Mazda Motor Corp plánuje investovat v Thajsku 5 miliard bahtů (150 milionů dolarů) do výroby elektrických kompaktních sportovně-užitkových vozidel, uvedla ve čtvrtek thajská Rada pro investice.
„Investice má podpořit domácí prodej a vývoz do Japonska a dalších zemí, jako jsou země ASEAN (jihovýchodní Asie), s cílem vyrábět 100 000 kusů ročně,“ uvedla investiční rada a citovala prezidenta Mazdy Maro Masahira.
Nová investice přichází uprostřed propadu thajského automobilového průmyslu, který je největším v regionu a jehož výroba se loni ocitla na čtyřletém minimu.
Prodej automobilů na domácím trhu klesl v roce 2024 o 26,2 % v důsledku zpřísnění úvěrových podmínek finančních institucí z důvodu prudce rostoucího zadlužení domácností, které na konci třetího čtvrtletí odpovídalo 89 % hrubého domácího produktu.
Automobilová skupina Federace thajského průmyslu předpovídá na rok 2025 výrobu 1,5 milionu vozů, z toho milion na vývoz a zbytek na domácí prodej.
Thajsko je největším centrem výroby automobilů v jihovýchodní Asii a exportní základnou pro některé z předních světových výrobců automobilů, včetně Toyoty a Hondy.
V posledních letech přilákaly vládní daňové úlevy a dotace pro spotřebitele investice čínských výrobců elektromobilů, jako jsou čínské společnosti BYD a Great Wall Motor, které podle sdružení výrobců elektromobilů vložily do výrobních zařízení více než 102,7 miliardy bahtů (3 miliardy USD).
Mazda Motor Corp plánuje investovat v Thajsku 5 miliard bahtů do výroby elektrických kompaktních sportovně-užitkových vozidel, uvedla ve čtvrtek thajská Rada pro investice.
„Investice má podpořit domácí prodej a vývoz do Japonska a dalších zemí, jako jsou země ASEAN , s cílem vyrábět 100 000 kusů ročně,“ uvedla investiční rada a citovala prezidenta Mazdy Maro Masahira.
Nová investice přichází uprostřed propadu thajského automobilového průmyslu, který je největším v regionu a jehož výroba se loni ocitla na čtyřletém minimu.
Prodej automobilů na domácím trhu klesl v roce 2024 o 26,2 % v důsledku zpřísnění úvěrových podmínek finančních institucí z důvodu prudce rostoucího zadlužení domácností, které na konci třetího čtvrtletí odpovídalo 89 % hrubého domácího produktu.
Automobilová skupina Federace thajského průmyslu předpovídá na rok 2025 výrobu 1,5 milionu vozů, z toho milion na vývoz a zbytek na domácí prodej.
Thajsko je největším centrem výroby automobilů v jihovýchodní Asii a exportní základnou pro některé z předních světových výrobců automobilů, včetně Toyoty a Hondy.
V posledních letech přilákaly vládní daňové úlevy a dotace pro spotřebitele investice čínských výrobců elektromobilů, jako jsou čínské společnosti BYD a Great Wall Motor, které podle sdružení výrobců elektromobilů vložily do výrobních zařízení více než 102,7 miliardy bahtů .