Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

ChatGPT. Je možné zlepšit služby zákazníkům pomocí umělé inteligence?

Některé firmy přicházejí na to, jak využít tuto populární technologii ke zlepšení funkcí online chatu, ačkoli vedoucí pracovníci se obávají, že umělá inteligence má tendenci dělat věci špatně.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
27 ledna, 2023
6 min. čtení
Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Podniky doufají, že technologie umělé inteligence, která stojí za ChatGPT, dokáže z obyčejných chatbotů udělat působivé zdroje informací a potenciálně tak změnit služby zákazníkům.

Mnoho vedoucích pracovníků však uvedlo, že postupují opatrně vzhledem k omezením ChatGPT – vyladěného z modelu GPT-3.5, který vytvořil startup OpenAI – a také staršího systému jazyka umělé inteligence OpenAI, GPT-3, který již firmy začínají integrovat do digitálních produktů.

ChatGPT, který OpenAI spustil v listopadu, se rychle stal virálním díky svým často elegantním, informacemi nabitým odpovědím na různé otázky a zaujal obyčejné lidi, vedoucí představitele firem a investory včetně společnosti Microsoft Corp. která začala podporovat OpenAI v roce 2019 a v pondělí oznámila, že do tohoto startupu investuje několik miliard dolarů.

Společnost OpenAI minulý týden uvedla, že brzy přidá ChatGPT, což je zkratka pro chat generative pre-trained transformer, do svého rozhraní pro programování aplikací neboli API, které umožňuje vývojářům zabudovat technologii OpenAI do svých vlastních produktů.

Zdroj: Getty Images

Vedoucí pracovníci v oblasti zákaznické zkušenosti však uvedli, že přílišné spoléhání se na takové modely umělé inteligence by mohlo vést k tomu, že společnosti budou zákazníkům online poskytovat nesprávné informace, aniž by o tom věděly.

Advertisement

Zatímco mnoho chatbotů je vycvičeno k tomu, aby na požadavky, které neumí vypočítat, odpovídali verzí „nevím“, například ChatGPT spíše vychrlí odpověď s naprostou jistotou – i když je informace chybná.

„Nechceme se zabývat špatnými odpověďmi,“ řekl John Willcutts, viceprezident a generální ředitel digitální divize společnosti Nice Ltd., která se zabývá softwarem pro zákaznickou zkušenost. „Skutečně špatná odpověď v kritické situaci by byla velmi vážným problémem.“

Sam Altman, výkonný ředitel společnosti OpenAI, varoval před tím, aby se na ChatGPT spoléhalo „v současné době v čemkoli důležitém“.

„Zábavná tvůrčí inspirace; skvělé! Spoléhání se na věcné dotazy; ne tak dobrý nápad,“ napsal Altman minulý měsíc na Twitteru.

Používání umělé inteligence k psaní odpovědí v chatu v citlivých situacích se vymstilo. Aplikace Koko, která slouží k emoční podpoře, byla tento měsíc kritizována za experiment, při němž dobrovolníci z řad lidí vytvářeli své odpovědi uživatelům aplikace s pomocí GPT-3.

Zdroj: Shutterstock

Spoluzakladatel společnosti Koko na Twitteru uvedl, že startup stáhl umělou inteligenci ze svého systému: „Jakmile se lidé dozvěděli, že zprávy spoluvytváří stroj, nefungovalo to. Simulovaná empatie působí divně, prázdně.“

Ale pro typičtější interakce se zákazníky, jako je dotaz na stav online objednávky nebo úprava údajů o účtu, by se technologie mohla ukázat jako užitečná.

Společnost Fanatics Inc., prodejce sportovních memorabilií, digitálních sběratelských předmětů a obchodních karet, uvedla, že plánuje použít chatbota pro služby zákazníkům, který bude částečně poháněn technologií GPT-3, až letos spustí divizi sportovních her online.

Společnost doufá, že rychlý a spolehlivý chatbot bude pro zákazníky odlišností, uvedl Hollis Donaldson, viceprezident pro provoz nové divize. „Rychlost se v sázkovém a herním průmyslu rovná skvělé zákaznické zkušenosti,“ řekl.

Tým Fanatics pro zákaznickou zkušenost chatbota před uvedením do ostrého provozu testuje, protože si je vědom rizik, která s sebou používání umělé inteligence nese, pokud není správně řízeno, řekl pan Donaldson.

Chcete využít této příležitosti?

Honba za snem

Zdroj: Shutterstock

Společnosti již desítky let hledají automatizovaná řešení, která by dokázala řešit požadavky zákazníků stejně dobře jako lidé, nebo dokonce lépe. Chatboti jsou však často považováni za neohrabané a nepříliš užitečné.

