Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Řetězce rychlého občerstvení čelí poklesu v souvislosti se změnami chování spotřebitelů

Dlouho očekávaný útlum spotřebitelů přišel, zejména pro řetězce rychlého občerstvení, jako jsou Starbucks, Pizza Hut, KFC a dokonce i McDonald’s.

Jan Golda Autor: Jan Golda
5 května, 2024
6 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

6 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Řetězce rychlého občerstvení, jako je Starbucks, Pizza Hut a KFC, zaznamenaly výrazný pokles tržeb ve stejných prodejnách kvůli útlumu spotřebitelů
  • Starbucks vedl tento pokles s 17% propadem akcií po nečekaném úpadku tržeb. Ostatní řetězce, včetně Pizza Hut a KFC, na tom byly podobně
  • Snížené výdaje spotřebitelů jsou ovlivněny růstem cen a úrokových sazeb, což vede k opatrnějšímu utrácení
  • Restaurace se snaží konkurovat cenově výhodnými nabídkami

 

Tyto řetězce vykázaly za poslední čtvrtletí výrazný pokles tržeb ve stejných prodejnách, což odráží snížení výdajů spotřebitelů v celé zemi.

V čele tohoto efektu stál Starbucks s překvapivým propadem svých tržeb ve stejných prodejnách, což ve středu potvrdil 17% pokles akcií. V těsném závěsu za nimi se umístily společnosti Pizza Hut a KFC, které vykázaly pokles tržeb ve stejných prodejnách. Dokonce i McDonald’s, stálice v oboru rychlého občerstvení, převzal agresivní “mentalitu pouličního boje”, aby konkuroval úsporně smýšlejícím spotřebitelům.

Po většinu minulého roku ekonomové upozorňovali firmy a maloobchodní investory, že růst cen a úrokových sazeb nakonec povede k tomu, že spotřebitelé budou šetřit. Řetězcům rychlého občerstvení však chvíli trvalo, než pocítily dopady nižších spotřebitelských výdajů. Navzdory několika čtvrtletím, kdy investoři varovali, že spotřebitelé s nízkými příjmy mají finanční potíže a ostatní volí cenově dostupnější možnosti stravování, začaly tržby klesat teprve nedávno.

Mnoho restaurací přičítá slabé výsledky v tomto čtvrtletí jiným důvodům. Starbucks uvedl jako příčinu nižších tržeb ve stejných prodejnách nepřízeň počasí, zatímco Yum Brands, vlastník Pizza Hut, KFC a Taco Bell, ukázal prstem na lednové sněhové bouře a nepříznivé srovnání se silným prvním čtvrtletím předchozího roku. Tato vysvětlení však pokrývají pouze zlomek neuspokojivých výsledků.

Zdroj: Getty Images

Místo toho se zdá, že se zostřil konkurenční boj o zmenšující se počet zákazníků a že zbývající strávníci jsou při utrácení skoupější na slovo. Náklady na stravování v restauracích rychlého občerstvení se zvýšily výrazně více než náklady na potraviny. Podle údajů Úřadu pro statistiku práce (Bureau of Labor Statistics) vzrostly ceny v restauracích s omezenou nabídkou v březnu o 5 % ve srovnání se stejným obdobím před rokem, zatímco ceny potravin rostly pomaleji.

Podle finančního ředitele společnosti McDonald’s Iana Bordena v nedávném konferenčním hovoru bojuje toto odvětví o pozornost stále náročnějších spotřebitelů. Mnoho návštěvníků restaurací navštěvovalo restaurace méně často, což vedlo všechny hráče v odvětví k agresivnějšímu obchodnímu přístupu, aby si zajistili přízeň spotřebitelů.

Advertisement

Přesto existují výjimky. Wingstop, oblíbený řetězec restaurací na Wall Street, ukázal, že zákazníci stále nakupují preferovaná jídla, i když za vyšší cenu než v předchozím roce. V prvním čtvrtletí vykázali nárůst tržeb ve stejných prodejnách v USA o 21,6 %. Společnosti Chipotle Mexican Grill a Popeyes, které patří společnosti Restaurant Brands International, zaznamenaly nárůst počtu zákazníků o 5,4 %, respektive nárůst tržeb ve stejných prodejnách o 5,7 %.

