Akcie Wendy’s klesly o 1,2 % po snížení ratingu od Ivankoe z J.P. Morgan.
Trh se obává zvýšené cenové konkurence a měnících se preferencí spotřebitelů.
Analytici projevují opatrnost, převážná většina se k akciím staví neutrálně, oceňují však dividendový výnos.
pokračují v poklesu po výsledcích hospodaření a ve středu klesly o 1,2 %, protože dlouholetý analytik John Ivankoe ze společnosti J.P. Morgan nedoporučil do tohoto řetězce rychlého občerstvení dále investovat. Rostou obavy ohledně stupňující se cenové konkurence na spotřebitelském trhu, který se stále více orientuje na hodnoty. Včerejší pokles staví akcie společnosti WEN o 0,33 % do pozice čtvrté ztráty v řadě v předobchodní fázi a pravděpodobně otevřou na 20měsíčním minimu.
Za tři seance od zveřejnění výsledků společnosti Wendy’s za čtvrté čtvrtletí se akcie společnosti propadly o 6,8 % a v úterý uzavřely na nejnižší ceně od 22. června 2022. Ivankoe zejména snížil své hodnocení akcií Wendy’s z “overweight”, což je status, který si držel poslední tři roky, na “neutral”. Nejenže kritizoval výkonnost akcií, ale také snížil svou cílovou cenu z 22 dolarů na 19 dolarů, což naznačuje, že akcie společnosti rychlého občerstvení “pravděpodobně zůstanou v rozmezí” uprostřed sílící cenové konkurence a kapitálové náročnosti v odvětví.
Hlavní obavou, jak zdůraznil Ivankoe, je zákaznická základna v odvětví rychlého občerstvení, která se stále více orientuje na hodnotu. Vzhledem k cenám potravinářských výrobků, které jsou nyní o více než 4,5 procentního bodu nižší než ceny restaurací s omezenou nabídkou (LSR), jako je Wendy’s, se tradiční jádro spotřebitelů tohoto odvětví začíná více orientovat na náklady. Společnost Walmart v úterý ve svých výsledcích za čtvrté čtvrtletí uvedla, že ceny potravin klesly v oblastech, jako jsou vejce, jablka a lahůdky.
V reakci na tyto měnící se očekávání spotřebitelů se společnost Wendy’s spolu se svými konkurenty, včetně společností McDonald’s Corp. a Taco Bell společnosti Yum Brands Inc., znovu zaměřuje na strategie šetrné k cenám, které připomínají dobu před vypuknutím pandemie COVID. Společnost například nabízí akční nabídky na jídla nebo jednotlivé položky menu, aby oslovila zákazníky, kteří si uvědomují svůj rozpočet.
Další obavy pramení z celosvětového posunu směrem k “vrcholu kalorií” po desetiletích expanze potravinářského průmyslu. “Požitkářství z dob COVIDu” se začíná vyrovnávat s rostoucím trendem snižování kalorií, protože do popředí se dostávají léky proti obezitě. Uprostřed těchto změn klade společnost Wendy’s značný důraz na snídaňová menu, což je strategie, která se podle Ivankoeho zatím nevyplácí. Investice společnosti Wendy’s ve výši 55 milionů dolarů do zvýšení konzumace snídaní mezi jejími klíčovými zákazníky se zdá být “agresivní”, jak poznamenává, protože snahy o “zvýšení frekvence” snídaní byly dosud neúspěšné.
Zdroj: Bloomberg
Optimističtěji Ivankoe hodnotí solidní dividendový výnos akcií společnosti Wendy’s. Ten v úterý činil působivých 5,56 %, což je výnos vyšší než u konkurentů – 2,28 % u McDonald’s, 2,00 % u Yum Brands a 3,04 % u mateřské společnosti Burger King Restaurant Brands International. Navíc překonává implikovaný výnos indexu S&P 500 ve výši 1,44 %.
