Podle interních prodejních dokumentů, které získala agentura Reuters, ruští spotřebitelé stále kupují čokoládu Toblerone vyrobenou v zahraničí. To ukazuje, jakým problémům čelí americký výrobce Mondelez, když se mu daří izolovat své ruské podnikání od svých globálních aktivit. Společnost Mondelez, která je pod tlakem zaměstnanců, aktivistů a investorů, aby z Ruska odešla, usilovala o to, aby se její ruský podnik do konce loňského roku “osamostatnil a měl soběstačný dodavatelský řetězec”. Z prodejních dokumentů však vyplývá, že za první čtyři měsíce letošního roku se v Rusku prodalo 100 tun Toblerone. Objem prodeje se sice oproti předchozímu roku snížil o 12 %, ale pokračující prodej ukazuje na obtíže při vyřazování Ruska z aktivit společnosti Mondelez. Na rozdíl od jiných výrobků, na které se například vztahují západní sankce kvůli konfliktu na Ukrajině, se potraviny, včetně čokolády, do Ruska stále mohou dovážet. Společnost Mondelez uvedla, že je možné, že se značkové výrobky dostávají do Ruska prostřednictvím distributorů nebo zprostředkovatelů třetích stran. Rusko dříve takový dovoz bez souhlasu vlastníka ochranné známky povolovalo. Navzdory těmto problémům zůstává Rusko významnou součástí podnikání společnosti Mondelez, která se v loňském roce podílela na celosvětových tržbách přibližně 1 miliardou dolarů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky