Klíčové body
- Společnost McDonald’s ukončuje testovací provoz drive-thru s umělou inteligencí IBM ve více než 100 restauracích
- Podle sdělení zaslaného franšízantům koncem minulého týdne, které získala CNBC, bude technologie vypnuta nejpozději 26. července
- Společnost McDonald’s sdělila CNBC, že v budoucnu bude mít umělá inteligence v drive-thru své místo
Společnost McDonald’s mění kurz svých plánů v oblasti umělé inteligence.
Tento gigant rychlého občerstvení ukončí testovací provoz své spolupráce s IBM v oblasti technologie AI drive-thru ve více než 100 restauracích. Podle sdělení zaslaného franšízantům koncem minulého týdne, které získala CNBC, bude takzvaný Automated Order Taker vypnut nejpozději 26. července.
Globální partnerství s umělou inteligencí začalo v roce 2021. Cílem kombinace technologií obou společností bylo zjednodušit a zrychlit provoz pomocí hlasem aktivovaného objednávání.
„Přestože jsme doposud zaznamenali úspěchy, cítíme, že existuje příležitost prozkoumat řešení hlasového objednávání v širším měřítku,“ uvádí se v memorandu pro franšízanty od Masona Smoota, senior viceprezidenta a ředitele restaurací McDonald’s v USA. „Po pečlivém přezkoumání se společnost McDonald’s rozhodla ukončit naše současné partnerství s IBM v oblasti AOT. … IBM zůstává důvěryhodným partnerem a budeme i nadále využívat mnoho jejich dalších produktů v rámci našeho systému.“
Dva zdroje obeznámené s technologií sdělily CNBC, že mezi její problémy patřily problémy s interpretací různých přízvuků a dialektů, což ovlivňovalo přesnost objednávek. Společnost McDonald’s se odmítla vyjádřit k přesnosti nebo technologickým problémům, zatímco IBM na žádost o komentář k přesnosti nástroje bezprostředně nereagovala.
Rozhodnutí přichází v době, kdy restaurace od Del Taco přes Wingstop až po Paneru a další testují různé způsoby využití umělé inteligence, od přední až po zadní část podniku, jako způsobu zefektivnění provozu. Chipotle a Yum Brands jsou v posledních letech také lídry v investicích do robotiky i AI.
Společnost McDonald’s v prohlášení pro CNBC uvedla, že nevylučuje případné plány na využití AI v drive-thru v budoucnu, přestože ukončila partnerství s IBM.
„Jak postupujeme vpřed, naše spolupráce s IBM nám dala jistotu, že řešení hlasového objednávání pro drive-thru bude součástí budoucnosti našich restaurací,“ uvedla společnost v prohlášení. „Vidíme obrovskou příležitost v rozvoji technologie našich restaurací a budeme pokračovat v hodnocení dlouhodobých, škálovatelných řešení, která nám pomohou učinit informované rozhodnutí o budoucím řešení hlasových objednávek do konce roku.“
IBM ve svém prohlášení uvedla, že po skončení testu bude se společností McDonald’s spolupracovat na „řadě dalších projektů“.
„IBM nyní také vede jednání a pilotní projekty s několika klienty z řad restaurací rychlého občerstvení, kteří mají zájem o technologii AOT,“ uvedla společnost v prohlášení.
Společnost McDonald’s prodala svou technologii McD Labs, dříve známou jako Apprente, společnosti IBM v roce 2021. Koncem roku 2021 také prodala Dynamic Yield, technologii prediktivního objednávání, společnosti Mastercard, a to po razantní akvizici v roce 2019, která byla součástí jejích plánů na modernizaci restaurací.
Zatímco plány společnosti McDonald’s v oblasti umělé inteligence do budoucna jsou nejasné, všechny oči se budou upírat ke společnosti Google ze skupiny Alphabet. Na svém prosincovém dni pro investory McDonald’s oznámil nové partnerství se společností Google Cloud, ale ani jedna ze společností nenabídla podrobnosti o tom, co bude obnášet.
„Jsme nadšeni, jak bude McDonald’s využívat naše nástroje generativní umělé inteligence, cloudu a edge computingu ke zlepšení svého ikonického stravování pro své zaměstnance a zákazníky po celém světě,“ uvedl tehdy v prohlášení generální ředitel společnosti Alphabet Sundar Pichai.
Letos na jaře analytik společnosti BTIG Peter Saleh ve své poznámce napsal, že franšízanti nezaznamenali velký pokrok v automatickém přijímání objednávek v drive-thru a „vyjádřili frustraci z toho, že aktualizace byly zřídkavé a ukázka na celosvětovém srazu nebyla dostatečně přesvědčivá“, protože všechny objednávky, kterých tam byli svědky, byly nesprávné. „Stále slyšíme, že přesnost zůstává v rozmezí od nízkých do středních 80 % a provozní náklady jsou vysoké.“ Širší test technologie přitom ještě neproběhl.
Saleh dodal, že se spekuluje o významné účasti společnosti Google na dubnovém celosvětovém sjezdu společnosti McDonald’s, který se konal v Barceloně, což některé vede k domněnce, že by Google mohl nahradit IBM jako dodavatel umělé inteligence.
„Nejdůležitější je nyní přesnost,“ řekl Saleh v pondělí televizi CNBC. „Bude muset být alespoň z 95 % přesná a bude muset ušetřit [franšízantům] peníze oproti tomu, aby měli člověka v průjezdu, a způsob, jakým je nyní navržena, nesplňuje ani jedno,“ řekl o technologii IBM.
Společnost Google na žádost CNBC o komentář k tomu, co by její partnerství s McDonald’s mohlo obnášet, okamžitě neodpověděla. Společnost McDonald’s se odmítla vyjádřit.
McDonald’s Corporation
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky