Brazilský vládní projekt, který plánuje vybouchat kanál do délky 35 km v oblasti Tokantins, by mohl změnit dynamiku exportu zemědělských plodin. Otevření vodní cesty by umožnilo celoroční provoz nákladních barží a mohlo by přispět k exportu až 20 milionů tun kukuřice a sóji ročně, čímž by se snížily náklady na přepravu.
Projekt, jehož náklady se odhadují na 7,3 miliardy dolarů, čelí odpůrcům včetně místních obyvatel a ekologických aktivistů. V oblasti, kde se nacházejí cenné biotopy ohrožených ryb, se obávají negativního dopadu na místní ekosystém, jak upozornili vědci z Muzea Emilio Goeldi.
Welton de Franca, rybář z oblasti, popsal, jak hluboce je jeho komunita spojena s řekou: “Nemůžeme nikam bez našich lodí. Žijeme z rybolovu.” Místní vůdce Ademar de Souza varoval: “Ztratíme prostor na řece kvůli baržím, které vozí železnou rudu a zemědělské zboží.”
Podle guvernéra státu Pará, Heldera Barbalha, je možné spojit ochranu životního prostředí s ekonomickým rozvojem. Nicméně odborníci varují, že levnější přepravní infrastruktura může neúmyslně podnítit deforestaci a expanze farmářských oblastí, což zvýší úroveň skleníkových plynů v Brazílii.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky
 
 
 
	    	


























