnou snahou o znovuzískání ztracených pozic.

Naopak alternativní argument odráží názor, že Fordovo rozhodnutí z počátku devadesátých let 20. století zaměřit se převážně na jediný model podkopalo jeho dlouhodobou dominanci. Fordův současník William C. Durant, otec oblíbených amerických vozidel, zahájil strategii akvizice automobilových značek – mimo jiné Buick, Cadillac, Olds, Chevy – a připravil tak půdu pro vznik General Motors, mnohostranného konglomerátu.

Zdroj: Getty Images

Durant, který byl v roce 1920 vyhozen z GM a po letech nejistých finančních podniků, zemřel v roce 1947 bez prostředků a téměř zapomenut. Ford, který zemřel jen o měsíc později, prožil smutek, jaký se sluší na titána průmyslu.

Elon Musk, který čerpá paralely z historie do současnosti, se zřejmě přiklání spíše k odvážným podnikům – jako je jeho podnik SpaceX zaměřený na výzkum vesmíru – než k vypočítavým jistotám. Musk se svým důrazem na samořídicí schopnosti volí velmi ambiciózní a futuristickou cestu.

Pokud se to podaří, autonomní řízení by se mohlo během několika let stát všudypřítomným a mladší generace by mohly žasnout nad představou, že manuální řízení bylo kdysi normou, podobně jako děti z éry modelu T žasly nad konceptem koňských povozů.

Musk nedávno na Twitteru napsal: “Ne úplně sázka na společnost, ale jít s koulemi u nohy do autonomie je oslnivě zřejmý krok. Všechno ostatní je jako variace na koňský povoz.” Stejně jako Henry Ford ztratil dominantní postavení na trhu tím, že příliš dlouho lpěl na jediném cenově dostupném modelu automobilu, Elon Musk zřejmě riskuje postavení Tesly na vrcholu trhu s elektromobily tím, že odkládá projev masově dostupného levného elektromobilu.

v čele se svým excentrickým a vizionářským generálním ředitelem Elonem Muskem. Dominantní postavení této automobilky však může být na vratké půdě. Investoři a pozorovatelé v odvětví vyjadřují obavy z možné ztráty průkopnické výhody společnosti Tesla na trhu, který se zdá být neoddělitelně spjat s image a úspěchem společnosti. I když se Elon Musk nadšeně pouští do perspektivních oblastí autonomní mobility a umělé inteligence, značnou část akcionářů společnosti Tesla mnohem více zajímá dodání dlouho ohlašovaného levného modelu Tesla pro masový trh.Společnost Tesla, která je rozhodujícím inovátorem v oblasti revoluce v dopravě a přetváření krajiny automobilového průmyslu, se významně podílela na podpoře globálního automobilového průmyslu, který se posunul směrem k elektromobilitě. Nicméně zjevná stagnace vyvolala obavy o odolnost, dominanci a schopnost společnosti Tesla udržet si význam na postupně se zrychlujícím a konkurenčním trhu.Je pozoruhodné, že cena akcií společnosti Tesla se propadla až o 50 % ze svých pozoruhodných maxim z konce roku 2021, což přispělo k očekávání dalšího velkého kroku ze strany průkopníka v oblasti elektromobilů. Model Y, nejmladší z vozového parku společnosti Tesla se čtyřletou životností, se ocitl v hledáčku znalců, kteří tvrdí, že vykazuje známky zastaralosti. Vzhledem k tomu, že automobiloví výrobci od Detroitu po Šanghaj usilují o to, aby dohonili a sesadili Teslu z trůnu, zřejmě nastal rozhodující okamžik, kdy je třeba prokázat inovační schopnosti značky.Tesla Inc. Tyto současné potíže, kterým Tesla čelí, nápadně připomínají potíže jednoho automobilového magnáta minulosti – Henryho Forda. V roce 1924 se Ford ocitl ve velmi podobné situaci. Model T, pokřtěný jako plechová Lizzie, byl od svého uvedení na trh v roce 1909 pro Američany preferovanou volbou. Prodej tohoto historicky žádaného modelu však nemilosrdně klesal a konkurenti začali zasahovat do Fordovy tržní bašty. Navzdory internímu volání po přechodu na novější a atraktivnější model Ford tvrdošíjně zůstal u modelu T.Historik Steven Watts ve své knize The People’s Tycoon: Henry Ford and the American Century vykresluje živý obraz intenzivního a vleklého boje uvnitř společnosti Ford Motor Co. o transformační změnu. Tento boj, podobně jako současná situace Tesly, byl “bojem o srdce a duši společnosti”.Před nástupem éry elektromobilů vedené Muskem zažil automobilový průmysl pod vedením Fordu podobné období počátků transformace. V roce 1902, který předcházel Fordovu automobilovému podniku, byl ve skutečnosti nejpopulárnějším vozidlem parní Locomobile, jehož prodeje se podobaly pouhým 2 750 kusům. Na počátku 20. století byly automobily luxusním zbožím pro bohaté, které bylo považováno za příliš extravagantní pro běžného člověka. Ford se však horlivě snažil toto rozšířené vnímání obrátit naruby.Tento automobilový průkopník ve své autobiografii Můj život a dílo prohlásil: “Postavím automobil pro velké davy… dostatečně velký pro rodinu, ale dostatečně malý pro jednotlivce, aby ho mohl provozovat a starat se o něj… tak levný, že žádný člověk s dobrým platem ho nebude moci vlastnit.” V souladu s jeho vizí se na podzim roku 1908 začaly prodávat první vozy Model T pro masový trh. V následujícím desetiletí se výroba značně rozrostla: v roce 1909 to bylo 10 000 kusů, v roce 1916 kolosální počet 500 000 a v roce 1923 ohromující 2 miliony.Proč se Model T prodával v tak obrovském množství? Navzdory tomu, že časopis Barron’s popsal model T jako motorové vozidlo zaměřené spíše na “užitečnost a sílu” než na uměleckou estetiku, splňoval pro zákazníky základní požadavky – spolehlivost a cenovou dostupnost. Pod povrchem však bublaly problémy. V roce 1924 deník The Wall Street Journal informoval, že cena modelů Chevrolet klesla na nejnižší cenu v oboru 495 dolarů, čímž se přiblížila “na dostřel” nepřekonatelné cenové dominanci Fordu.Tím však nápor neskončil. V roce 1925 se společnosti General Motors podařil ohromný kousek – vyrovnat se Fordu v lukrativním zisku přibližně 100 milionů dolarů, přestože prodala o polovinu méně vozů. Sofistikované obchodní praktiky detroitského giganta a působivé ziskové marže byly důkazem jeho rostoucí moci.Když Fordovi konkurenti začali narovnávat poměr sil, začal se dříve neotřesitelný podíl společnosti na trhu snižovat a z 51 % v roce 1924 se propadl na 32 % v roce 1926. Clarence Barron, zakladatel časopisu Barron’s, stručně vystihl tvrdohlavý odpor Henryho Forda vůči poptávce trhu slovy: “‘Nedáte lidem to, co chtějí?’ zeptali se ho a on důrazně odpověděl: ‘Ne, dám jim to, co vím, že by měli mít’.”Ironií osudu je, že i uprostřed sílícího vnějšího tlaku a interních proseb se náznaky Fordovy konečné změny názoru objevily již v roce 1912, kdy skupina vrcholných manažerů zfabrikovala tajně vytvořený alternativní prototyp. Když byl návrh na nahrazení Modelu T nakonec Fordovi předložen, údajně experimentální model rozbil na kusy a každý úder kladivem doprovodil zvoláním: “Tohle si myslím o tom vašem — novém autě.”Nicméně přirozená potřeba vývoje nakonec zvítězila nad Fordovou tvrdohlavostí a v létě 1926 ustoupil. Kolem Fordova podniku bzučelo vzrušení směrem k nové perspektivě – Modelu A, který symbolizoval počátek nové éry společnosti. V listopadu, kdy výrobní linka začala chrlit dlouho očekávaný nový model, se u prodejců Ford po celé zemi shromáždili nadšení zákazníci.Model A, který byl pro svou luxusní estetiku chválen jako “malý Lincoln”, ale cenově odpovídal modelu T, byl údajně vřele přijat kritikou i zákazníky.Úspěch Modelu A však nedokázal vzkřísit upadající prvenství značky Ford. Místo toho se Ford začal potýkat s Chevroletem o dominantní postavení na trhu v segmentu základních vozů. Mezitím si General Motors se svou diverzifikovanou nabídkou ve všech cenových segmentech upevnil své vedoucí postavení.Podle jednoho z názorů vedlo k zániku impéria Henryho Forda jeho tvrdohlavé lpění na modelu T, aniž by se přizpůsobil měnící se době. Pozdní uvedení Modelu A bylo pouze neúspěšnou snahou o znovuzískání ztracených pozic.Naopak alternativní argument odráží názor, že Fordovo rozhodnutí z počátku devadesátých let 20. století zaměřit se převážně na jediný model podkopalo jeho dlouhodobou dominanci. Fordův současník William C. Durant, otec oblíbených amerických vozidel, zahájil strategii akvizice automobilových značek – mimo jiné Buick, Cadillac, Olds, Chevy – a připravil tak půdu pro vznik General Motors, mnohostranného konglomerátu.Durant, který byl v roce 1920 vyhozen z GM a po letech nejistých finančních podniků, zemřel v roce 1947 bez prostředků a téměř zapomenut. Ford, který zemřel jen o měsíc později, prožil smutek, jaký se sluší na titána průmyslu.Elon Musk, který čerpá paralely z historie do současnosti, se zřejmě přiklání spíše k odvážným podnikům – jako je jeho podnik SpaceX zaměřený na výzkum vesmíru – než k vypočítavým jistotám. Musk se svým důrazem na samořídicí schopnosti volí velmi ambiciózní a futuristickou cestu.Pokud se to podaří, autonomní řízení by se mohlo během několika let stát všudypřítomným a mladší generace by mohly žasnout nad představou, že manuální řízení bylo kdysi normou, podobně jako děti z éry modelu T žasly nad konceptem koňských povozů.Musk nedávno na Twitteru napsal: “Ne úplně sázka na společnost, ale jít s koulemi u nohy do autonomie je oslnivě zřejmý krok. Všechno ostatní je jako variace na koňský povoz.” Stejně jako Henry Ford ztratil dominantní postavení na trhu tím, že příliš dlouho lpěl na jediném cenově dostupném modelu automobilu, Elon Musk zřejmě riskuje postavení Tesly na vrcholu trhu s elektromobily tím, že odkládá projev masově dostupného levného elektromobilu.
Tagy: Akcieburzyelon muskHenry FordTesla Inc.tslaUSA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Ford bojuje se ztrátami v elektromobilech a mění strategii zaměřením na hybridy
      2. 2. března — Tesla nabízí elektromobily (EV) konečně i pro širší trh
      Advertisement

      Breaking.

      10:48

      Zisk elektronického giganta Foxconn v prvním čtvrtletí vzrostl meziročně o 91 %

      10:36

      Německá inflace v dubnu potvrzena na 2,2 %

      10:24

      Reuters: Italská MFE zvažuje zvýšení nabídky na německou ProSiebenSat.1

      10:12

      Burberry plánuje propustit 1 700 zaměstnanců, celoroční zisk překonal očekávání

      10:00

      Čistý zisk společnosti Ferrovial vzrostl o 19 % díky americkému dálničnímu segmentu

      09:48

      Švýcarský soud rozhodl, že snížení bonusů Credit Suisse bylo protiprávní

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Bloomberg
      Akcie

      eToro rozšiřuje své IPO a zkouší nastartovat novou vlnu vstupů na burzu

      14 května, 2025

      Společnost eToro, známá jako jedna z předních platforem pro obchodování s akciemi a kryptoměnami, ve středu vstupuje na burzu Nasdaq...

      Microsoft Store sign.

      Microsoft propustí 3 % zaměstnanců v rámci nejnovější vlny škrtů

      13 května, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      Možná rok 2025 nebude pro automobilku Rivian zase tak klidný…

      13 května, 2025
      Zdroj: BurzovníSvět.cz

      Coinbase jako nejnovější posila S&P 500: co to znamená pro krypto-průmysl?

      13 května, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Raymond James očekává více než 20% růst Super Micro díky rozmachu AI

      13 května, 2025

      Tip editora.

      AI

      Milion byl málo. AI e-book, který vydělal investorům přes 90 %

      9 května, 2025

      Na jaře 2024 jsme na Burzovním Světě publikovali e-book AI Portfolio – výběr deseti technologických akcií s vysokým potenciálem růstu....

      Nejčtenější zprávy.

      Microsoft Store sign.

      Microsoft propustí 3 % zaměstnanců v rámci nejnovější vlny škrtů

      13 května, 2025

      Christine Lagarde se ocitla pod palbou odborů kvůli právům zaměstnanců ECB

      12 května, 2025

      Palantir překonává očekávání, investory však znepokojuje vysoké ocenění

      10 května, 2025

      Dow si připsal více než 1 100 bodů poté, co USA a Čína uzavřely dohodu

      12 května, 2025

      Uber získal odklad v souvislosti se spornými daňovými platbami ve Velké Británii

      10 května, 2025

      S&P 500 stoupá, klesající inflace pomáhá technologickému růstu

      13 května, 2025

      eToro rozšiřuje své IPO a zkouší nastartovat novou vlnu vstupů na burzu

      14 května, 2025

      Pohled na Trumpovu strategii vyjednávání s Čínou: diplomacie a nátlak

      11 května, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.