S nedávným snížením ratingu od Ivankoe se většina analytiků na Wall Street vyjadřuje k akciím společnosti Wendy’s s mírným zdrženlivým nadšením. Ze 28 analytiků sledovaných agenturou FactSet je 20 neutrálních, sedm optimistických a jeden pesimistický. Tento dominantní názor signalizuje významný posun od dřívější optimismu ohledně budoucích výkonů společnosti, což zdůrazňuje vážné výzvy, kterým čelí tento gigant rychlého občerstvení. Wendy’s se nyní musí vyrovnat se zvýšenou cenovou konkurencí, měnícími se preferencemi spotřebitelů a neustále se vyvíjejícími trendy v odvětví, což znamená, že se nachází v křehkém balancování, kde je třeba moudře reagovat na dynamické podmínky trhu.
pokračují v poklesu po výsledcích hospodaření a ve středu klesly o 1,2 %, protože dlouholetý analytik John Ivankoe ze společnosti J.P. Morgan nedoporučil do tohoto řetězce rychlého občerstvení dále investovat. Rostou obavy ohledně stupňující se cenové konkurence na spotřebitelském trhu, který se stále více orientuje na hodnoty. Včerejší pokles staví akcie společnosti WEN o 0,33 % do pozice čtvrté ztráty v řadě v předobchodní fázi a pravděpodobně otevřou na 20měsíčním minimu.Za tři seance od zveřejnění výsledků společnosti Wendy’s za čtvrté čtvrtletí se akcie společnosti propadly o 6,8 % a v úterý uzavřely na nejnižší ceně od 22. června 2022. Ivankoe zejména snížil své hodnocení akcií Wendy’s z “overweight”, což je status, který si držel poslední tři roky, na “neutral”. Nejenže kritizoval výkonnost akcií, ale také snížil svou cílovou cenu z 22 dolarů na 19 dolarů, což naznačuje, že akcie společnosti rychlého občerstvení “pravděpodobně zůstanou v rozmezí” uprostřed sílící cenové konkurence a kapitálové náročnosti v odvětví.The Wendy’s Company Hlavní obavou, jak zdůraznil Ivankoe, je zákaznická základna v odvětví rychlého občerstvení, která se stále více orientuje na hodnotu. Vzhledem k cenám potravinářských výrobků, které jsou nyní o více než 4,5 procentního bodu nižší než ceny restaurací s omezenou nabídkou , jako je Wendy’s, se tradiční jádro spotřebitelů tohoto odvětví začíná více orientovat na náklady. Společnost Walmart v úterý ve svých výsledcích za čtvrté čtvrtletí uvedla, že ceny potravin klesly v oblastech, jako jsou vejce, jablka a lahůdky.V reakci na tyto měnící se očekávání spotřebitelů se společnost Wendy’s spolu se svými konkurenty, včetně společností McDonald’s Corp. a Taco Bell společnosti Yum Brands Inc., znovu zaměřuje na strategie šetrné k cenám, které připomínají dobu před vypuknutím pandemie COVID. Společnost například nabízí akční nabídky na jídla nebo jednotlivé položky menu, aby oslovila zákazníky, kteří si uvědomují svůj rozpočet.Další obavy pramení z celosvětového posunu směrem k “vrcholu kalorií” po desetiletích expanze potravinářského průmyslu. “Požitkářství z dob COVIDu” se začíná vyrovnávat s rostoucím trendem snižování kalorií, protože do popředí se dostávají léky proti obezitě. Uprostřed těchto změn klade společnost Wendy’s značný důraz na snídaňová menu, což je strategie, která se podle Ivankoeho zatím nevyplácí. Investice společnosti Wendy’s ve výši 55 milionů dolarů do zvýšení konzumace snídaní mezi jejími klíčovými zákazníky se zdá být “agresivní”, jak poznamenává, protože snahy o “zvýšení frekvence” snídaní byly dosud neúspěšné.Optimističtěji Ivankoe hodnotí solidní dividendový výnos akcií společnosti Wendy’s. Ten v úterý činil působivých 5,56 %, což je výnos vyšší než u konkurentů – 2,28 % u McDonald’s, 2,00 % u Yum Brands a 3,04 % u mateřské společnosti Burger King Restaurant Brands International. Navíc překonává implikovaný výnos indexu S&P 500 ve výši 1,44 %.S nedávným snížením ratingu od Ivankoe se většina analytiků na Wall Street vyjadřuje k akciím společnosti Wendy’s s mírným zdrženlivým nadšením. Ze 28 analytiků sledovaných agenturou FactSet je 20 neutrálních, sedm optimistických a jeden pesimistický. Tento dominantní názor signalizuje významný posun od dřívější optimismu ohledně budoucích výkonů společnosti, což zdůrazňuje vážné výzvy, kterým čelí tento gigant rychlého občerstvení. Wendy’s se nyní musí vyrovnat se zvýšenou cenovou konkurencí, měnícími se preferencemi spotřebitelů a neustále se vyvíjejícími trendy v odvětví, což znamená, že se nachází v křehkém balancování, kde je třeba moudře reagovat na dynamické podmínky trhu.