Francouzská automobilka Renault se rozhodla ukončit projekt s Valeo na vývoj elektrického motoru bez vzácných zemin a namísto toho hledá levnějšího dodavatele v Číně. Tento krok je reakcí na významné vývozní omezení vzácných zemin ze strany Pekingu, které ovlivňuje celosvětový trh s elektromobily, jelikož Čína kontroluje 70 % globální těžby vzácných zemin.
Renault již od roku 2012 využívá elektromotory bez vzácných zemin a spolupráce s Valeo, známým svými inovacemi v oblasti statorů, měla za cíl vyvinout silnější a kompaktnější motor. Jedním z hlavních motivů pro tuto změnu jsou náklady, které byly důvodem k přehodnocení spolupráce s Valeo.
Podle vyjádření mluvčí Renaultu může být čínský partner v budoucnu realitou, avšak rozhodnutí ještě nebylo učiněno a proces je nadále v jednání. Motor, který nahradí projekt E7A, by měl mít výkon 200 kW, což je o 25 % více než současné modely, a díky 800-voltovému systému bude mít mnohem rychlejší nabíjení.
Ačkoli Renault plánuje využít čínské dodavatele pro některé komponenty, zajištění výrobního procesu zůstává ve Francii, konkrétně v továrně v Cleon. Tato myšlenka je součástí strategického plánu, který má být odhalen v březnu 2026.
Chcete využít této příležitosti?
Francouzská automobilka Renault se rozhodla ukončit projekt s Valeo na vývoj elektrického motoru bez vzácných zemin a namísto toho hledá levnějšího dodavatele v Číně. Tento krok je reakcí na významné vývozní omezení vzácných zemin ze strany Pekingu, které ovlivňuje celosvětový trh s elektromobily, jelikož Čína kontroluje 70 % globální těžby vzácných zemin.
Renault již od roku 2012 využívá elektromotory bez vzácných zemin a spolupráce s Valeo, známým svými inovacemi v oblasti statorů, měla za cíl vyvinout silnější a kompaktnější motor. Jedním z hlavních motivů pro tuto změnu jsou náklady, které byly důvodem k přehodnocení spolupráce s Valeo.
Podle vyjádření mluvčí Renaultu může být čínský partner v budoucnu realitou, avšak rozhodnutí ještě nebylo učiněno a proces je nadále v jednání. Motor, který nahradí projekt E7A, by měl mít výkon 200 kW, což je o 25 % více než současné modely, a díky 800-voltovému systému bude mít mnohem rychlejší nabíjení.
Ačkoli Renault plánuje využít čínské dodavatele pro některé komponenty, zajištění výrobního procesu zůstává ve Francii, konkrétně v továrně v Cleon. Tato myšlenka je součástí strategického plánu, který má být odhalen v březnu 2026.Chcete využít této příležitosti?