Novozélandská společnost Fonterra Co-operative Group oznámila, že prodá svůj globální spotřebitelský byznys a související aktivity francouzskému mlékárenskému gigantu Lactalis za 3,845 miliardy novozélandských dolarů (2,24 miliardy amerických dolarů), což v pátek vyhnulo akcie společnosti na více než sedmileté maximum.
Akcie mlékárenské společnosti vzrostly v ranním obchodování o 15 % na 5,80 novozélandských dolarů, což je nejvyšší úroveň od března 2018.
Prodej zahrnuje globální spotřebitelské aktivity Fonterra, které zahrnují značky jako Mainland a Anchor (máslo), Kapiti (zmrzlina a sýry) a Anlene (mléčný prášek).
Transakce se týká také potravinářských a přísadových aktivit mlékařské společnosti v Oceánii a na Srí Lance, stejně jako jejích potravinářských aktivit na Středním východě a v Africe.
V listopadu společnost Fonterra oznámila dvojí plán, podle kterého buď prodá tyto jednotky, nebo je uvede na burzu prostřednictvím primární emise akcií (IPO), aby se mohla znovu soustředit na svou hlavní činnost, kterou je zpracování mléka na domácím trhu.
Zdroje agentuře Reuters v květnu sdělily, že o koupi těchto jednotek uvažuje několik společností, včetně japonské Meiji, kanadské Saputo a Lactalis. Mezi zájemci byla také americká soukromá investiční společnost Warburg Pincus.
Předseda představenstva Fonterra Peter McBride v pátek v prohlášení uvedl, že společnost v uplynulých 15 měsících „důkladně prověřila“ podmínky a hodnotu jak prodeje, tak IPO.
Chcete využít této příležitosti?
„Kromě vysokého ocenění prodávaných podniků umožňuje prodej Fonterře úplné odprodej aktiv a rychlejší návrat kapitálu majitelům družstva ve srovnání s IPO,“ dodal.
Novozélandská společnost Fonterra Co-operative Group oznámila, že prodá svůj globální spotřebitelský byznys a související aktivity francouzskému mlékárenskému gigantu Lactalis za 3,845 miliardy novozélandských dolarů , což v pátek vyhnulo akcie společnosti na více než sedmileté maximum.
Akcie mlékárenské společnosti vzrostly v ranním obchodování o 15 % na 5,80 novozélandských dolarů, což je nejvyšší úroveň od března 2018.
Prodej zahrnuje globální spotřebitelské aktivity Fonterra, které zahrnují značky jako Mainland a Anchor , Kapiti a Anlene .
Transakce se týká také potravinářských a přísadových aktivit mlékařské společnosti v Oceánii a na Srí Lance, stejně jako jejích potravinářských aktivit na Středním východě a v Africe.
V listopadu společnost Fonterra oznámila dvojí plán, podle kterého buď prodá tyto jednotky, nebo je uvede na burzu prostřednictvím primární emise akcií , aby se mohla znovu soustředit na svou hlavní činnost, kterou je zpracování mléka na domácím trhu.
Zdroje agentuře Reuters v květnu sdělily, že o koupi těchto jednotek uvažuje několik společností, včetně japonské Meiji, kanadské Saputo a Lactalis. Mezi zájemci byla také americká soukromá investiční společnost Warburg Pincus.
Předseda představenstva Fonterra Peter McBride v pátek v prohlášení uvedl, že společnost v uplynulých 15 měsících „důkladně prověřila“ podmínky a hodnotu jak prodeje, tak IPO. Chcete využít této příležitosti?
„Kromě vysokého ocenění prodávaných podniků umožňuje prodej Fonterře úplné odprodej aktiv a rychlejší návrat kapitálu majitelům družstva ve srovnání s IPO,“ dodal.