„Kolem chatbotů bylo před pěti, šesti lety asi hodně humbuku a spousta dodavatelů chtěla lidi přesvědčit, že je to kouzelné, že to funguje jako po másle, že je to snadné,“ řekl Yves Normandin, viceprezident pro technologie a produkty umělé inteligence ve společnosti Waterfield Technologies, dodavateli řešení pro kontaktní centra, kterou vlastní společnost WTI Holdings LLC. „Ale skutečnost je taková, že tomu tak nebylo.“

ChatGPT vyniká schopností poskytovat rozumně znějící odpovědi na většinu dotazů bez ohledu na pravopis, gramatiku a frázování uživatelů a odpovídat plnými, přirozeně znějícími větami, které nevyžadují skriptování, řekl David Truog, hlavní analytik specializující se na technologie a design ve společnosti Forrester Research Inc.

Podle společnosti OpenAI je také vycvičen k přiznání chyb, zpochybnění nesprávných předpokladů a odmítnutí nevhodných požadavků.

Podle Truoga by však společnosti měly být při jednání s novou umělou inteligencí opatrné. „Je vhodné provádět určité experimenty,“ řekl, „ale je příliš brzy na to, aby se na jejím základě nasazovaly kritické systémy.“

Zavedení do praxe

Zdroj: Shutterstock

Společnost Fanatics uvedla, že chatbot sázkové kanceláře bude fungovat na technologii společnosti Ada Support Inc., což je platforma pro automatizaci zákaznických služeb. Podle spoluzakladatele a výkonného ředitele společnosti Mika Murchisona integrovala Ada do své nabídky chatbotů systém GPT-3 a další podobné systémy umělé inteligence známé jako velké jazykové modely.

Murchison uvedl, že společnost Ada umožňuje klientům přizpůsobit tyto velké jazykové modely přidáním informací specifických pro danou společnost nebo anonymizovaných údajů o zákaznících a odstraněním nerelevantního materiálu. Společnost Ada podle něj klienty vybízí k tomu, aby průběžně aktualizovali informace o svých přizpůsobených botech, například když se změní ceny nebo zásady společnosti.

„Většina značek bude podceňovat význam neustálého zlepšování v průběhu času,“ řekl Murchison.

Někteří klienti společnosti Ada restrukturalizují své organizace zákaznického servisu tak, že pověřují některé pracovníky kontaktních center sledováním konverzací chatbotů, přezkoumáváním, kde se technologie mýlí nebo kde nedokáže odpovědět, a podáváním nových nebo aktualizovaných informací, řekl.

Společnost Fanatics plánuje tento přístup následovat a také zajistit, aby rozhraní chatbota umožnilo zákazníkům ihned se spojit s člověkem, řekl Donaldson.

Nice také pracuje na zabudování jazykových modelů OpenAI do chatbotů, řekl Willcutts a dodal, že společnost plánuje provést více testů a vyladit více modelů, než začne prodávat vlastní verzi ChatGPT klientům.

„Nemáme šanci udělat na něj druhý dojem,“ řekl. „Jednou to uděláte špatně a už je to v novinách, a to není takové reputační riziko, které jsme ochotni podstoupit.“

Podniky doufají, že technologie umělé inteligence, která stojí za ChatGPT, dokáže z obyčejných chatbotů udělat působivé zdroje informací a potenciálně tak změnit služby zákazníkům.Mnoho vedoucích pracovníků však uvedlo, že postupují opatrně vzhledem k omezením ChatGPT – vyladěného z modelu GPT-3.5, který vytvořil startup OpenAI – a také staršího systému jazyka umělé inteligence OpenAI, GPT-3, který již firmy začínají integrovat do digitálních produktů.ChatGPT, který OpenAI spustil v listopadu, se rychle stal virálním díky svým často elegantním, informacemi nabitým odpovědím na různé otázky a zaujal obyčejné lidi, vedoucí představitele firem a investory včetně společnosti Microsoft Corp. která začala podporovat OpenAI v roce 2019 a v pondělí oznámila, že do tohoto startupu investuje několik miliard dolarů.Společnost OpenAI minulý týden uvedla, že brzy přidá ChatGPT, což je zkratka pro chat generative pre-trained transformer, do svého rozhraní pro programování aplikací neboli API, které umožňuje vývojářům zabudovat technologii OpenAI do svých vlastních produktů.Vedoucí pracovníci v oblasti zákaznické zkušenosti však uvedli, že přílišné spoléhání se na takové modely umělé inteligence by mohlo vést k tomu, že společnosti budou zákazníkům online poskytovat nesprávné informace, aniž by o tom věděly.Zatímco mnoho chatbotů je vycvičeno k tomu, aby na požadavky, které neumí vypočítat, odpovídali verzí „nevím“, například ChatGPT spíše vychrlí odpověď s naprostou jistotou – i když je informace chybná.„Nechceme se zabývat špatnými odpověďmi,“ řekl John Willcutts, viceprezident a generální ředitel digitální divize společnosti Nice Ltd., která se zabývá softwarem pro zákaznickou zkušenost. „Skutečně špatná odpověď v kritické situaci by byla velmi vážným problémem.“Sam Altman, výkonný ředitel společnosti OpenAI, varoval před tím, aby se na ChatGPT spoléhalo „v současné době v čemkoli důležitém“.„Zábavná tvůrčí inspirace; skvělé! Spoléhání se na věcné dotazy; ne tak dobrý nápad,“ napsal Altman minulý měsíc na Twitteru.Používání umělé inteligence k psaní odpovědí v chatu v citlivých situacích se vymstilo. Aplikace Koko, která slouží k emoční podpoře, byla tento měsíc kritizována za experiment, při němž dobrovolníci z řad lidí vytvářeli své odpovědi uživatelům aplikace s pomocí GPT-3.Spoluzakladatel společnosti Koko na Twitteru uvedl, že startup stáhl umělou inteligenci ze svého systému: „Jakmile se lidé dozvěděli, že zprávy spoluvytváří stroj, nefungovalo to. Simulovaná empatie působí divně, prázdně.“Ale pro typičtější interakce se zákazníky, jako je dotaz na stav online objednávky nebo úprava údajů o účtu, by se technologie mohla ukázat jako užitečná.Společnost Fanatics Inc., prodejce sportovních memorabilií, digitálních sběratelských předmětů a obchodních karet, uvedla, že plánuje použít chatbota pro služby zákazníkům, který bude částečně poháněn technologií GPT-3, až letos spustí divizi sportovních her online.Společnost doufá, že rychlý a spolehlivý chatbot bude pro zákazníky odlišností, uvedl Hollis Donaldson, viceprezident pro provoz nové divize. „Rychlost se v sázkovém a herním průmyslu rovná skvělé zákaznické zkušenosti,“ řekl.Tým Fanatics pro zákaznickou zkušenost chatbota před uvedením do ostrého provozu testuje, protože si je vědom rizik, která s sebou používání umělé inteligence nese, pokud není správně řízeno, řekl pan Donaldson.Chcete využít této příležitosti?Honba za snemSpolečnosti již desítky let hledají automatizovaná řešení, která by dokázala řešit požadavky zákazníků stejně dobře jako lidé, nebo dokonce lépe. Chatboti jsou však často považováni za neohrabané a nepříliš užitečné.„Kolem chatbotů bylo před pěti, šesti lety asi hodně humbuku a spousta dodavatelů chtěla lidi přesvědčit, že je to kouzelné, že to funguje jako po másle, že je to snadné,“ řekl Yves Normandin, viceprezident pro technologie a produkty umělé inteligence ve společnosti Waterfield Technologies, dodavateli řešení pro kontaktní centra, kterou vlastní společnost WTI Holdings LLC. „Ale skutečnost je taková, že tomu tak nebylo.“ChatGPT vyniká schopností poskytovat rozumně znějící odpovědi na většinu dotazů bez ohledu na pravopis, gramatiku a frázování uživatelů a odpovídat plnými, přirozeně znějícími větami, které nevyžadují skriptování, řekl David Truog, hlavní analytik specializující se na technologie a design ve společnosti Forrester Research Inc.Podle společnosti OpenAI je také vycvičen k přiznání chyb, zpochybnění nesprávných předpokladů a odmítnutí nevhodných požadavků.Podle Truoga by však společnosti měly být při jednání s novou umělou inteligencí opatrné. „Je vhodné provádět určité experimenty,“ řekl, „ale je příliš brzy na to, aby se na jejím základě nasazovaly kritické systémy.“Zavedení do praxeSpolečnost Fanatics uvedla, že chatbot sázkové kanceláře bude fungovat na technologii společnosti Ada Support Inc., což je platforma pro automatizaci zákaznických služeb. Podle spoluzakladatele a výkonného ředitele společnosti Mika Murchisona integrovala Ada do své nabídky chatbotů systém GPT-3 a další podobné systémy umělé inteligence známé jako velké jazykové modely.Murchison uvedl, že společnost Ada umožňuje klientům přizpůsobit tyto velké jazykové modely přidáním informací specifických pro danou společnost nebo anonymizovaných údajů o zákaznících a odstraněním nerelevantního materiálu. Společnost Ada podle něj klienty vybízí k tomu, aby průběžně aktualizovali informace o svých přizpůsobených botech, například když se změní ceny nebo zásady společnosti.„Většina značek bude podceňovat význam neustálého zlepšování v průběhu času,“ řekl Murchison.Někteří klienti společnosti Ada restrukturalizují své organizace zákaznického servisu tak, že pověřují některé pracovníky kontaktních center sledováním konverzací chatbotů, přezkoumáváním, kde se technologie mýlí nebo kde nedokáže odpovědět, a podáváním nových nebo aktualizovaných informací, řekl.Společnost Fanatics plánuje tento přístup následovat a také zajistit, aby rozhraní chatbota umožnilo zákazníkům ihned se spojit s člověkem, řekl Donaldson.Nice také pracuje na zabudování jazykových modelů OpenAI do chatbotů, řekl Willcutts a dodal, že společnost plánuje provést více testů a vyladit více modelů, než začne prodávat vlastní verzi ChatGPT klientům.„Nemáme šanci udělat na něj druhý dojem,“ řekl. „Jednou to uděláte špatně a už je to v novinách, a to není takové reputační riziko, které jsme ochotni podstoupit.“
Tagy: businesscustomer carestrategie

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Futures rostou, Trump jmenoval kandidáta na guvernéra Fedu
      2. OpenAI otevírá první kancelář v Indii a míří na rychle rostoucí trh AI
      3. Rodiče žalují OpenAI kvůli smrti šestnáctiletého syna. Prý ho „navedl“ ChatGPT
      4. Microsoft a OpenAI vstupují do nové fáze revolučního partnerství
      5. OpenAI směřuje k vývoji AI agentů schopných plnit libovolné úkoly za uživatele
      6. OpenAI se chystá zahájit sériovou výrobu vlastních čipů pro AI
      7. OpenAI míří k ohromujícímu ocenění 500 miliard dolarů. Překoná i SpaceX?
      8. OpenAI slavnostně představuje dlouho očekávaný model GPT-5
      Advertisement

      Breaking.

      11:11

      Shein: Expanzní plán v Paříži čelí ostré kritice a pokutám

      11:06

      Sarepta Therapeutics: Genová terapie selhává, akcie prudce padají

      11:01

      UBS předpovídá bouřlivé časy pro dluhopisy, akcie drží pevně

      10:56

      Deutsche Bank: X-FAB čelí výzvám v automobilovém sektoru

      10:52

      Optimismus v USA roste, Evropa čelí investičním výzvám.

      10:40

      Wereldhave slaví úspěch: Zisky rostou díky pronájmům!

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Reuters
      Akcie

      UBS očekává růst Cisco díky silné poptávce po infrastruktuře AI

      4 listopadu, 2025

      Společnost Cisco Systems se dostává zpět do centra pozornosti investorů.

      Zdroj: Getty Images

      Akcie IREN skokově rostou díky zásadní dohodě s Microsoftem o AI kapacitě

      3 listopadu, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Piper Sandler doporučuje po silných výsledcích kupovat akcie Roku

      3 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Boston Scientific jako silná alternativa pro investory mimo sektor AI

      3 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      BofA označuje akcie s největším růstovým potenciálem před výsledky

      3 listopadu, 2025

      IPO Radar.

      BETA Technologies, Inc.

      Datum IPO: 4 listopadu, 2025
      Potenciální ocenění: 7,2 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      S&P 500 roste, Nvidia opět posiluje celý sektor AI průmyslu

      3 listopadu, 2025

      Inflace v eurozóně se blíží cíli, ECB drží úrokové sazby beze změny

      2 listopadu, 2025

      S&P 500 uzavřel výše, Amazon posílil díky výsledkům za 3. čtvrtletí

      31 října, 2025

      Zlato klesá po ochlazení očekávání snížení sazeb, říjen však končí růstem

      2 listopadu, 2025

      Apple překonal očekávání, ale prodeje iPhonů v Číně zůstávají slabinou

      31 října, 2025

      Nvidia a Amazon se stávají symbolem růstu technologických akcií

      3 listopadu, 2025

      Starbucks uzavírá miliardové partnerství s Boyu Capital pro růst v Číně

      4 listopadu, 2025

      Vládní program podle odborníků slibuje víc, než si Česko může dovolit

      1 listopadu, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Citi vidí další růst pro těžaře Gold Fields díky rekordně drahému zlatu

      29 října, 2025

      Společnost Gold Fields patří mezi nejvýznamnější těžaře zlata na světě a v letošním roce se ocitla v centru pozornosti investorů.

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      • Pomoc investorům
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.