Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Elon Musk a Henry Ford udělali stejnou chybu. Čekali příliš dlouho

V oblasti elektromobilů (EV) bezpochyby kraluje společnost Tesla Inc.

Jan Golda Autor: Jan Golda
19 května, 2024
7 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

7 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Investoři se obávají, že Tesla ztrácí svou průkopnickou výhodu na stále konkurenčnějším trhu elektromobilů
  • Akcie Tesla se propadly o 50 % od konce roku 2021, což vyvolává očekávání nových inovací
  • Model Y začíná vykazovat známky zastaralosti, zatímco konkurenti zvyšují tlak na Teslu
  • Elon Musk riskuje postavení Tesly tím, že odkládá uvedení levného elektromobilu pro masový trh

 

v čele se svým excentrickým a vizionářským generálním ředitelem Elonem Muskem. Dominantní postavení této automobilky však může být na vratké půdě. Investoři a pozorovatelé v odvětví vyjadřují obavy z možné ztráty průkopnické výhody společnosti Tesla na trhu, který se zdá být neoddělitelně spjat s image a úspěchem společnosti. I když se Elon Musk nadšeně pouští do perspektivních oblastí autonomní mobility a umělé inteligence, značnou část akcionářů společnosti Tesla mnohem více zajímá dodání dlouho ohlašovaného levného modelu Tesla pro masový trh.

Společnost Tesla, která je rozhodujícím inovátorem v oblasti revoluce v dopravě a přetváření krajiny automobilového průmyslu, se významně podílela na podpoře globálního automobilového průmyslu, který se posunul směrem k elektromobilitě. Nicméně zjevná stagnace vyvolala obavy o odolnost, dominanci a schopnost společnosti Tesla udržet si význam na postupně se zrychlujícím a konkurenčním trhu.

Je pozoruhodné, že cena akcií společnosti Tesla se propadla až o 50 % ze svých pozoruhodných maxim z konce roku 2021, což přispělo k očekávání dalšího velkého kroku ze strany průkopníka v oblasti elektromobilů. Model Y, nejmladší z vozového parku společnosti Tesla se čtyřletou životností, se ocitl v hledáčku znalců, kteří tvrdí, že vykazuje známky zastaralosti. Vzhledem k tomu, že automobiloví výrobci od Detroitu po Šanghaj usilují o to, aby dohonili a sesadili Teslu z trůnu, zřejmě nastal rozhodující okamžik, kdy je třeba prokázat inovační schopnosti značky.

Tesla Inc. (TSLA)

Tyto současné potíže, kterým Tesla čelí, nápadně připomínají potíže jednoho automobilového magnáta minulosti – Henryho Forda. V roce 1924 se Ford ocitl ve velmi podobné situaci. Model T, pokřtěný jako plechová Lizzie, byl od svého uvedení na trh v roce 1909 pro Američany preferovanou volbou. Prodej tohoto historicky žádaného modelu však nemilosrdně klesal a konkurenti začali zasahovat do Fordovy tržní bašty. Navzdory internímu volání po přechodu na novější a atraktivnější model Ford tvrdošíjně zůstal u modelu T.

Advertisement

Historik Steven Watts ve své knize The People’s Tycoon: Henry Ford and the American Century (Lidový magnát: Henry Ford a americké století) vykresluje živý obraz intenzivního a vleklého boje uvnitř společnosti Ford Motor Co. o transformační změnu. Tento boj, podobně jako současná situace Tesly, byl “bojem o srdce a duši společnosti”.

Chcete využít této příležitosti?
Zdroj: Burzovnísvět.cz

Před nástupem éry elektromobilů vedené Muskem zažil automobilový průmysl pod vedením Fordu podobné období počátků transformace. V roce 1902, který předcházel Fordovu automobilovému podniku, byl ve skutečnosti nejpopulárnějším vozidlem parní Locomobile, jehož prodeje se podobaly pouhým 2 750 kusům. Na počátku 20. století byly automobily luxusním zbožím pro bohaté, které bylo považováno za příliš extravagantní pro běžného člověka. Ford se však horlivě snažil toto rozšířené vnímání obrátit naruby.

