Pokles poptávky po námořní dopravě způsobil, že ceny námořních kontejnerů klesly na nejnižší úroveň od ledna 2024. Odborníci varují, že situace ohrožuje zisky renomovaných přepravců jako Maersk a Hapag-Lloyd.
Index Drewry World Container Index (WCI), který sleduje spot ceny za přepravu 40-stopého kontejneru na hlavních obchodních trasách, klesl na přibližně 20-měsíční minimum $1,669 za kontejner. Sazba z Šanghaje do Los Angeles, nejrušnější obchodní trasy, klesla o 58 % ve srovnání s loňským rokem na $2,196.
Odborník na námořní dopravu z Jefferies, Omar Nokta, poznamenal: „Ceny klesly pod úroveň, kterou hlavní operátoři potřebují k dosažení ziskovosti poprvé od konce roku 2023.“ Zatímco Maersk a Hapag-Lloyd na tuto situaci zatím nijak nereagovaly, situace znepokojuje širokou veřejnost.
V současnosti přibližně 50 % kontejnerového nákladu se přepravuje na spotovém trhu. Snižující se sazby mohou vyvíjet tlak na budoucí dodávky, což by mohlo zvýšit riziko poklesu trhu.
Chcete využít této příležitosti?
S tím, jak hlavní přepravci, jako MSC, Maersk a další, přebírají nové kontejnerové lodě, trh se blíží cyklické nadkapacitě, která se očekává, že vyvrcholí v roce 2027 na úrovni srovnatelné s rokem 2016, kdy přepravci museli snižovat ceny, aby získali zákazníky.
Jon Monroe, bývalý průmyslový výkonný ředitel, uvedl: „Slabá americká ekonomika, plus nadbytek kapacity na moři? To je recept na brutální cenové války a přepravci se snaží vyrovnat své finanční ztráty.“ Situace na trhu s námořní dopravou se stává čím dál obtížnější a přechod do podzimní sezóny se zdá velmi nejasný.
Pokles poptávky po námořní dopravě způsobil, že ceny námořních kontejnerů klesly na nejnižší úroveň od ledna 2024. Odborníci varují, že situace ohrožuje zisky renomovaných přepravců jako Maersk a Hapag-Lloyd.
Index Drewry World Container Index , který sleduje spot ceny za přepravu 40-stopého kontejneru na hlavních obchodních trasách, klesl na přibližně 20-měsíční minimum $1,669 za kontejner. Sazba z Šanghaje do Los Angeles, nejrušnější obchodní trasy, klesla o 58 % ve srovnání s loňským rokem na $2,196.
Odborník na námořní dopravu z Jefferies, Omar Nokta, poznamenal: „Ceny klesly pod úroveň, kterou hlavní operátoři potřebují k dosažení ziskovosti poprvé od konce roku 2023.“ Zatímco Maersk a Hapag-Lloyd na tuto situaci zatím nijak nereagovaly, situace znepokojuje širokou veřejnost.
V současnosti přibližně 50 % kontejnerového nákladu se přepravuje na spotovém trhu. Snižující se sazby mohou vyvíjet tlak na budoucí dodávky, což by mohlo zvýšit riziko poklesu trhu.Chcete využít této příležitosti?
S tím, jak hlavní přepravci, jako MSC, Maersk a další, přebírají nové kontejnerové lodě, trh se blíží cyklické nadkapacitě, která se očekává, že vyvrcholí v roce 2027 na úrovni srovnatelné s rokem 2016, kdy přepravci museli snižovat ceny, aby získali zákazníky.
Jon Monroe, bývalý průmyslový výkonný ředitel, uvedl: „Slabá americká ekonomika, plus nadbytek kapacity na moři? To je recept na brutální cenové války a přepravci se snaží vyrovnat své finanční ztráty.“ Situace na trhu s námořní dopravou se stává čím dál obtížnější a přechod do podzimní sezóny se zdá velmi nejasný.