Američané si stále častěji vybírají pohodlnější oblečení od doby, kdy je pandemie několik měsíců držela převážně doma. I když se znovu otevírají kanceláře a stále více živých akcí se přesouvá zpět do osobního prostředí, analytici z Wall Street vidí, že pohodlí si udržuje svou sílu u původních atletických společností, jako je Lululemon, a tradičních oděvních značek, jako je Gap.
„I když se termín „athleisure“ ujal dávno před pandemií, myslím, že Covid nabil naši ochotu tolerovat nebo toleranci k pohodlnému oblečení na pracovišti,“ řekl Simeon Siegel, výkonný ředitel společnosti BMO Capital Markets. To „oficiálně otevřelo trh pro výrobky, které se jinak omezovaly na lenošení doma“.
Ačkoli studie na toto téma se shánějí těžko, neoficiální důkazy ukazují na pokračující lásku k ležérním a pohodlným věcem vycházejícím z pandemie. Společnosti i odborníci z oboru si toho všimli, protože maloobchodníci nadále bojují o odbyt, zatímco širší ekonomické pozadí je stále nejistější.
Analytici z Wall Street se zvláštním zájmem sledují běžící výrobce obuvi On Holding a Deckers.
Společnost On Holding AG (ONON), známá svou řadou běžeckých bot Cloud, letos více než zdvojnásobila hodnotu svých akcií. Stále se však obchoduje levněji, než kde ukončila rok 2021 – svůj první rok jako veřejná společnost – kvůli síle výprodeje v roce 2022.
Analytička KeyBanc Ashley Owensová zahájila pokrytí akcií na stupni overweight. Upozornila na to, jak pandemie „rozmazala hranici“ mezi prací a domovem, přičemž spotřebitelé i v novém postpandemickém prostředí stále volí „obchodní komfort“.
„ONON má před sebou několikaletý růstový příběh s několika příležitostmi (mezinárodní, nové produkty, rozšíření distribuce) díky nejlepším inovacím ve své třídě a také díky rostoucímu povědomí o značce,“ uvedla ve zprávě klientům z 24. července.
Dále uvedla, že banka si ponechává své doporučení „overweight“ pro společnost Lululemon a doporučení „sector weight“ pro Nike, které rovněž působí v oblasti sportovních oděvů. Poznamenala, že poptávka po značce Lululemon je „stále robustní“, zatímco společnost Nike by mohla být ovlivněna makroprostředím. Obě akcie se v letošním roce rozcházejí: Akcie Lululemon si polepšily o téměř 20 %, zatímco akcie Nike se propadly o 7 %.
Siegel z BMO také poznamenal, že tradiční maloobchodníci mohou získat tržby v oblasti pohodlí, protože siločáry mezi typy oblečení a tím, čím jsou značky známé, se stávají méně zřetelnými.
John Kernan ze společnosti TD Cowen rovněž minulý měsíc zahájil pokrytí společnosti On na úrovni outperform s tím, že společnost si může vytvořit tržní podíl v oblasti výkonu a životního stylu. Větší sportovní značky se podle něj zdají být více zaměřené na jiná místa, jako je streetwear a basketbal.
Jiní však tak optimističtí nejsou. Analytik společnosti Baird Jonathan Komp na začátku dubna snížil hodnocení akcií na neutrální s tím, že společnost může utrpět újmu, pokud budou spotřebitelské výdaje pod tlakem.
Ještě více medvědí: David Roux z Bank of America ve stejnou dobu potvrdil své hodnocení underperform. Zatímco někteří analytici označili za hlavní hnací sílu prodejů ústní povídání, podle něj to nemusí stačit.
„ON je vysoce inovativní značka sportovní obuvi, která má dobrou pozici pro získání podílu,“ uvedl Roux v poznámce pro klienty. „Jsme však skeptičtí, pokud jde o její ambiciózní dlouhodobé cíle v oblasti růstu a marží – protože vidíme riziko realizace při dosahování rozsahu (prostřednictvím rozšiřování kategorií, rozpoznávání značky) a nedostatečné úrovně marketingových investic.“
Většina analytiků na Wall Street vnímá akcie společnosti příznivě, podle společnosti Refinitiv je více než 70 % analytiků hodnotí jako „buy“ nebo „strong buy“. Průměrný analytik však vidí, že akcie v příštím roce ztratí přibližně 13 %, což naznačuje ústup z nedávné rally.
Hoka jako motor růstu Pro některé analytiky se Hoka stala korunním klenotem společnosti Deckers, která je rovněž mateřskou společností značek Ugg a Teva. Od roku 2016 akcie každoročně rostou. V roce 2023 akcie Deckers Outdoor Corporation (DECK) vzrostly o 39 %.
„Značku HOKA považujeme za hlavní motor růstu, který je stále v počátcích,“ napsal minulý měsíc analytik Rick Patel z Raymond James v poznámce, kterou zahájil pokrytí akcií na úrovni outperform.
Analytici vidí další růst. Téměř 78 % analytiků hodnotí akcie jako nákupní a průměrná cílová cena naznačuje, že by akcie mohly v příštím roce posílit o dalších 10 %, uvádí Refinitiv.
Jistě existují důvody, proč se pozastavit nad šílenstvím kolem běžeckých bot. Patel například varoval, že na tomto poli je stále více lidí. A analytik UBS Jay Sole minulý měsíc uvedl, že Deckers je jako dlouhá sázka přeplněná.
Přesto Sole uvedl, že obuvnický průmysl může i nadále růst, mimo jiné díky rostoucí oblibě sportovního oblečení v každodenním životě.