Chcete využít této příležitosti?
Zdroj: SOPA Images

Generální ředitel společnosti Wingstop Michael Skipworth v rozhovoru pro CNBC uvedl, že pod finančním tlakem mají zákazníci tendenci minimalizovat své návštěvy rychlého občerstvení. Poznamenal, že průměrný zákazník navštěvuje restauraci pouze jednou měsíčně a utrácí za kuřecí sendviče a křidélka jako za vzácný požitek namísto zvyku, kterého by se mohl snadno vzdát kvůli rozpočtovým omezením. Nižší příjmová skupina zákazníků Wingstopu vykazuje v poslední době častější návštěvy.

Wingstop Inc. (WING)

Mnoho restauračních společností napříč celým spektrem však vyjadřuje obavy z přetrvávajícího boje o zákazníka kvůli tlaku spotřebitelů. Generální ředitel McDonald’s Chris Kempczinski poznamenal, že opatrnost s výdaji platí i celosvětově, nejen v Americe.

Generální ředitel společnosti Starbucks, Laxman Narasimhan, označil absenci rozmanitosti a hodnoty v nabídce za dopad, protože spotřebitelé si více uvědomují mince a jsou při nákupech rozvážnější. Řekl: “V tomto prostředí je mnoho zákazníků náročnějších na to, kde a jak se rozhodnou utratit své peníze, zejména pokud jde o stimulační úspory, které většinou utratí.”

Starbucks Corporation (SBUX)

Několik řetězců rychlého občerstvení si osvojilo cenovou konkurenceschopnost. Například společnost Taco Bell, jejíž provozní zisk tvoří tři čtvrtiny domácích příjmů společnosti Yum, může z přechodu na hodnotu profitovat. Generální ředitel společnosti Yum, David Gibbs, uvedl, že údaje z odvětví ukazují, že hodnota je důležitější, a proto by Taco Bell jako lídr v oblasti hodnoty měl mít prospěch.

Časový plán obnovy tržeb řetězců rychlého občerstvení zůstává nejistý, i když vedoucí pracovníci zveřejnili slibné strategie obnovy. Společnost Yum předpověděla, že první čtvrtletí bude nejhorší v tomto roce.

Yum! Brands, Inc. (YUM)

McDonald’s připravuje celonárodní hodnotové menu, jehož cílem je nalákat zákazníky, kteří si uvědomují svůj rozpočet. Jeho franšízanti, kteří v posledních letech začali být hlasitější, se však mohou setkat s odporem. Slevy sice zvyšují tržby, ale ohrožují zisky, zejména na trzích, kde je provoz již tak nákladný.

McDonald’s Corporation (MCD)

McDonald’s se k tomuto přístupu uchýlil pravděpodobně kvůli zvýšené konkurenci, což dokazují po sobě jdoucí čtvrtletí, kdy Burger King vykazoval silnější růst tržeb ve stejných prodejnách v USA, a to uprostřed svého úsilí o obrat v posledních dvou letech spojeného s velkými investicemi do reklamy.

Starbucks plánuje sázet také na nabídky, přičemž v brzké době se chystá vylepšená aplikace, která umožní objednávat, platit a získávat slevy všem zákazníkům, nejen členům věrnostního programu. V březnu uvedla na trh novou řadu levandulových nápojů, kterou generální ředitel Narasimhan označil za úspěšnou, i když obchod v dubnu zůstal pomalý.

Závěrem lze říci, že předpovídaný útlum spotřebitelů se dostavil a výrazně ovlivnil restaurační průmysl. Zejména pro řetězce rychlého občerstvení to znamená přijmout agresivní strategie, zaměřit se na poskytování hodnoty a v dohledné budoucnosti se pohybovat v silně konkurenčním prostředí. Vzhledem k tomu, že spotřebitelé jsou při utrácení náročnější, jen čas ukáže, jak dlouho bude trvat, než se tržby zotaví.

Tyto řetězce vykázaly za poslední čtvrtletí výrazný pokles tržeb ve stejných prodejnách, což odráží snížení výdajů spotřebitelů v celé zemi.V čele tohoto efektu stál Starbucks s překvapivým propadem svých tržeb ve stejných prodejnách, což ve středu potvrdil 17% pokles akcií. V těsném závěsu za nimi se umístily společnosti Pizza Hut a KFC, které vykázaly pokles tržeb ve stejných prodejnách. Dokonce i McDonald’s, stálice v oboru rychlého občerstvení, převzal agresivní “mentalitu pouličního boje”, aby konkuroval úsporně smýšlejícím spotřebitelům.Po většinu minulého roku ekonomové upozorňovali firmy a maloobchodní investory, že růst cen a úrokových sazeb nakonec povede k tomu, že spotřebitelé budou šetřit. Řetězcům rychlého občerstvení však chvíli trvalo, než pocítily dopady nižších spotřebitelských výdajů. Navzdory několika čtvrtletím, kdy investoři varovali, že spotřebitelé s nízkými příjmy mají finanční potíže a ostatní volí cenově dostupnější možnosti stravování, začaly tržby klesat teprve nedávno.Mnoho restaurací přičítá slabé výsledky v tomto čtvrtletí jiným důvodům. Starbucks uvedl jako příčinu nižších tržeb ve stejných prodejnách nepřízeň počasí, zatímco Yum Brands, vlastník Pizza Hut, KFC a Taco Bell, ukázal prstem na lednové sněhové bouře a nepříznivé srovnání se silným prvním čtvrtletím předchozího roku. Tato vysvětlení však pokrývají pouze zlomek neuspokojivých výsledků.Místo toho se zdá, že se zostřil konkurenční boj o zmenšující se počet zákazníků a že zbývající strávníci jsou při utrácení skoupější na slovo. Náklady na stravování v restauracích rychlého občerstvení se zvýšily výrazně více než náklady na potraviny. Podle údajů Úřadu pro statistiku práce vzrostly ceny v restauracích s omezenou nabídkou v březnu o 5 % ve srovnání se stejným obdobím před rokem, zatímco ceny potravin rostly pomaleji.Podle finančního ředitele společnosti McDonald’s Iana Bordena v nedávném konferenčním hovoru bojuje toto odvětví o pozornost stále náročnějších spotřebitelů. Mnoho návštěvníků restaurací navštěvovalo restaurace méně často, což vedlo všechny hráče v odvětví k agresivnějšímu obchodnímu přístupu, aby si zajistili přízeň spotřebitelů.Přesto existují výjimky. Wingstop, oblíbený řetězec restaurací na Wall Street, ukázal, že zákazníci stále nakupují preferovaná jídla, i když za vyšší cenu než v předchozím roce. V prvním čtvrtletí vykázali nárůst tržeb ve stejných prodejnách v USA o 21,6 %. Společnosti Chipotle Mexican Grill a Popeyes, které patří společnosti Restaurant Brands International, zaznamenaly nárůst počtu zákazníků o 5,4 %, respektive nárůst tržeb ve stejných prodejnách o 5,7 %. Chcete využít této příležitosti?Generální ředitel společnosti Wingstop Michael Skipworth v rozhovoru pro CNBC uvedl, že pod finančním tlakem mají zákazníci tendenci minimalizovat své návštěvy rychlého občerstvení. Poznamenal, že průměrný zákazník navštěvuje restauraci pouze jednou měsíčně a utrácí za kuřecí sendviče a křidélka jako za vzácný požitek namísto zvyku, kterého by se mohl snadno vzdát kvůli rozpočtovým omezením. Nižší příjmová skupina zákazníků Wingstopu vykazuje v poslední době častější návštěvy.Wingstop Inc.  Mnoho restauračních společností napříč celým spektrem však vyjadřuje obavy z přetrvávajícího boje o zákazníka kvůli tlaku spotřebitelů. Generální ředitel McDonald’s Chris Kempczinski poznamenal, že opatrnost s výdaji platí i celosvětově, nejen v Americe.Generální ředitel společnosti Starbucks, Laxman Narasimhan, označil absenci rozmanitosti a hodnoty v nabídce za dopad, protože spotřebitelé si více uvědomují mince a jsou při nákupech rozvážnější. Řekl: “V tomto prostředí je mnoho zákazníků náročnějších na to, kde a jak se rozhodnou utratit své peníze, zejména pokud jde o stimulační úspory, které většinou utratí.”Starbucks Corporation  Několik řetězců rychlého občerstvení si osvojilo cenovou konkurenceschopnost. Například společnost Taco Bell, jejíž provozní zisk tvoří tři čtvrtiny domácích příjmů společnosti Yum, může z přechodu na hodnotu profitovat. Generální ředitel společnosti Yum, David Gibbs, uvedl, že údaje z odvětví ukazují, že hodnota je důležitější, a proto by Taco Bell jako lídr v oblasti hodnoty měl mít prospěch.Časový plán obnovy tržeb řetězců rychlého občerstvení zůstává nejistý, i když vedoucí pracovníci zveřejnili slibné strategie obnovy. Společnost Yum předpověděla, že první čtvrtletí bude nejhorší v tomto roce.Yum! Brands, Inc.  McDonald’s připravuje celonárodní hodnotové menu, jehož cílem je nalákat zákazníky, kteří si uvědomují svůj rozpočet. Jeho franšízanti, kteří v posledních letech začali být hlasitější, se však mohou setkat s odporem. Slevy sice zvyšují tržby, ale ohrožují zisky, zejména na trzích, kde je provoz již tak nákladný.McDonald’s Corporation  McDonald’s se k tomuto přístupu uchýlil pravděpodobně kvůli zvýšené konkurenci, což dokazují po sobě jdoucí čtvrtletí, kdy Burger King vykazoval silnější růst tržeb ve stejných prodejnách v USA, a to uprostřed svého úsilí o obrat v posledních dvou letech spojeného s velkými investicemi do reklamy.Starbucks plánuje sázet také na nabídky, přičemž v brzké době se chystá vylepšená aplikace, která umožní objednávat, platit a získávat slevy všem zákazníkům, nejen členům věrnostního programu. V březnu uvedla na trh novou řadu levandulových nápojů, kterou generální ředitel Narasimhan označil za úspěšnou, i když obchod v dubnu zůstal pomalý.Závěrem lze říci, že předpovídaný útlum spotřebitelů se dostavil a výrazně ovlivnil restaurační průmysl. Zejména pro řetězce rychlého občerstvení to znamená přijmout agresivní strategie, zaměřit se na poskytování hodnoty a v dohledné budoucnosti se pohybovat v silně konkurenčním prostředí. Vzhledem k tomu, že spotřebitelé jsou při utrácení náročnější, jen čas ukáže, jak dlouho bude trvat, než se tržby zotaví.
Tagy: AkcieburzymcdrestauraceSBUXUSAWINGYUM

