Ford překonal očekávání Wall Street ve třetím čtvrtletí, ale snížil odhad zisku pro rok 2024
Náklady na záruky klesly, ale inflace a výpadky dodávek nadále ovlivňují výsledky
Divize elektromobilů vykázala ztrátu, ale Ford zůstává odhodlaný v této oblasti růst
Čínské operace Fordu posílily zisky díky vyššímu exportu a efektivnějšímu řízení nákladů
Automobilka nyní očekává upravený zisk před úroky a zdaněním (EBIT) ve výši přibližně 10 miliard USD, což je méně než původní odhad mezi 10 a 12 miliardami USD. I přes tuto úpravu společnost zachovává svou předpověď upraveného volného peněžního toku, který by měl dosáhnout hodnoty mezi 7,5 a 8,5 miliardy USD.
Mnoho analytiků z Wall Street mělo obavy, že Ford bude muset upravit své prognózy kvůli klesající poptávce, rostoucím zásobám vozidel a skepticizmu ohledně dosažení úspor nákladů ve výši 2 miliardy USD, které společnost na letošní rok naplánovala. Finanční ředitel (CFO) a místopředseda představenstva John Lawler potvrdil, že se Ford nadále zaměřuje na zvyšování efektivity a snižování nákladů. Uvedl, že i když společnost dosáhla úspor v oblasti materiálů, dopravy a výroby, tyto úspory byly částečně eliminovány vyšší inflací a náklady na záruční opravy. Zlepšení efektivity by mělo pomoci snížit tyto výdaje do budoucna a přispět k růstu společnosti.
Ford Motor Company (F) dosáhl za třetí čtvrtletí zisku na akcii ve výši 49 centů, což bylo nad očekáváními Wall Street, která počítala s 47 centy. Tržby z automobilového průmyslu dosáhly 43,07 miliardy USD, což je také více než očekávaných 41,88 miliardy USD. Přesto však akcie společnosti po oznámení výsledků klesly během odpoledního obchodování o zhruba 5 %, ale nakonec uzavřely den se ziskem 2,7 % na hodnotě 11,37 USD.
Po slabším druhém čtvrtletí, kdy byly výsledky ovlivněny nečekanými náklady na záruční opravy, byl Ford pod silným tlakem investorů. Třetí čtvrtletí však přineslo jisté zlepšení v oblasti nákladů na záruky, které byly oproti předchozímu roku nižší. Lawler ocenil tento pokrok, ale zároveň dodal, že společnost musí pokračovat v úsilí o další snižování těchto nákladů.
Na výsledcích společnosti Ford za třetí čtvrtletí se podílely zejména dvě její hlavní divize – komerční a fleetová jednotka „Pro“ a tradiční automobilová divize „Ford Blue“. Divize „Blue“ vykázala upravený zisk ve výši 1,63 miliardy USD, zatímco „Pro“ vydělala 1,81 miliardy USD. Podle Lawlera však tyto divize mohou v blízké budoucnosti čelit problémům s dodavatelským řetězcem, zejména v důsledku hurikánu Helene, který způsobil výpadky dodávek.
Divize „Model e“, která se zaměřuje na elektromobily, vykázala ve třetím čtvrtletí ztrátu 1,22 miliardy USD. Nicméně ztráty byly nižší než v předchozím roce díky snížení objemů a nákladů. Generální ředitel Jim Farley ujistil investory, že Ford zůstává odhodlaný rozvíjet segment elektromobilů, ale současně soustředí část zdrojů na hybridní modely a upravuje své investiční plány.
Čistý zisk Fordu za třetí čtvrtletí dosáhl 896 milionů USD, což odpovídá 22 centům na akcii, zatímco upravený EBIT meziročně vzrostl o 16 % na 2,55 miliardy USD. Automobilový sektor společnosti zaznamenal tržby ve výši 41,18 miliardy USD a čistý zisk ve výši 1,17 miliardy USD. Tento růst představuje pro Ford desátý po sobě jdoucí čtvrtletní nárůst tržeb, což potvrzuje sílu jeho tradičního podnikání.
Farley také zmínil pozitivní výsledky Fordu v Číně, kde se tradiční automobilky potýkají s tvrdou konkurencí. Čínská operace společnosti Ford přispěla k zisku EBIT částkou přesahující 600 milionů USD, přičemž firma plánuje zvýšit vývoz vozidel z Číny, což by mělo posílit její pozici na globálním trhu.
Otázka rostoucích zásob vozů byla také předmětem zájmu investorů. Ford měl na konci třetího čtvrtletí hrubé zásoby na 91 dní, včetně vozů přímo vlastněných společností, a zásoby na 68 dní u dealerů. Tento nárůst vyvolal určité obavy, ale Farley tyto obavy zmírnil vysvětlením, že skladba a cenová struktura těchto zásob je zisková a že některé zásoby jsou určeny na obměnu vozového parku na začátku roku 2025.
Shrneme-li to, Ford dosáhl solidních výsledků za třetí čtvrtletí, a to i přes rostoucí náklady a výzvy v oblasti dodavatelského řetězce. Přestože společnost mírně snížila své celoroční ziskové očekávání, její klíčové divize prokázaly silný výkon a zlepšení v oblasti nákladů na záruky naznačuje potenciální dlouhodobý pokrok. Výsledky z Číny a vytrvalé investice do segmentu elektromobilů ukazují, že Ford zůstává odhodlaný růst na globálním trhu a přizpůsobovat se současným trendům.
