Klíčové body
- Ferrari se zaměřuje na zachování autentického zvuku elektromotoru, odmítá umělý hluk napodobující spalovací motory
- Ferrari nabídne zákazníkům výběr mezi spalovacími, hybridními a elektrickými modely, což umožňuje zachovat technologickou neutralitu značky
- I plně elektrický model Ferrari si údajně zachová jízdní vlastnosti a emocionální zážitek charakteristický pro jeho spalovací protějšky
- Nově otevřená budova E-Building zvyšuje efektivitu a flexibilitu výroby, umožňuje Ferrari vyrábět různé typy pohonných jednotek pod jednou střechou
Zatímco svět s napětím očekává první plně elektrický model Ferrari, generální ředitel Benedetto Vigna vyložil, co lze od elektrického počinu ikonického výrobce očekávat. Italská automobilka proslulá svými mohutnými a hlučnými spalovacími motory podnikla první kroky směrem k elektrické budoucnosti. Elektrický model Ferrari, jehož uvedení na trh je naplánováno na rok 2025, si údajně zachová jízdní vlastnosti a emoce, které charakterizují jeho protějšky spalující palivo.
Během otevření nové budovy Ferrari E-Building v italském Maranellu hovořil generální ředitel Vigna pro CNBC o přitažlivosti elektrického modelu pro řízení. Ačkoli věří, že vůz nakonec posoudí zákazníci, první testy, které společnost provedla, přinesly pozitivní ohlasy. Řekl: “S naším elektrickým Ferrari začalo jezdit více lidí a mají z něj dobrý pocit. Jízdní vlastnosti jsou na stejném místě.”
Podle Vigny jsou charakteristickým znakem Ferrari emoce, které vyvolává. Potvrdil to tím, že se podělil o svou osobní zkušenost s řízením plně elektrického modelu a prohlásil: “Takové emoce jsem měl.”
Odhodlání Ferrari postavit elektrický model představuje odvážný a finančně náročný krok v segmentu luxusních automobilů, který vyvolává živé debaty mezi automobilovými odborníky i potenciálními bonitními zákazníky. Tento krok symbolizuje významnou změnu pro značku, která byla historicky spojována s výkonnými spalovacími motory a závodním dědictvím. Zatímco někteří nadšenci a analytici vnímají přechod na elektrický pohon jako nezbytnou adaptaci na měnící se tržní a environmentální normy, jiní se obávají, že elektrifikace by mohla narušit exkluzivitu a jedinečný charakter, který Ferrari v automobilovém průmyslu tradičně zaujímá. Přes tyto obavy je zřejmé, že Ferrari směřuje k inovacím, které mohou předefinovat luxusní automobilový trh, a jejich elektrický model by mohl nastavit nové standardy pro výkon a udržitelnost v této prestižní kategorii. Jak se bude situace vyvíjet dál, zůstává předmětem zvědavosti a spekulací mezi fanoušky rychlých kol a zelenějších technologií.
Hlavním předmětem těchto debat je zvuk motoru Ferrari, symfonie řevu, dunění, praskání a vysokého kvílení. To, že jsou elektromotory převážně tiché, vyvolalo několik pochybností o zvukovém působení elektrického Ferrari. Zdá se však, že Ferrari dává u elektrického modelu přednost autenticitě před umělým hlukem. Podle Vigny je pravděpodobné, že společnost spíše vylepší nebo vymezí přirozený zvuk elektromotoru, než aby napodobovala zvuk spalovacího motoru.
“Elektromotor není tichý,” řekl Vigna. “Existuje způsob, jak ho nechat burácet svým jedinečným způsobem.”
Vigna navíc zdůraznil, že emocionální zážitek z jízdy ve Ferrari je vícerozměrný a zahrnuje nejen zvuk, ale i vizuální a tělesné interakce. Aspekty, jako je lineární zrychlení, boční zrychlení, zážitek z brzdění a změny převodovky, přispívají k jedinečným emocím pociťovaným ve Ferrari.
Generální ředitel však odmítl poskytnout jakékoli prognózy týkající se ceny nebo očekávaných celkových prodejů elektrického modelu. Společnost plánuje nabídnout zákazníkům možnost volby mezi spalovacími motory, hybridy a elektrickými modely, čímž chce zachovat to, co označil za “technologickou neutralitu” Ferrari.
Ferrari N.V.
Díky nově otevřené budově E-Building, která se rozkládá na ploše 400 000 metrů čtverečních a jejíž výstavba stála přes 200 milionů eur
Vigna sice očekává, že někteří nadšenci Ferrari nikdy nepřejdou na elektrický model, ale věří, že jiní tuto změnu ocení a někteří nováčci budou uvažovat o koupi Ferrari pouze v případě, že bude elektrické. E-Building bude sloužit jako podstatný pilíř pro sladění výroby s takto se měnícími požadavky trhu.
Italská značka v loňském roce vyrobila necelých 14 000 vozů. Navzdory čekací lhůtě, která se u některých modelů prodlužuje až na tři roky, zůstává poptávka nebývale vysoká. Aniž by Vigna prozradil konkrétní čísla, zmínil, že nový E-Building pomůže automobilce uspokojit poptávku, přičemž se drží hesla: “Čekání je součástí zážitku” z vlastnictví vozu Ferrari. Jaký bude mít elektrický model ohlas u této komunity nadšenců do luxusních automobilů, se však teprve ukáže.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky