Airbnb plánuje výrazně posílit svou přítomnost na hotelovém trhu, což podle analytiků může podstatně přispět k růstu a ziskovosti společnosti. Generální ředitel Brian Chesky na druhém čtvrtletním výsledkovém hovoru uvedl, že se “chystají mnohem více zaměřit na hotely,” a označil tuto příležitost za “opravdu přitažlivou.”
Globální hotelový trh je přibližně devětkrát větší než trh krátkodobých pronájmů a o 13krát větší než současná platforma Airbnb. Analytici z firmy Bernstein odhadují, že prodej hotelů by umožnil Airbnb vstoupit do téměř 1,2 bilionového globálního ubytovacího průmyslu.
Bernstein se domnívá, že Airbnb nebude soutěžit s online cestovními agenturami, jako jsou Booking nebo Expedia, na poli reklamy na klíčová slova pro hotely. Místo toho očekává zlepšení schopnosti Airbnb konvertovat vyhledávání na rezervace, kde v současné době zaostává za konkurencí o 15–20%.
Mezi výhody uvedení hotelů na platformu Airbnb patří nižší náklady na servis, neboť vztahy s hotely mohou být více automatizované. To by mělo pozitivně ovlivnit marže společnosti. Schopnost hotelů získat přírůstkovou poptávku prostřednictvím Airbnb, aniž by musely platit za reklamu u online agentur, se jeví jako velká výhoda.
Chcete využít této příležitosti?Analytik Richard J. Clarke poznamenal, že “hotely by měly vítat nový distribuční kanál,” protože to snižuje riziko kanibalizace přímých rezervací a zvyšuje viditelnost mezi loajálními zákazníky Airbnb. Historie společnosti ukazuje i na její předchozí zkušenosti s hotely, například akvizicí HotelTonight v roce 2019 za přibližně 400 milionů dolarů.
Do roku 2024 se Airbnb zařadilo mezi 12 největších rezervačních stránek na všech důležitých neasijských trzích a v USA obsadilo páté místo. Avšak i přes tento úspěch, Clarke dodává, že Airbnb „stále zaostává za Booking a Expedií ve všech trzích.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky