Starší aerolinky prosperují na úkor nízkonákladových dopravců
Staré přísloví “dostaneš to, za co si zaplatíš” jde překvapivě ruku v ruce s leteckou dopravou a znamená neštěstí pro ultra nízkonákladové dopravce, zatímco tradiční letecké společnosti prosperují.
Tradiční letecké společnosti prosperují díky rostoucí poptávce po kvalitních službách a efektivním modelům příjmů
Nízkonákladoví dopravci se potýkají s problémy, což potvrzuje bankrot Spirit Airlines a ztráty Southwest Airlines
Cestující preferují prémiové zážitky, což zajišťuje tradičním dopravcům stabilnější zisky
Akcie velké trojky zůstávají atraktivní investicí díky silným finančním ukazatelům a růstu zisků
Historie vypráví příběh leteckých společností, které způsobily investorům zklamání, ale stav se mění s rostoucím optimismem pramenícím z nedávných pozitivních změn.
Rok 2024 byl pozitivní pro “velkou trojku”, United Airlines Holdings (UAL), Delta Air Lines (DAL) a American Airlines Group (AAL), které zažívaly impozantní rok. United Airlines zastínily šest z pozoruhodných akcií “velkolepé sedmičky” a vyleštily svou image růstem o 1,20 %. Současně Delta Air Lines a American Airlines Group zaznamenaly své úspěchy s dvoucifernými výnosy, i když zaznamenaly pokles o -0,54 %, respektive -0,11 %.
Regionální operátoři nezůstali na této vlně prosperity pozadu; Alaska Air Group (ALK), ačkoli zaznamenala pokles o -1,60 %, se stala příjemcem býčích nálad a vyhřívala se v radosti ze stabilní tvorby ziskovosti.
Letecké společnosti si vychutnávaly plody stálé poptávky po cestování a nových investic, jejichž výsledkem bylo více příchozích moderních letadel. Tyto přispívající faktory naznačují potenciál podmínek v odvětví, které vedou k vyšším maržím efektivně řízených společností, což přináší růst akcií společnosti Delta.
Zdroj: Getty Images
Bohužel tato pozitivní vlna nerozšiřuje svou náruč na diskontní společnosti, jak je patrné z bankrotu Spirit Airlines (SAVEQ), vykazujícího impozantní nárůst o 3,96 %, a z nedávného vládního soudního procesu proti Southwest Airlines (LUV), odhalujícího mimo jiné propad o -0,19 % kvůli zpožděným letům, což vedlo k zapojení aktivistů.
Ochota spotřebitelů zaplatit za klidnou cestu utlumila problémy diskontních dopravců a obdařila tak starší letecké společnosti lvím podílem na ziscích odvětví. Analytik společnosti Bernstein David Vernon se domnívá, že tato situace kategoricky poukazuje na to, že “diskontní model je rozbitý” a nízkonákladoví dopravci budou i nadále bojovat s proudem, který se vytrvale přesouvá k preferenci prémiových zážitků.
Zpočátku představovali diskontní dopravci pro tradiční letecké společnosti vážnou výzvu. Jak by však potvrdil každý častý cestující, tradiční společnosti brzy zavedly odstupňovaný cenový model, čímž nabídly nízké ceny letenek cenově citlivým cestujícím a udržely si ceněné stálé a obchodní cestující.
Vývoj tohoto modelu až do dnešních dnů ukazuje, že tyto letecké společnosti uspokojují různorodou škálu cestujících, čímž si zajišťují více zdrojů příjmů, které vedou ke stabilnějším ziskům. Podle Vernona jsou díky těmto vlastnostem větší hráči bezpečnější sázkou.
Vernon dále uvádí: “Tito dopravci by měli mít trvalejší zisky, které lze použít na splácení dluhu a na případné výnosy pro akcionáře v míře, která se neodráží v současných násobcích.” Dále dodává: “Na drahém trhu si starší letecké společnosti vybudovaly lepší obchodní model.” Naznačuje tak potenciální rozšiřující se ocenění, jakmile trh začne lépe chápat jeho dynamiku.
Po rally 2024 se zdá, že velká trojka stále není předražená, a to ani po ohromující výkonnosti. Akcie společností Delta i United se obchodují za méně než devítinásobek forwardových zisků, zatímco American se obchoduje za něco málo přes sedminásobek. Toto ocenění je navzdory projekci dvouciferného růstu zisku na akcii v roce 2025.
Důvěra společnosti Vestal se odráží v ratingu Outperform společnosti Vernon pro akcie American, Delta a United s cílovými cenami 23, 75 a 115 USD. Se svým pozitivním výhledem není sám.
Zvýšení hodnoty akcií American po nové dohodě o kreditních kartách se společností Citigroup následuje více než polovina analytiků sledovaných společností FactSet, kteří vykazují býčí postoj. Také neuvěřitelných 88 % a 96 % analytiků pokrývajících akcie United a Delta udělilo hodnocení Buy nebo ekvivalentní.
Letecké společnosti možná nebudou pro mnoho investorů dlouhodobou investicí, ale vše nasvědčuje tomu, že vítr v zádech bude toto odvětví i nadále podporovat, alespoň prozatím. Není divu, že Wall Street očekává optimistický scénář pro nejsilnější provozovatele.
Historie vypráví příběh leteckých společností, které způsobily investorům zklamání, ale stav se mění s rostoucím optimismem pramenícím z nedávných pozitivních změn.Rok 2024 byl pozitivní pro “velkou trojku”, United Airlines Holdings , Delta Air Lines a American Airlines Group , které zažívaly impozantní rok. United Airlines zastínily šest z pozoruhodných akcií “velkolepé sedmičky” a vyleštily svou image růstem o 1,20 %. Současně Delta Air Lines a American Airlines Group zaznamenaly své úspěchy s dvoucifernými výnosy, i když zaznamenaly pokles o -0,54 %, respektive -0,11 %.Regionální operátoři nezůstali na této vlně prosperity pozadu; Alaska Air Group , ačkoli zaznamenala pokles o -1,60 %, se stala příjemcem býčích nálad a vyhřívala se v radosti ze stabilní tvorby ziskovosti.Letecké společnosti si vychutnávaly plody stálé poptávky po cestování a nových investic, jejichž výsledkem bylo více příchozích moderních letadel. Tyto přispívající faktory naznačují potenciál podmínek v odvětví, které vedou k vyšším maržím efektivně řízených společností, což přináší růst akcií společnosti Delta.Bohužel tato pozitivní vlna nerozšiřuje svou náruč na diskontní společnosti, jak je patrné z bankrotu Spirit Airlines , vykazujícího impozantní nárůst o 3,96 %, a z nedávného vládního soudního procesu proti Southwest Airlines , odhalujícího mimo jiné propad o -0,19 % kvůli zpožděným letům, což vedlo k zapojení aktivistů.Ochota spotřebitelů zaplatit za klidnou cestu utlumila problémy diskontních dopravců a obdařila tak starší letecké společnosti lvím podílem na ziscích odvětví. Analytik společnosti Bernstein David Vernon se domnívá, že tato situace kategoricky poukazuje na to, že “diskontní model je rozbitý” a nízkonákladoví dopravci budou i nadále bojovat s proudem, který se vytrvale přesouvá k preferenci prémiových zážitků.Zpočátku představovali diskontní dopravci pro tradiční letecké společnosti vážnou výzvu. Jak by však potvrdil každý častý cestující, tradiční společnosti brzy zavedly odstupňovaný cenový model, čímž nabídly nízké ceny letenek cenově citlivým cestujícím a udržely si ceněné stálé a obchodní cestující.Vývoj tohoto modelu až do dnešních dnů ukazuje, že tyto letecké společnosti uspokojují různorodou škálu cestujících, čímž si zajišťují více zdrojů příjmů, které vedou ke stabilnějším ziskům. Podle Vernona jsou díky těmto vlastnostem větší hráči bezpečnější sázkou.Vernon dále uvádí: “Tito dopravci by měli mít trvalejší zisky, které lze použít na splácení dluhu a na případné výnosy pro akcionáře v míře, která se neodráží v současných násobcích.” Dále dodává: “Na drahém trhu si starší letecké společnosti vybudovaly lepší obchodní model.” Naznačuje tak potenciální rozšiřující se ocenění, jakmile trh začne lépe chápat jeho dynamiku.Po rally 2024 se zdá, že velká trojka stále není předražená, a to ani po ohromující výkonnosti. Akcie společností Delta i United se obchodují za méně než devítinásobek forwardových zisků, zatímco American se obchoduje za něco málo přes sedminásobek. Toto ocenění je navzdory projekci dvouciferného růstu zisku na akcii v roce 2025. Důvěra společnosti Vestal se odráží v ratingu Outperform společnosti Vernon pro akcie American, Delta a United s cílovými cenami 23, 75 a 115 USD. Se svým pozitivním výhledem není sám. Zvýšení hodnoty akcií American po nové dohodě o kreditních kartách se společností Citigroup následuje více než polovina analytiků sledovaných společností FactSet, kteří vykazují býčí postoj. Také neuvěřitelných 88 % a 96 % analytiků pokrývajících akcie United a Delta udělilo hodnocení Buy nebo ekvivalentní. Letecké společnosti možná nebudou pro mnoho investorů dlouhodobou investicí, ale vše nasvědčuje tomu, že vítr v zádech bude toto odvětví i nadále podporovat, alespoň prozatím. Není divu, že Wall Street očekává optimistický scénář pro nejsilnější provozovatele.