Kalhoty jsou pohodlnější. Opasky jsou pružné.Američané si stále častěji vybírají pohodlnější oblečení od doby, kdy je pandemie několik měsíců držela převážně doma. I když se znovu otevírají kanceláře a stále více živých akcí se přesouvá zpět do osobního prostředí, analytici z Wall Street vidí, že pohodlí si udržuje svou sílu u původních atletických společností, jako je Lululemon, a tradičních oděvních značek, jako je Gap.„I když se termín „athleisure“ ujal dávno před pandemií, myslím, že Covid nabil naši ochotu tolerovat nebo toleranci k pohodlnému oblečení na pracovišti,“ řekl Simeon Siegel, výkonný ředitel společnosti BMO Capital Markets. To „oficiálně otevřelo trh pro výrobky, které se jinak omezovaly na lenošení doma“.Ačkoli studie na toto téma se shánějí těžko, neoficiální důkazy ukazují na pokračující lásku k ležérním a pohodlným věcem vycházejícím z pandemie. Společnosti i odborníci z oboru si toho všimli, protože maloobchodníci nadále bojují o odbyt, zatímco širší ekonomické pozadí je stále nejistější.Analytici z Wall Street se zvláštním zájmem sledují běžící výrobce obuvi On Holding a Deckers.Společnost On Holding AG , známá svou řadou běžeckých bot Cloud, letos více než zdvojnásobila hodnotu svých akcií. Stále se však obchoduje levněji, než kde ukončila rok 2021 – svůj první rok jako veřejná společnost – kvůli síle výprodeje v roce 2022.Analytička KeyBanc Ashley Owensová zahájila pokrytí akcií na stupni overweight. Upozornila na to, jak pandemie „rozmazala hranici“ mezi prací a domovem, přičemž spotřebitelé i v novém postpandemickém prostředí stále volí „obchodní komfort“.„ONON má před sebou několikaletý růstový příběh s několika příležitostmi díky nejlepším inovacím ve své třídě a také díky rostoucímu povědomí o značce,“ uvedla ve zprávě klientům z 24. července.Dále uvedla, že banka si ponechává své doporučení „overweight“ pro společnost Lululemon a doporučení „sector weight“ pro Nike, které rovněž působí v oblasti sportovních oděvů. Poznamenala, že poptávka po značce Lululemon je „stále robustní“, zatímco společnost Nike by mohla být ovlivněna makroprostředím. Obě akcie se v letošním roce rozcházejí: Akcie Lululemon si polepšily o téměř 20 %, zatímco akcie Nike se propadly o 7 %.Siegel z BMO také poznamenal, že tradiční maloobchodníci mohou získat tržby v oblasti pohodlí, protože siločáry mezi typy oblečení a tím, čím jsou značky známé, se stávají méně zřetelnými.John Kernan ze společnosti TD Cowen rovněž minulý měsíc zahájil pokrytí společnosti On na úrovni outperform s tím, že společnost si může vytvořit tržní podíl v oblasti výkonu a životního stylu. Větší sportovní značky se podle něj zdají být více zaměřené na jiná místa, jako je streetwear a basketbal.Jiní však tak optimističtí nejsou. Analytik společnosti Baird Jonathan Komp na začátku dubna snížil hodnocení akcií na neutrální s tím, že společnost může utrpět újmu, pokud budou spotřebitelské výdaje pod tlakem.Ještě více medvědí: David Roux z Bank of America ve stejnou dobu potvrdil své hodnocení underperform. Zatímco někteří analytici označili za hlavní hnací sílu prodejů ústní povídání, podle něj to nemusí stačit.„ON je vysoce inovativní značka sportovní obuvi, která má dobrou pozici pro získání podílu,“ uvedl Roux v poznámce pro klienty. „Jsme však skeptičtí, pokud jde o její ambiciózní dlouhodobé cíle v oblasti růstu a marží – protože vidíme riziko realizace při dosahování rozsahu a nedostatečné úrovně marketingových investic.“Většina analytiků na Wall Street vnímá akcie společnosti příznivě, podle společnosti Refinitiv je více než 70 % analytiků hodnotí jako „buy“ nebo „strong buy“. Průměrný analytik však vidí, že akcie v příštím roce ztratí přibližně 13 %, což naznačuje ústup z nedávné rally.Hoka jako motor růstuPro některé analytiky se Hoka stala korunním klenotem společnosti Deckers, která je rovněž mateřskou společností značek Ugg a Teva. Od roku 2016 akcie každoročně rostou. V roce 2023 akcie Deckers Outdoor Corporation vzrostly o 39 %.„Značku HOKA považujeme za hlavní motor růstu, který je stále v počátcích,“ napsal minulý měsíc analytik Rick Patel z Raymond James v poznámce, kterou zahájil pokrytí akcií na úrovni outperform.Analytici vidí další růst. Téměř 78 % analytiků hodnotí akcie jako nákupní a průměrná cílová cena naznačuje, že by akcie mohly v příštím roce posílit o dalších 10 %, uvádí Refinitiv.Jistě existují důvody, proč se pozastavit nad šílenstvím kolem běžeckých bot. Patel například varoval, že na tomto poli je stále více lidí. A analytik UBS Jay Sole minulý měsíc uvedl, že Deckers je jako dlouhá sázka přeplněná.Přesto Sole uvedl, že obuvnický průmysl může i nadále růst, mimo jiné díky rostoucí oblibě sportovního oblečení v každodenním životě.
Čínská společnost REFIRE, přední hráč v oblasti vodíkových technologií, oznámila svůj vstup na hongkongskou burzu cenných papírů. Tento krok představuje...