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      18:55

      Společnost MSM North America ze zbrojařského holdingu Czechoslovak Group (CSG) podnikatele Michala Strnada uspěla ve Spojených státech s významnou zakázkou

      18:47

      Waller z Fedu: Stablecoiny by mohly rozšířit globální roli dolaru

      18:32

      Americké akcie klesají před zveřejněním zápisu z jednání Fedu; pozornost se upírá na Jackson Hole

      18:15

      Česká koruna ve středu mírně ztratila vůči oběma hlavním světovým měnám

      18:00

      Akcie Dayforce stoupají po potvrzení jednání o převzetí s Thoma Bravo

      17:45

      KeyBanc varuje, že Nvidia by mohla poskytnout výhled pod konsensem kvůli obavám z Číny

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      JPMorgan věří v růst Upstart díky příznivému makroekonomickému prostředí

      20 srpna, 2025

      Společnost Upstart Holdings, poskytovatel online úvěrů využívající umělou inteligenci, se dostala do centra pozornosti investorů poté, co JPMorgan zvýšila své...

      Zdroj: Bloomberg

      Citi výrazně zvyšuje hodnocení Nu Holdings a očekává zrychlení růstu zisků

      20 srpna, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Bank of America zvyšuje hodnocení Snowflake před zveřejněním výsledků

      20 srpna, 2025
      Zdroj: Shuangdeng

      IPO Shuangdeng: čínský lídr v oblasti baterií míří na hongkongskou burzu

      20 srpna, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Výsledky Palo Alto přinesly nový optimismus pro kybernetickou bezpečnost

      20 srpna, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      AI

      Arm přetahuje klíčového manažera Amazonu a akceleruje plán na vlastní čipy

      19 srpna, 2025

      Společnost Arm Holdings posouvá svou strategii do nové fáze: najala Ramiho Sinna, dosavadního ředitele pro umělou inteligenci v Amazonu, aby...

      Nejčtenější zprávy.

      Zářijové snížení sazeb zůstává nejisté, Fed volí opatrný postup

      19 srpna, 2025

      S&P 500 končí mírně níže před projevem Powella v Jackson Hole

      18 srpna, 2025

      Trump a Putin jednali na Aljašce, zásadní posun ale nepřišel

      16 srpna, 2025

      Dolar posiluje před klíčovým týdnem pro monetární politiku USA

      18 srpna, 2025

      Oracle míří k bilionové hodnotě díky expanzi v umělé inteligenci

      16 srpna, 2025

      Akcie klesají, investoři se přesouvají z technologického sektoru

      19 srpna, 2025

      JPMorgan věří v růst Upstart díky příznivému makroekonomickému prostředí

      20 srpna, 2025

      Smrtelný výbuch v závodě U.S. Steel otřásá důvěrou v budoucnost americké oceli

      17 srpna, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.