Čínský gigant v oblasti elektronického obchodování JD.com plánuje během příštích tří měsíců najmout 100 000 řidičů na plný úvazek, aby mohl rozvíjet svůj nově spuštěný byznys s rozvozem jídla a zvýšit svůj podíl na trhu v oblasti rozvozu jídla.
Společnost JD.com v pondělí oznámila nová opatření na svém oficiálním účtu WeChat poté, co uvedla, že konkurenční platforma zakázala jezdcům přijímat objednávky jak od ní, tak od JD. V příštích třech měsících najme 100 000 jezdců na plný úvazek, což je více než 50 000 jezdců v původním plánu, a všem jezdcům, kterým konkurenční platforma zakázala rozvoz, poskytne dostatečné množství objednávek, aby se zajistilo, že jejich příjem neklesne.
„Společnost JD nikdy nebude nutit jezdce na částečný úvazek, aby si vybrali pouze jednu platformu, a vyzývá všechny, aby volně přijímali objednávky na různých platformách a zajistili si tak maximální příjem,“ uvedla.
Internetový prodejce se pustil do rozvozu jídla v únoru uprostřed nedostatečných výdajů čínských spotřebitelů a stále přeplněnějšího pole elektronického obchodu.
Společnost Meituan, dominantní hráč na čínském trhu s doručováním potravin, čelí na svém domácím trhu tvrdé konkurenci ze strany společností, jako je Ele.me, služba doručování potravin vlastněná skupinou Alibaba Group, a Douyin společnosti ByteDance, sesterská platforma TikTok v Číně, a nyní i JD.com.
Společnost Meituan na žádost o komentář okamžitě nereagovala.
Denní objem objednávek společnosti JD dosáhl 15. dubna 5 milionů, jak uvedla ve svém dřívějším prohlášení na WeChat, což je podle odhadu společnosti Nomura stále výrazně za 57 miliony objednávek společnosti Meituan.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky