Amazon se zaměřuje na ziskovost, s výrazným růstem provozního zisku a úspěchy v cloudových službách a reklamě
Netflix zůstává dominantním hráčem ve streamování s nízkou mírou odchodu zákazníků a vzestupem služeb podporovaných reklamou
Navzdory zpomalení prodejů iPhonů, Apple pokračuje v inovacích a má potenciál růstu díky AI technologiím
Už je to nějaký čas, co pojem „akcie FAANG“ upoutal pozornost investorů, a to především proto, že tyto akcie už nejsou tak žhavými jmény jako dříve. Jejich místo jako horkého tržního uskupení zaujala takzvaná „velkolepá sedmička“.
Jde o to, že všech pět akcií FAANG je stále neuvěřitelnou investicí a tři z nich jsou výraznými vyhlídkami, které byste měli zvážit přidat do svého portfolia raději dříve než později.
Amazon
Většina investorů ví, že společnost Amazon(AMZN) je (doslova) nejvýnosnější akcií na trhu v posledních třech desetiletích; od své primární veřejné nabídky v roce 1997 akcie vzrostly o více než 260 000 %.
Většina investorů však také chápe, že dny největšího růstu tohoto giganta elektronického obchodu jsou již minulostí. Nyní je prostě příliš velký na to, aby mohl pokračovat v růstu svým historickým tempem.
To však neznamená, že jeho budoucnost není zářná. Je jen jiná v několika přesvědčivých ohledech.
Jedním z těchto způsobů je relativně nové intenzivní zaměření na ziskovost. Ačkoli se společnost v minulosti více zajímala o rozšiřování své působnosti než o dosahování zisku, v posledních několika letech zavírala a rušila sklady, které nemohly fungovat tak hospodárně, jak bylo třeba. Zefektivňuje všechny své provozy, aby snížila náklady.
A funguje to! Zatímco její nejvyšší zisk se v prvním čtvrtletí meziročně zvýšil o 13 %, provozní zisk se více než ztrojnásobil. Pozoruhodné je, že její mezinárodní operace elektronického obchodování se přehouply z pravidelné ztráty do provozního zisku 900 milionů dolarů. To je nejlepší výsledek této odnože od začátku roku 2021, kdy byla pandemie COVID-19 v plném proudu.
Na plné obrátky šlape také odnož Amazonu zabývající se cloud computingem, Amazon Web Services, která se odrazila od prudce rostoucích provozních nákladů zaznamenaných na přelomu let 2022 a 2023. Její provozní příjmy za první čtvrtletí ve výši 9,4 miliardy dolarů jsou rekordní a nadále se zlepšují. Očekávejte i další podobné výsledky. Společnost Mordor Intelligence se domnívá, že trh s cloudovými službami poroste do roku 2029 průměrným ročním tempem více než 16 %.
Na vzestupu je i nejnovější podnikání společnosti Amazon. Je to reklama. Prodejci třetích stran na Amazon.com vysolili 11,8 miliardy dolarů, aby mohli na webu výrazněji prezentovat své produkty, což představuje meziroční nárůst o 24 %.
Akcie Amazonu od začátku loňského roku vzrostly již o více než 130 % a právě minulý týden dosáhly nových rekordů. Vzhledem k růstu zisků v krátkodobém horizontu a dlouhodobým vyhlídkám však čeká tuto akcii FAANG další růst.
Netflix
Bylo by snadné předpokládat, že pro streamovací společnost Netflix (NFLX) bude hůře. Podezřelé je, že po zjevném zpomalení růstu počtu zákazníků nebude společnost od příštího roku zveřejňovat počty svých předplatitelů.
Samotný trh se streamováním se také potýká s nasycením, což nutí jeho přední společnosti spolupracovat s kolegy a konkurenty, aby vytvořily prodejnější balíčky. Kabelový gigant Comcast například nedávno představil balíček kabelové televize, který zahrnuje Netflix a Apple TV, zatímco společnosti Walt Disney a Warner Bros. Discovery spojují Disney+, Max a Hulu do balíčku, který bude mít zvýhodněnou cenu a bude uveden na trh někdy v létě.
To, že přeplněné odvětví dozrává, však neznamená, že Netflix je odsouzen k zániku. V jeho prospěch hraje několik klíčových věcí, které by mohly – a měly – udržet současný růst akcií. Jednou z nich je postavení společnosti na trhu streamování.
Víte, není to jen původní jméno v oboru, které dalo vzniknout všem ostatním. Je to také stále nejoblíbenější a „nejstálejší“ streamovací platforma. Za přístup k jejímu obsahu platí téměř 270 milionů domácností… mnohem více než u kteréhokoli z jejích konkurentů. Společnost Antenna, která se zabývá výzkumem trhu streamování, uvádí, že míra odchodu zákazníků Netflixu činí pouhá 2 %, zatímco u Disney+ je to více než 4 % a u Maxe více než 6 %. U většiny amerických domácností, které platí za více streamovacích služeb, stále převládá myšlení typu „nejdříve Netflix a pak ostatní“. Zvyky jsou mocné.
Další věcí, která hraje ve prospěch Netflixu, je vzestup streamovacích služeb podporovaných reklamou. I když jen asi 40 milionů z 270 milionů předplatitelů (zhruba 15 %) platí nižší měsíční cenu výměnou za občasné sledování televizní reklamy, je to možnost, která udrží její službu na trhu mnohem déle, než by tomu bylo v opačném případě. Společnost Global Market Insight, která se zabývá průzkumem trhu, se domnívá, že trh se streamováním podporovaným reklamou poroste do roku 2032 ročním tempem více než 8 %.
Apple
V neposlední řadě si na seznam akcií FAANG, jejichž nákup byste měli zvážit do konce července, přidejte společnost Apple(AAPL).
Nemusí to být nutně jméno, které by bylo snadné nadchnout se pro jeho vlastnictví právě teď. Ačkoli po debutu iPhonu v roce 2007 byly akcie této společnosti dlouhá léta nepostradatelným zbožím, zpomalující se prodeje iPhonů – které tvoří zhruba polovinu příjmů společnosti Apple – vyvolaly obavy ohledně jejího budoucího růstu.
Je tu však nový obrovský katalyzátor růstu, který již funguje. Je jím umělá inteligence.
I když společnost nepopírá, že přišla pozdě, rychle ji dohání. Minulý měsíc Apple představil několik různých funkcí umělé inteligence pro své chytré telefony, tablety a počítače, které z jeho výrobků udělají ještě výkonnější technologii (zejména pokud jde o generativní umělou inteligenci). Jak píše analytik společnosti Oppenheimer Martin Yang, „představení Apple Intelligence firmě zajistí vedoucí postavení v oblasti spotřebitelské umělé inteligence“.
Nejsou to však jen aplikace umělé inteligence společnosti Apple zaměřené na spotřebitele, které jsou tak slibné. Společnost pracuje také na technologiích, které většina spotřebitelů nikdy neuvidí v akci na vlastní oči. Pracuje například na vývoji vlastních čipů pro použití v datových centrech AI. Ačkoli dominance Nvidie na tomto trhu není bezprostředně ohrožena, The Wall Street Journal uvádí, že tyto čipy by mohly být založeny na zcela jiném druhu umělé inteligence, tzv. inferenci, a nikoli na architektuře orientované na trénování, která je běžná nyní.
Jak přesně bude vypadat budoucnost umělé inteligence společnosti Apple, se teprve ukáže. Apple má však za sebou dlouhou historii úspěchů. Vzhledem k předpovědi společnosti Precedence Research, že celosvětový trh s umělou inteligencí poroste do roku 2032 v průměru o 19 %, není pochyb o tom, že společnost získá přinejmenším svůj podíl na expanzi trhu.
Už je to nějaký čas, co pojem „akcie FAANG“ upoutal pozornost investorů, a to především proto, že tyto akcie už nejsou tak žhavými jmény jako dříve. Jejich místo jako horkého tržního uskupení zaujala takzvaná „velkolepá sedmička“. Jde o to, že všech pět akcií FAANG je stále neuvěřitelnou investicí a tři z nich jsou výraznými vyhlídkami, které byste měli zvážit přidat do svého portfolia raději dříve než později. Amazon Většina investorů ví, že společnost Amazon je nejvýnosnější akcií na trhu v posledních třech desetiletích; od své primární veřejné nabídky v roce 1997 akcie vzrostly o více než 260 000 %. Většina investorů však také chápe, že dny největšího růstu tohoto giganta elektronického obchodu jsou již minulostí. Nyní je prostě příliš velký na to, aby mohl pokračovat v růstu svým historickým tempem. To však neznamená, že jeho budoucnost není zářná. Je jen jiná v několika přesvědčivých ohledech.Apartmány Benecko - Investiční apartmány v obci Benecko přímo na sjezdovce Reklama Jedním z těchto způsobů je relativně nové intenzivní zaměření na ziskovost. Ačkoli se společnost v minulosti více zajímala o rozšiřování své působnosti než o dosahování zisku, v posledních několika letech zavírala a rušila sklady, které nemohly fungovat tak hospodárně, jak bylo třeba. Zefektivňuje všechny své provozy, aby snížila náklady. A funguje to! Zatímco její nejvyšší zisk se v prvním čtvrtletí meziročně zvýšil o 13 %, provozní zisk se více než ztrojnásobil. Pozoruhodné je, že její mezinárodní operace elektronického obchodování se přehouply z pravidelné ztráty do provozního zisku 900 milionů dolarů. To je nejlepší výsledek této odnože od začátku roku 2021, kdy byla pandemie COVID-19 v plném proudu. Na plné obrátky šlape také odnož Amazonu zabývající se cloud computingem, Amazon Web Services, která se odrazila od prudce rostoucích provozních nákladů zaznamenaných na přelomu let 2022 a 2023. Její provozní příjmy za první čtvrtletí ve výši 9,4 miliardy dolarů jsou rekordní a nadále se zlepšují. Očekávejte i další podobné výsledky. Společnost Mordor Intelligence se domnívá, že trh s cloudovými službami poroste do roku 2029 průměrným ročním tempem více než 16 %. Na vzestupu je i nejnovější podnikání společnosti Amazon. Je to reklama. Prodejci třetích stran na Amazon.com vysolili 11,8 miliardy dolarů, aby mohli na webu výrazněji prezentovat své produkty, což představuje meziroční nárůst o 24 %. Akcie Amazonu od začátku loňského roku vzrostly již o více než 130 % a právě minulý týden dosáhly nových rekordů. Vzhledem k růstu zisků v krátkodobém horizontu a dlouhodobým vyhlídkám však čeká tuto akcii FAANG další růst. Netflix Bylo by snadné předpokládat, že pro streamovací společnost Netflix bude hůře. Podezřelé je, že po zjevném zpomalení růstu počtu zákazníků nebude společnost od příštího roku zveřejňovat počty svých předplatitelů. Samotný trh se streamováním se také potýká s nasycením, což nutí jeho přední společnosti spolupracovat s kolegy a konkurenty, aby vytvořily prodejnější balíčky. Kabelový gigant Comcast například nedávno představil balíček kabelové televize, který zahrnuje Netflix a Apple TV, zatímco společnosti Walt Disney a Warner Bros. Discovery spojují Disney+, Max a Hulu do balíčku, který bude mít zvýhodněnou cenu a bude uveden na trh někdy v létě. To, že přeplněné odvětví dozrává, však neznamená, že Netflix je odsouzen k zániku. V jeho prospěch hraje několik klíčových věcí, které by mohly – a měly – udržet současný růst akcií. Jednou z nich je postavení společnosti na trhu streamování. Víte, není to jen původní jméno v oboru, které dalo vzniknout všem ostatním. Je to také stále nejoblíbenější a „nejstálejší“ streamovací platforma. Za přístup k jejímu obsahu platí téměř 270 milionů domácností… mnohem více než u kteréhokoli z jejích konkurentů. Společnost Antenna, která se zabývá výzkumem trhu streamování, uvádí, že míra odchodu zákazníků Netflixu činí pouhá 2 %, zatímco u Disney+ je to více než 4 % a u Maxe více než 6 %. U většiny amerických domácností, které platí za více streamovacích služeb, stále převládá myšlení typu „nejdříve Netflix a pak ostatní“. Zvyky jsou mocné. Další věcí, která hraje ve prospěch Netflixu, je vzestup streamovacích služeb podporovaných reklamou. I když jen asi 40 milionů z 270 milionů předplatitelů platí nižší měsíční cenu výměnou za občasné sledování televizní reklamy, je to možnost, která udrží její službu na trhu mnohem déle, než by tomu bylo v opačném případě. Společnost Global Market Insight, která se zabývá průzkumem trhu, se domnívá, že trh se streamováním podporovaným reklamou poroste do roku 2032 ročním tempem více než 8 %. Apple V neposlední řadě si na seznam akcií FAANG, jejichž nákup byste měli zvážit do konce července, přidejte společnost Apple . Nemusí to být nutně jméno, které by bylo snadné nadchnout se pro jeho vlastnictví právě teď. Ačkoli po debutu iPhonu v roce 2007 byly akcie této společnosti dlouhá léta nepostradatelným zbožím, zpomalující se prodeje iPhonů – které tvoří zhruba polovinu příjmů společnosti Apple – vyvolaly obavy ohledně jejího budoucího růstu. Je tu však nový obrovský katalyzátor růstu, který již funguje. Je jím umělá inteligence. I když společnost nepopírá, že přišla pozdě, rychle ji dohání. Minulý měsíc Apple představil několik různých funkcí umělé inteligence pro své chytré telefony, tablety a počítače, které z jeho výrobků udělají ještě výkonnější technologii . Jak píše analytik společnosti Oppenheimer Martin Yang, „představení Apple Intelligence firmě zajistí vedoucí postavení v oblasti spotřebitelské umělé inteligence“. Nejsou to však jen aplikace umělé inteligence společnosti Apple zaměřené na spotřebitele, které jsou tak slibné. Společnost pracuje také na technologiích, které většina spotřebitelů nikdy neuvidí v akci na vlastní oči. Pracuje například na vývoji vlastních čipů pro použití v datových centrech AI. Ačkoli dominance Nvidie na tomto trhu není bezprostředně ohrožena, The Wall Street Journal uvádí, že tyto čipy by mohly být založeny na zcela jiném druhu umělé inteligence, tzv. inferenci, a nikoli na architektuře orientované na trénování, která je běžná nyní. Jak přesně bude vypadat budoucnost umělé inteligence společnosti Apple, se teprve ukáže. Apple má však za sebou dlouhou historii úspěchů. Vzhledem k předpovědi společnosti Precedence Research, že celosvětový trh s umělou inteligencí poroste do roku 2032 v průměru o 19 %, není pochyb o tom, že společnost získá přinejmenším svůj podíl na expanzi trhu.