Automobilka nyní očekává upravený zisk před úroky a zdaněním ve výši přibližně 10 miliard USD, což je méně než původní odhad mezi 10 a 12 miliardami USD. I přes tuto úpravu společnost zachovává svou předpověď upraveného volného peněžního toku, který by měl dosáhnout hodnoty mezi 7,5 a 8,5 miliardy USD.Mnoho analytiků z Wall Street mělo obavy, že Ford bude muset upravit své prognózy kvůli klesající poptávce, rostoucím zásobám vozidel a skepticizmu ohledně dosažení úspor nákladů ve výši 2 miliardy USD, které společnost na letošní rok naplánovala. Finanční ředitel a místopředseda představenstva John Lawler potvrdil, že se Ford nadále zaměřuje na zvyšování efektivity a snižování nákladů. Uvedl, že i když společnost dosáhla úspor v oblasti materiálů, dopravy a výroby, tyto úspory byly částečně eliminovány vyšší inflací a náklady na záruční opravy. Zlepšení efektivity by mělo pomoci snížit tyto výdaje do budoucna a přispět k růstu společnosti.Ford Motor Company dosáhl za třetí čtvrtletí zisku na akcii ve výši 49 centů, což bylo nad očekáváními Wall Street, která počítala s 47 centy. Tržby z automobilového průmyslu dosáhly 43,07 miliardy USD, což je také více než očekávaných 41,88 miliardy USD. Přesto však akcie společnosti po oznámení výsledků klesly během odpoledního obchodování o zhruba 5 %, ale nakonec uzavřely den se ziskem 2,7 % na hodnotě 11,37 USD. Po slabším druhém čtvrtletí, kdy byly výsledky ovlivněny nečekanými náklady na záruční opravy, byl Ford pod silným tlakem investorů. Třetí čtvrtletí však přineslo jisté zlepšení v oblasti nákladů na záruky, které byly oproti předchozímu roku nižší. Lawler ocenil tento pokrok, ale zároveň dodal, že společnost musí pokračovat v úsilí o další snižování těchto nákladů.Na výsledcích společnosti Ford za třetí čtvrtletí se podílely zejména dvě její hlavní divize – komerční a fleetová jednotka „Pro“ a tradiční automobilová divize „Ford Blue“. Divize „Blue“ vykázala upravený zisk ve výši 1,63 miliardy USD, zatímco „Pro“ vydělala 1,81 miliardy USD. Podle Lawlera však tyto divize mohou v blízké budoucnosti čelit problémům s dodavatelským řetězcem, zejména v důsledku hurikánu Helene, který způsobil výpadky dodávek.Divize „Model e“, která se zaměřuje na elektromobily, vykázala ve třetím čtvrtletí ztrátu 1,22 miliardy USD. Nicméně ztráty byly nižší než v předchozím roce díky snížení objemů a nákladů. Generální ředitel Jim Farley ujistil investory, že Ford zůstává odhodlaný rozvíjet segment elektromobilů, ale současně soustředí část zdrojů na hybridní modely a upravuje své investiční plány.Čistý zisk Fordu za třetí čtvrtletí dosáhl 896 milionů USD, což odpovídá 22 centům na akcii, zatímco upravený EBIT meziročně vzrostl o 16 % na 2,55 miliardy USD. Automobilový sektor společnosti zaznamenal tržby ve výši 41,18 miliardy USD a čistý zisk ve výši 1,17 miliardy USD. Tento růst představuje pro Ford desátý po sobě jdoucí čtvrtletní nárůst tržeb, což potvrzuje sílu jeho tradičního podnikání.Farley také zmínil pozitivní výsledky Fordu v Číně, kde se tradiční automobilky potýkají s tvrdou konkurencí. Čínská operace společnosti Ford přispěla k zisku EBIT částkou přesahující 600 milionů USD, přičemž firma plánuje zvýšit vývoz vozidel z Číny, což by mělo posílit její pozici na globálním trhu.Otázka rostoucích zásob vozů byla také předmětem zájmu investorů. Ford měl na konci třetího čtvrtletí hrubé zásoby na 91 dní, včetně vozů přímo vlastněných společností, a zásoby na 68 dní u dealerů. Tento nárůst vyvolal určité obavy, ale Farley tyto obavy zmírnil vysvětlením, že skladba a cenová struktura těchto zásob je zisková a že některé zásoby jsou určeny na obměnu vozového parku na začátku roku 2025.Shrneme-li to, Ford dosáhl solidních výsledků za třetí čtvrtletí, a to i přes rostoucí náklady a výzvy v oblasti dodavatelského řetězce. Přestože společnost mírně snížila své celoroční ziskové očekávání, její klíčové divize prokázaly silný výkon a zlepšení v oblasti nákladů na záruky naznačuje potenciální dlouhodobý pokrok. Výsledky z Číny a vytrvalé investice do segmentu elektromobilů ukazují, že Ford zůstává odhodlaný růst na globálním trhu a přizpůsobovat se současným trendům.
Čínská společnost REFIRE, přední hráč v oblasti vodíkových technologií, oznámila svůj vstup na hongkongskou burzu cenných papírů. Tento krok představuje...