Tento automobilový průkopník ve své autobiografii Můj život a dílo prohlásil: “Postavím automobil pro velké davy… dostatečně velký pro rodinu, ale dostatečně malý pro jednotlivce, aby ho mohl provozovat a starat se o něj… tak levný, že žádný člověk s dobrým platem ho nebude moci vlastnit.” V souladu s jeho vizí se na podzim roku 1908 začaly prodávat první vozy Model T pro masový trh. V následujícím desetiletí se výroba značně rozrostla: v roce 1909 to bylo 10 000 kusů, v roce 1916 kolosální počet 500 000 a v roce 1923 ohromující 2 miliony.

Proč se Model T prodával v tak obrovském množství? Navzdory tomu, že časopis Barron’s popsal model T jako motorové vozidlo zaměřené spíše na “užitečnost a sílu” než na uměleckou estetiku, splňoval pro zákazníky základní požadavky – spolehlivost a cenovou dostupnost. Pod povrchem však bublaly problémy. V roce 1924 deník The Wall Street Journal informoval, že cena modelů Chevrolet klesla na nejnižší cenu v oboru 495 dolarů, čímž se přiblížila “na dostřel” nepřekonatelné cenové dominanci Fordu.

Tím však nápor neskončil. V roce 1925 se společnosti General Motors podařil ohromný kousek – vyrovnat se Fordu v lukrativním zisku přibližně 100 milionů dolarů, přestože prodala o polovinu méně vozů. Sofistikované obchodní praktiky detroitského giganta a působivé ziskové marže byly důkazem jeho rostoucí moci.

Zdroj: Getty Images

Když Fordovi konkurenti začali narovnávat poměr sil, začal se dříve neotřesitelný podíl společnosti na trhu snižovat a z 51 % v roce 1924 se propadl na 32 % v roce 1926. Clarence Barron, zakladatel časopisu Barron’s, stručně vystihl tvrdohlavý odpor Henryho Forda vůči poptávce trhu slovy: “‘Nedáte lidem to, co chtějí?’ zeptali se ho a on důrazně odpověděl: ‘Ne, dám jim to, co vím, že by měli mít’.”

Ironií osudu je, že i uprostřed sílícího vnějšího tlaku a interních proseb se náznaky Fordovy konečné změny názoru objevily již v roce 1912, kdy skupina vrcholných manažerů zfabrikovala tajně vytvořený alternativní prototyp. Když byl návrh na nahrazení Modelu T nakonec Fordovi předložen, údajně experimentální model rozbil na kusy a každý úder kladivem doprovodil zvoláním: “Tohle si myslím o tom vašem — novém autě.”

Nicméně přirozená potřeba vývoje nakonec zvítězila nad Fordovou tvrdohlavostí a v létě 1926 ustoupil. Kolem Fordova podniku bzučelo vzrušení směrem k nové perspektivě – Modelu A, který symbolizoval počátek nové éry společnosti. V listopadu, kdy výrobní linka začala chrlit dlouho očekávaný nový model, se u prodejců Ford po celé zemi shromáždili nadšení zákazníci.

Model A, který byl pro svou luxusní estetiku chválen jako “malý Lincoln”, ale cenově odpovídal modelu T, byl údajně vřele přijat kritikou i zákazníky.

Úspěch Modelu A však nedokázal vzkřísit upadající prvenství značky Ford. Místo toho se Ford začal potýkat s Chevroletem o dominantní postavení na trhu v segmentu základních vozů. Mezitím si General Motors se svou diverzifikovanou nabídkou ve všech cenových segmentech upevnil své vedoucí postavení.

Podle jednoho z názorů vedlo k zániku impéria Henryho Forda jeho tvrdohlavé lpění na modelu T, aniž by se přizpůsobil měnící se době. Pozdní uvedení Modelu A bylo pouze neúspěšnou snahou o znovuzískání ztracených pozic.

Naopak alternativní argument odráží názor, že Fordovo rozhodnutí z počátku devadesátých let 20. století zaměřit se převážně na jediný model podkopalo jeho dlouhodobou dominanci. Fordův současník William C. Durant, otec oblíbených amerických vozidel, zahájil strategii akvizice automobilových značek – mimo jiné Buick, Cadillac, Olds, Chevy – a připravil tak půdu pro vznik General Motors, mnohostranného konglomerátu.

Zdroj: Getty Images

Durant, který byl v roce 1920 vyhozen z GM a po letech nejistých finančních podniků, zemřel v roce 1947 bez prostředků a téměř zapomenut. Ford, který zemřel jen o měsíc později, prožil smutek, jaký se sluší na titána průmyslu.

Elon Musk, který čerpá paralely z historie do současnosti, se zřejmě přiklání spíše k odvážným podnikům – jako je jeho podnik SpaceX zaměřený na výzkum vesmíru – než k vypočítavým jistotám. Musk se svým důrazem na samořídicí schopnosti volí velmi ambiciózní a futuristickou cestu.

Pokud se to podaří, autonomní řízení by se mohlo během několika let stát všudypřítomným a mladší generace by mohly žasnout nad představou, že manuální řízení bylo kdysi normou, podobně jako děti z éry modelu T žasly nad konceptem koňských povozů.

Musk nedávno na Twitteru napsal: “Ne úplně sázka na společnost, ale jít s koulemi u nohy do autonomie je oslnivě zřejmý krok. Všechno ostatní je jako variace na koňský povoz.” Stejně jako Henry Ford ztratil dominantní postavení na trhu tím, že příliš dlouho lpěl na jediném cenově dostupném modelu automobilu, Elon Musk zřejmě riskuje postavení Tesly na vrcholu trhu s elektromobily tím, že odkládá projev masově dostupného levného elektromobilu.

v čele se svým excentrickým a vizionářským generálním ředitelem Elonem Muskem. Dominantní postavení této automobilky však může být na vratké půdě. Investoři a pozorovatelé v odvětví vyjadřují obavy z možné ztráty průkopnické výhody společnosti Tesla na trhu, který se zdá být neoddělitelně spjat s image a úspěchem společnosti. I když se Elon Musk nadšeně pouští do perspektivních oblastí autonomní mobility a umělé inteligence, značnou část akcionářů společnosti Tesla mnohem více zajímá dodání dlouho ohlašovaného levného modelu Tesla pro masový trh.Společnost Tesla, která je rozhodujícím inovátorem v oblasti revoluce v dopravě a přetváření krajiny automobilového průmyslu, se významně podílela na podpoře globálního automobilového průmyslu, který se posunul směrem k elektromobilitě. Nicméně zjevná stagnace vyvolala obavy o odolnost, dominanci a schopnost společnosti Tesla udržet si význam na postupně se zrychlujícím a konkurenčním trhu.Je pozoruhodné, že cena akcií společnosti Tesla se propadla až o 50 % ze svých pozoruhodných maxim z konce roku 2021, což přispělo k očekávání dalšího velkého kroku ze strany průkopníka v oblasti elektromobilů. Model Y, nejmladší z vozového parku společnosti Tesla se čtyřletou životností, se ocitl v hledáčku znalců, kteří tvrdí, že vykazuje známky zastaralosti. Vzhledem k tomu, že automobiloví výrobci od Detroitu po Šanghaj usilují o to, aby dohonili a sesadili Teslu z trůnu, zřejmě nastal rozhodující okamžik, kdy je třeba prokázat inovační schopnosti značky.Tesla Inc. Tyto současné potíže, kterým Tesla čelí, nápadně připomínají potíže jednoho automobilového magnáta minulosti – Henryho Forda. V roce 1924 se Ford ocitl ve velmi podobné situaci. Model T, pokřtěný jako plechová Lizzie, byl od svého uvedení na trh v roce 1909 pro Američany preferovanou volbou. Prodej tohoto historicky žádaného modelu však nemilosrdně klesal a konkurenti začali zasahovat do Fordovy tržní bašty. Navzdory internímu volání po přechodu na novější a atraktivnější model Ford tvrdošíjně zůstal u modelu T.Historik Steven Watts ve své knize The People’s Tycoon: Henry Ford and the American Century vykresluje živý obraz intenzivního a vleklého boje uvnitř společnosti Ford Motor Co. o transformační změnu. Tento boj, podobně jako současná situace Tesly, byl “bojem o srdce a duši společnosti”.Chcete využít této příležitosti?Před nástupem éry elektromobilů vedené Muskem zažil automobilový průmysl pod vedením Fordu podobné období počátků transformace. V roce 1902, který předcházel Fordovu automobilovému podniku, byl ve skutečnosti nejpopulárnějším vozidlem parní Locomobile, jehož prodeje se podobaly pouhým 2 750 kusům. Na počátku 20. století byly automobily luxusním zbožím pro bohaté, které bylo považováno za příliš extravagantní pro běžného člověka. Ford se však horlivě snažil toto rozšířené vnímání obrátit naruby.Tento automobilový průkopník ve své autobiografii Můj život a dílo prohlásil: “Postavím automobil pro velké davy… dostatečně velký pro rodinu, ale dostatečně malý pro jednotlivce, aby ho mohl provozovat a starat se o něj… tak levný, že žádný člověk s dobrým platem ho nebude moci vlastnit.” V souladu s jeho vizí se na podzim roku 1908 začaly prodávat první vozy Model T pro masový trh. V následujícím desetiletí se výroba značně rozrostla: v roce 1909 to bylo 10 000 kusů, v roce 1916 kolosální počet 500 000 a v roce 1923 ohromující 2 miliony.Proč se Model T prodával v tak obrovském množství? Navzdory tomu, že časopis Barron’s popsal model T jako motorové vozidlo zaměřené spíše na “užitečnost a sílu” než na uměleckou estetiku, splňoval pro zákazníky základní požadavky – spolehlivost a cenovou dostupnost. Pod povrchem však bublaly problémy. V roce 1924 deník The Wall Street Journal informoval, že cena modelů Chevrolet klesla na nejnižší cenu v oboru 495 dolarů, čímž se přiblížila “na dostřel” nepřekonatelné cenové dominanci Fordu.Tím však nápor neskončil. V roce 1925 se společnosti General Motors podařil ohromný kousek – vyrovnat se Fordu v lukrativním zisku přibližně 100 milionů dolarů, přestože prodala o polovinu méně vozů. Sofistikované obchodní praktiky detroitského giganta a působivé ziskové marže byly důkazem jeho rostoucí moci.Když Fordovi konkurenti začali narovnávat poměr sil, začal se dříve neotřesitelný podíl společnosti na trhu snižovat a z 51 % v roce 1924 se propadl na 32 % v roce 1926. Clarence Barron, zakladatel časopisu Barron’s, stručně vystihl tvrdohlavý odpor Henryho Forda vůči poptávce trhu slovy: “‘Nedáte lidem to, co chtějí?’ zeptali se ho a on důrazně odpověděl: ‘Ne, dám jim to, co vím, že by měli mít’.”Ironií osudu je, že i uprostřed sílícího vnějšího tlaku a interních proseb se náznaky Fordovy konečné změny názoru objevily již v roce 1912, kdy skupina vrcholných manažerů zfabrikovala tajně vytvořený alternativní prototyp. Když byl návrh na nahrazení Modelu T nakonec Fordovi předložen, údajně experimentální model rozbil na kusy a každý úder kladivem doprovodil zvoláním: “Tohle si myslím o tom vašem — novém autě.”Nicméně přirozená potřeba vývoje nakonec zvítězila nad Fordovou tvrdohlavostí a v létě 1926 ustoupil. Kolem Fordova podniku bzučelo vzrušení směrem k nové perspektivě – Modelu A, který symbolizoval počátek nové éry společnosti. V listopadu, kdy výrobní linka začala chrlit dlouho očekávaný nový model, se u prodejců Ford po celé zemi shromáždili nadšení zákazníci.Model A, který byl pro svou luxusní estetiku chválen jako “malý Lincoln”, ale cenově odpovídal modelu T, byl údajně vřele přijat kritikou i zákazníky.Úspěch Modelu A však nedokázal vzkřísit upadající prvenství značky Ford. Místo toho se Ford začal potýkat s Chevroletem o dominantní postavení na trhu v segmentu základních vozů. Mezitím si General Motors se svou diverzifikovanou nabídkou ve všech cenových segmentech upevnil své vedoucí postavení.Podle jednoho z názorů vedlo k zániku impéria Henryho Forda jeho tvrdohlavé lpění na modelu T, aniž by se přizpůsobil měnící se době. Pozdní uvedení Modelu A bylo pouze neúspěšnou snahou o znovuzískání ztracených pozic.Naopak alternativní argument odráží názor, že Fordovo rozhodnutí z počátku devadesátých let 20. století zaměřit se převážně na jediný model podkopalo jeho dlouhodobou dominanci. Fordův současník William C. Durant, otec oblíbených amerických vozidel, zahájil strategii akvizice automobilových značek – mimo jiné Buick, Cadillac, Olds, Chevy – a připravil tak půdu pro vznik General Motors, mnohostranného konglomerátu.Durant, který byl v roce 1920 vyhozen z GM a po letech nejistých finančních podniků, zemřel v roce 1947 bez prostředků a téměř zapomenut. Ford, který zemřel jen o měsíc později, prožil smutek, jaký se sluší na titána průmyslu.Elon Musk, který čerpá paralely z historie do současnosti, se zřejmě přiklání spíše k odvážným podnikům – jako je jeho podnik SpaceX zaměřený na výzkum vesmíru – než k vypočítavým jistotám. Musk se svým důrazem na samořídicí schopnosti volí velmi ambiciózní a futuristickou cestu.Pokud se to podaří, autonomní řízení by se mohlo během několika let stát všudypřítomným a mladší generace by mohly žasnout nad představou, že manuální řízení bylo kdysi normou, podobně jako děti z éry modelu T žasly nad konceptem koňských povozů.Musk nedávno na Twitteru napsal: “Ne úplně sázka na společnost, ale jít s koulemi u nohy do autonomie je oslnivě zřejmý krok. Všechno ostatní je jako variace na koňský povoz.” Stejně jako Henry Ford ztratil dominantní postavení na trhu tím, že příliš dlouho lpěl na jediném cenově dostupném modelu automobilu, Elon Musk zřejmě riskuje postavení Tesly na vrcholu trhu s elektromobily tím, že odkládá projev masově dostupného levného elektromobilu.
Tagy: Akcieburzyelon muskHenry FordTesla Inc.tslaUSA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Ford čelí tlaku cel a snižuje výhled zisku, sází na elektromobily a ikony značky
      2. Tesla navrhuje Muskovu rekordní odměnu téměř 1 bilion dolarů
      3. 3. září — Tesla zase mění pravidla hry. A rozhodně ne naposledy
      4. 8. září — Jak se psal příběh legendárního úspěchu Elona Muska
      5. 18. srpna – Jak Elon Musk změnil hru se svou automobilkou Tesla
      Advertisement

      Breaking.

      21:06

      Evropa posiluje AI: Nvidia a Telekom staví miliardové centrum

      21:02

      Lukoil prodává zahraniční aktiva: Reakce na nové sankce!

      20:57

      Britský finanční trh: Anonymita krátkých prodejců na obzoru!

      20:52

      Forge Global: Možný prodej přináší naději na obrat osudu

      20:47

      Brinker posiluje: Zlepšení kreditního hodnocení a růst potenciálu

      20:43

      Regionální banky 2025: Investiční příležitost s růstovým potenciálem

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      RBC zvyšuje hodnocení Honeywellu před plánovaným rozdělením v roce 2026

      27 října, 2025

      RBC Capital Markets nyní pohlíží na společnost Honeywell International s daleko větší důvěrou než v předchozích měsících.

      Zdroj: Unsplash

      Guggenheim zvyšuje důvěru v Microsoft díky šanci zpeněžit AI v Office

      27 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Akcie Progressive po výsledcích klesly, ale dlouhodobý příběh zůstává silný

      27 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Expand Energy může těžit z rostoucí poptávky po plynu pro AI centra

      27 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      BofA vyzdvihuje akcie s růstovým potenciálem před výsledky

      27 října, 2025

      IPO Radar.

      Navan, Inc.

      Datum IPO: 30 října, 2025
      Potenciální ocenění: 6,45 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Evergy patří mezi nejstabilnější dividendové akcie veřejných služeb v USA

      26 října, 2025

      Fed naráží na limity, mladí Američané v technologiích zůstávají bez práce

      25 října, 2025

      S&P 500 stoupá díky technologiím a uvolnění napětí mezi USA a Čínou

      23 října, 2025

      Fed potřebuje jasnější strategii, aby investory provedl nejistým obdobím

      25 října, 2025

      Inflace v USA vzrostla v září méně, než se očekávalo, a to na 3 %.

      23 října, 2025

      Tesla představuje klíčové kroky v umělé inteligenci, čipech a robotice

      26 října, 2025

      Dolar mírně posiluje před zveřejněním klíčových údajů o inflaci; euro oslabuje

      27 října, 2025

      Dow uzavřel poprvé nad hranicí 47 000 bodů díky mírné inflaci

      24 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Burzovní svět
      Akcie

      Tři hvězdné IPO roku 2025: od čínských elektromobilů po evropské alarmy

      14 října, 2025

      Po dvou letech opatrnosti se globální trh s primárními emisemi (IPO) znovu probouzí. Rok 2025 přinesl několik mimořádně úspěšných debutů,...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.