Společnost Unilever oznámila plány na odštěpení své divize zmrzliny, přičemž se potvrzuje, že značka Magnum bude do poloviny listopadu 2025 vyčleněna a uvedena na burzu. Tato změna se podle analytiků ukazuje jako jedna z největších restrukturalizací za poslední roky.
Dle zprávy od společnosti Barclays, oddělením dojde k dekonzolidaci přibližně 13 % prodeje Unileveru v roce 2024, což se dále projeví na EBITDA a EBIT. Předpokládá se, že pro forma EBIT marže společnosti vzroste o téměř 100 bazických bodů po vyčlenění zmrzlinových operací, což zajistí lepší zaměření na kategorie jako krása a blaho.
Unilever si plánuje ponechat menšinový podíl méně než 20 % v Magunu na dobu až pěti let, což bude postupně ztráceno. Podle Barclays povede prodej k udržení kapitálové flexibility a snížení skupinového čistého dluhu.
Naopak, Magnum začne vykazovat netto páku přibližně 2.4x na EBITDA ve výši 1.3 miliardy EUR, podpořenou hrubým dluhem ve výši 3.8 miliardy EUR. Nové společnosti byly přiřazeny ratingy Baa2 od Moody’s a BBB od S&P.
Chcete využít této příležitosti?V posledních výsledcích společnosti Unilever zaznamenané za první polovinu roku byla hlášena prodejní cifra 30.1 miliardy EUR, což představuje meziroční nárůst o 3.4 %. EBIT poklesl o 4.8 % na 5.8 miliardy EUR s marží 19.3 %. Očekává se, že oddělení zmrzlinové divize nebude významně ovlivňovat ratingové spready Unileveru, přičemž banka tvrdí, že nynější hodnocení spreadů se zdá být spravedlivé.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky