V Německu se v prosinci prodalo 241.833 osobních aut, v celoroční bilanci pak bylo zaregistrováno 2,84 milionu nových osobních automobilů. To je o 7,3 procenta více než v předloňském roce. Dnes to ve výroční bilanci oznámil Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA). Nejsilnější německou značkou zůstala automobilka Volkswagen (VW), z dovážených značek si nejlépe opět vedla česká Škoda Auto. Obě značky jsou součástí koncernu Volkswagen.
Většina prodaných aut v Německu loni byla určena pro služební účely, konkrétně 67,1 procenta. To bylo ve srovnání s předchozím rokem o 12,4 procenta více. Pro soukromou potřebu bylo za celý rok zaregistrováno 32,8 procenta prodaných nových vozů, což je meziroční pokles o 1,9 procenta.
Z německých značek se loni nejlépe vedlo automobilce Smart, která prodala meziročně o 42,9 procenta aut více. Dařilo se také automobilkám Audi (plus 15,7 procenta), Mini (plus (14,4 procenta), Mercedes (plus 13,7 procenta), Porsche (plus 12 procent), BMW (plus 11,2 procenta) a VW (plus 7,9 procenta). Značka VW, která prodala za loňský rok v Německu 519.089 vozů, zůstala s podílem 18,2 procenta nejsilnější německou značkou na domácím trhu.
V Německu se v prosinci prodalo 241.833 osobních aut, v celoroční bilanci pak bylo zaregistrováno 2,84 milionu nových osobních automobilů. To je o 7,3 procenta více než v předloňském roce. Dnes to ve výroční bilanci oznámil Spolkový úřad pro motorová vozidla . Nejsilnější německou značkou zůstala automobilka Volkswagen , z dovážených značek si nejlépe opět vedla česká Škoda Auto. Obě značky jsou součástí koncernu Volkswagen.
Většina prodaných aut v Německu loni byla určena pro služební účely, konkrétně 67,1 procenta. To bylo ve srovnání s předchozím rokem o 12,4 procenta více. Pro soukromou potřebu bylo za celý rok zaregistrováno 32,8 procenta prodaných nových vozů, což je meziroční pokles o 1,9 procenta.
Z německých značek se loni nejlépe vedlo automobilce Smart, která prodala meziročně o 42,9 procenta aut více. Dařilo se také automobilkám Audi , Mini , Mercedes , Porsche , BMW a VW . Značka VW, která prodala za loňský rok v Německu 519.089 vozů, zůstala s podílem 18,2 procenta nejsilnější německou značkou na domácím trhu.