Goldman Sachs zvyšuje rating této technologické akcie, navzdory protivětrům vidí více než 25% růst
Analytička Gabriela Borgesová zvýšila doporučení pro akcie na „koupit“ z „prodat“ a zvýšila cílovou cenu na 91 USD z 77 USD. Její nový cíl naznačuje, že akcie by mohly v příštích 12 měsících od pátečního závěru posílit o 26,1 %.
Akcie poskytovatele softwaru pro správu identit v pondělí v předobchodní fázi vzrostly o více než 4,3 %.
„Všímáme si potenciální volatility akcií v období kolem výsledků vzhledem k našemu názoru, že čísla na ulici mohou ještě jedno čtvrtletí zaznamenat revizi směrem dolů,“ uvedla Borgesová ve své poznámce. „I při nižších tržbách jsme s volným peněžním tokem za rok 25/FY26 o 12 %/16 % výše než ulice, protože vidíme potenciál pro významnou expanzi marží v příštích třech letech.“
Akcie společnosti Okta v letošním roce zaostávají za širším trhem, když vzrostly pouze o 4,5 %, zatímco index S&P 500 vzrostl o 16,3 %. Za posledních 12 měsíců se akcie propadly o 31 %.
Borgesová však poukázala na několik růstových katalyzátorů pro společnost Okta do budoucna.
Zaprvé, analytička předpokládá zrychlení růstu příjmů z předplatného pro fiskální rok 2025, které bude způsobeno faktory, jako je stabilizace produktivity prodeje, pokračující přebírání tržního podílu společnosti Okta od více starších dodavatelů a budování partnerství s prodejními kanály. Příjmy společnosti z předplatného pravděpodobně zrychlí ze 14 % v druhé polovině současného fiskálního roku 2024 na 15-20 % ve fiskálním roce 2025.
Borgesová se rovněž zabývala dopadem konkurence na společnost Okta ze strany Microsoftu, která v posledních letech zvýšila svou konkurenceschopnost v oblasti služeb zabezpečení a správy identit a přístupu k pracovním silám.
„Ačkoli kyvadlo bude pravděpodobně i nadále kolísat mezi nejlepšími v dané oblasti a platformou v daném roce, domníváme se, že pro společnost Okta existuje prostor pro koexistenci se společností Microsoft,“ uvedla analytička.
Proti technologickému gigantu je podle Borgesové Okta lepší v oblastech, jako jsou služby správy externího přístupu, out-of-box funkcionalita a podpora nestandardních aplikací. Dodala, že mnoho společností nadále přijímá společnost Okta pro sofistikované případy použití v oblasti identity pracovní síly.
Firma uvedla, že její býčí/medvědí scénáře naznačují růst akcií navzdory tomu, že do své teze o nákupu zahrnula potenciální protivětry, jako je mírný nárůst tržního podílu a sleva na cílový násobek ze strany Microsoftu.
Tato akcie energetického nápoje může vzrůst o více než 20 % a předstihnout Red Bull v USA, tvrdí HSBC
Podle HSBC by se společnost Monster Beverage Corp
Analytik Carlos Laboy zahájil hodnocení akcií s nákupním ratingem a přiřadil cílovou cenu 72 USD, což naznačuje, že akcie mohou v příštích 12 měsících posílit o 23,8 %.
„Stále vidíme dostatečný prostor pro to, aby akcie v příštích letech překonaly výkonnost díky silné expanzi tržeb a EBITDA. V příštích pěti letech předpokládáme 17% CAGR EBITDA,“ napsal Laboy v pondělní poznámce a dodal, že do roku 2024 očekává návrat marží na úroveň před pandemií. „Předpokládáme, že růst tržeb společnosti Monster v USA předstihne růst odvětví, kterého bude dosaženo díky cílenějšímu marketingu a značkám.“
Cílová cena společnosti vychází ze čtyř hlavních faktorů růstu, včetně růstu demografické základny společnosti Monster, uvedl Laboy.
Přestože se Monster od svého vzniku výrazně orientuje na mužské spotřebitele, banka podle Laboye vidí, že Monster vyvíjí nové značky a získává značky, které by měly přilákat ženské spotřebitele na největším trhu nápojového gigantu: v USA.
Analytik dodal, že uvedení Monsteru na trh energetických nápojů zaměřených na wellness a zdraví – jako je Reign Storm a nově získaný Bang Energy určený pro ženské spotřebitelky – by mělo společnosti pomoci dostat se před mezinárodního giganta Red Bull v „závodě o vedoucí postavení v oblasti energetických nápojů v USA“.
Další příležitostí k růstu je podle Laboye vstup společnosti Monster do oblasti alkoholických hotových nápojů v USA a Kanadě.
„Myslíme si, že je to důležitá příležitost k růstu pro značku, která je již nyní důležitá v nočních účtech, protože hranice mezi alkoholickými a nealkoholickými nápoji se stírají,“ řekl.
Severní Amerika není pro Monster jediným domovem. Laboy předpokládá, že během příštího desetiletí by se Latinská Amerika – stejně jako Evropa, Blízký východ a Afrika – mohla stát zdrojem příjmů větším, než je současný objem podnikání společnosti Monster v Severní Americe. Příjmy v tomto období z trhů s energetickými nápoji v Latinské Americe a v regionu EMEA by se podle něj měly oproti současnému stavu ztrojnásobit.
„V LatAm vidíme prostor pro lepší segmentaci příležitostných balení značek a cenových kanálů, v čemž jsou latinskoamerické stáčírny Monster první ve své třídě,“ uvedl analytik. „Domníváme se, že v regionu EMEA by společnost Monster mohla během příštích 10 let ztrojnásobit své tržby, pokud se jí podaří prostřednictvím svých distributorů koly dosáhnout stejného poměru tržeb USA-EMEA-LatAm jako společnosti The Coca-Cola Company.“
Podle sdělení má trh s energetickými nápoji hodnotu přes 20 miliard USD v USA a přes 70 miliard USD celosvětově a v posledních 10 letech patří mezi nejrychleji rostoucí kategorie nápojů. Společnost Monster představuje významnou část celosvětového trhu, když v roce 2022 dosáhla tržeb ve výši 6,3 miliardy USD a získala téměř třetinu tržeb z energetických nápojů v USA, uvedl Laboy.
Akcie Monster letos vzrostly o 14,6 %, čímž mírně zaostaly za 16,3% nárůstem indexu S&P 500.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky