Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Ford a Ceres představili revoluční HUD, který snižuje rozptylování řidiče

Ford ve spolupráci se skotskou společností Ceres Holographics minulý týden předvedl technologii, která by se mohla stát budoucností head-up displejů neboli HUD.

Michael Klos Autor: Michael Klos
25 září, 2024
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Ford a Ceres Holographics představili novou technologii head-up displeje (HUD), která zobrazuje informace na čelním skle, aby řidič nemusel odvracet zrak od silnice
  • Nový HUD displej se skládá ze tří částí, z nichž jedna je určena pro spolujezdce, a využívá holografické optické prvky vložené mezi skleněné vrstvy
  • Technologie se setkala s pozitivními reakcemi, ale vývojáři nadále pracují na zlepšení barev, jasu a rozlišení, aby zajistili dobrý výkon za různých světelných podmínek

HUD téměř zázračně zobrazuje užitečné informace, jako je rychlost a pokyny pro odbočení, na spodní části čelního skla, kde je řidič vidí, aniž by musel spustit oči ze silnice. Výrobci automobilů a jejich dodavatelé si již několik let představují autonomní svět, ve kterém se auta řídí sama a sklo, které je v současnosti potřeba pro sledování provozu, se může podle libosti změnit na velké zobrazovací scény. Do příchodu plně samořídícího systému je však ještě daleko.

Na konferenci v Detroitu Ford předvedl prozatímní krok: něco, co by se dalo nazvat HUD 2, jasný, průhledný displej táhnoucí se přes čelní sklo se třemi částmi, dvěma pro řidiče a jednou pro spolujezdce. Druhá část, která by mohla obsahovat promítané video, by nebyla pro řidiče viditelná.

Andy Travers, generální ředitel společnosti Ceres Holographics, říká, že nové možnosti zobrazení by mohly být interaktivní a pomoci vyřešit nebezpečnou situaci rozptylování pozornosti řidiče pomocí současných ovládacích prvků.

„Z hlediska nákladů je pro výrobce automobilů přesvědčivé umístit vše na obrazovku,“ říká Travers. „A najímají programátory, kteří jsou zvyklí pracovat s počítači, nikoliv s mobilními automobily, které potřebují, aby řidiči sledovali silnici. Myslíme si, že je mnohem lepší rozhodovat se podle promítaného obrazu na čelním skle, než se dívat do dálky na centrálně umístěnou obrazovku.“

Zdroj: Futurride

Čelní sklo využívá technologii tenkých vrstev vyvinutou společností Ceres (společně s Eastmanem a Carlexem), která je vyrobena se zabudovanými holografickými optickými prvky a následně vložena mezi laminované skleněné části, což umožňuje transparentní zobrazení jakéhokoli druhu informací. Travers tvrdí, že fólie se časem nezbarví. Do přístrojové desky je zabudován levný LED projektor, technologie používaná v současnosti.

Advertisement

Regulační orgány si všímají problému rozptylování pozornosti. Podle Matthewa Averyho, ředitele strategického rozvoje bezpečnostní agentury Euro NCAP, „je nadměrné používání dotykových displejů problémem celého odvětví, kdy téměř každý výrobce vozidel přesouvá klíčové ovládací prvky na centrální dotykové displeje, což nutí řidiče odpoutat zrak od vozovky a zvyšuje riziko nehod z důvodu rozptýlení pozornosti.“

Chcete využít této příležitosti?

Janice Tardiffová, technická expertka na aplikace povrchových úprav ve společnosti Ford, říká, že displej pro cestující v prvních prototypech vozidel bude zaměřen na zábavu a případně na obchodní aplikace.

Řidič by měl k dispozici údaje o stavu paliva nebo nabití, rychloměr, navigaci a na středovém displeji body zájmu a hudbu. Na zákaznické klinice, kde se tato technologie testovala, se účastníkům líbila představa, že by mohli sledovat sportovní události a filmy, ale nebyli si jisti, zda je přehlednost dostatečná pro obchodní aplikace. Někteří si přáli, aby displeje byly větší.

Použití fólie bylo důkladně testováno a schváleno pro použití v nové generaci HUD, říká Tardiff. Dalšími kroky je podle ní zlepšení barev, jasu a rozlišení, optimalizace velikosti displejů a zajištění dobrého výkonu za různých světelných podmínek.

Systém HUD byl v roce 1988 součástí volitelné výbavy vozu Oldsmobile Cutlass a od té doby se neustále vyvíjí. Na holografické technologii pracují i další společnosti, například Hyundai, Stellantis, Jaguar Land Rover a General Motors. Technologie, kterou předvedla britská společnost Envisics na letošním koncepčním voze Chrysler Halcyon EV, představovala obrazy na oknech automobilů, které by ukazovaly zajímavá místa na zvolené trase, umožňovaly videohovory během cesty a mapovaly souhvězdí na noční obloze.

Zdroj: CNBC

Ne všechno z toho by se však mohlo dostat do současných automobilů. „Zatímco všechny tyto vizuální informace pravděpodobně příliš rozptylují pozornost řidiče, který vozidlo řídí, nemusí tomu tak být, pokud je vozidlo provozováno v autonomním režimu čtvrté úrovně,“ uvádí Envisics. „Na této úrovni může řidič relaxovat a využívat tyto funkce a vlastnosti.“

Některé z nich však budou k vidění již brzy. Mluvčí Chrysleru/Dodge Darren Jacobs prostřednictvím e-mailu uvedl, že „vybrané designové prvky a funkce [viděné na Halcyonu], jako je head-up displej a SmartCockpit, jsou připraveny pro výrobu a budou součástí prvního plně elektrického vozidla Chrysleru.“

Technologie Ford-Ceres se může vyrábět již dnes a mohla by snížit rozptylování řidiče a uspokojit kupující automobilů – zejména pokud se podaří zlepšit jasnost obrazu.

HUD téměř zázračně zobrazuje užitečné informace, jako je rychlost a pokyny pro odbočení, na spodní části čelního skla, kde je řidič vidí, aniž by musel spustit oči ze silnice. Výrobci automobilů a jejich dodavatelé si již několik let představují autonomní svět, ve kterém se auta řídí sama a sklo, které je v současnosti potřeba pro sledování provozu, se může podle libosti změnit na velké zobrazovací scény. Do příchodu plně samořídícího systému je však ještě daleko.Na konferenci v Detroitu Ford předvedl prozatímní krok: něco, co by se dalo nazvat HUD 2, jasný, průhledný displej táhnoucí se přes čelní sklo se třemi částmi, dvěma pro řidiče a jednou pro spolujezdce. Druhá část, která by mohla obsahovat promítané video, by nebyla pro řidiče viditelná.Andy Travers, generální ředitel společnosti Ceres Holographics, říká, že nové možnosti zobrazení by mohly být interaktivní a pomoci vyřešit nebezpečnou situaci rozptylování pozornosti řidiče pomocí současných ovládacích prvků.„Z hlediska nákladů je pro výrobce automobilů přesvědčivé umístit vše na obrazovku,“ říká Travers. „A najímají programátory, kteří jsou zvyklí pracovat s počítači, nikoliv s mobilními automobily, které potřebují, aby řidiči sledovali silnici. Myslíme si, že je mnohem lepší rozhodovat se podle promítaného obrazu na čelním skle, než se dívat do dálky na centrálně umístěnou obrazovku.“Čelní sklo využívá technologii tenkých vrstev vyvinutou společností Ceres , která je vyrobena se zabudovanými holografickými optickými prvky a následně vložena mezi laminované skleněné části, což umožňuje transparentní zobrazení jakéhokoli druhu informací. Travers tvrdí, že fólie se časem nezbarví. Do přístrojové desky je zabudován levný LED projektor, technologie používaná v současnosti.Regulační orgány si všímají problému rozptylování pozornosti. Podle Matthewa Averyho, ředitele strategického rozvoje bezpečnostní agentury Euro NCAP, „je nadměrné používání dotykových displejů problémem celého odvětví, kdy téměř každý výrobce vozidel přesouvá klíčové ovládací prvky na centrální dotykové displeje, což nutí řidiče odpoutat zrak od vozovky a zvyšuje riziko nehod z důvodu rozptýlení pozornosti.“Chcete využít této příležitosti?Janice Tardiffová, technická expertka na aplikace povrchových úprav ve společnosti Ford, říká, že displej pro cestující v prvních prototypech vozidel bude zaměřen na zábavu a případně na obchodní aplikace.Řidič by měl k dispozici údaje o stavu paliva nebo nabití, rychloměr, navigaci a na středovém displeji body zájmu a hudbu. Na zákaznické klinice, kde se tato technologie testovala, se účastníkům líbila představa, že by mohli sledovat sportovní události a filmy, ale nebyli si jisti, zda je přehlednost dostatečná pro obchodní aplikace. Někteří si přáli, aby displeje byly větší.Použití fólie bylo důkladně testováno a schváleno pro použití v nové generaci HUD, říká Tardiff. Dalšími kroky je podle ní zlepšení barev, jasu a rozlišení, optimalizace velikosti displejů a zajištění dobrého výkonu za různých světelných podmínek.Systém HUD byl v roce 1988 součástí volitelné výbavy vozu Oldsmobile Cutlass a od té doby se neustále vyvíjí. Na holografické technologii pracují i další společnosti, například Hyundai, Stellantis, Jaguar Land Rover a General Motors. Technologie, kterou předvedla britská společnost Envisics na letošním koncepčním voze Chrysler Halcyon EV, představovala obrazy na oknech automobilů, které by ukazovaly zajímavá místa na zvolené trase, umožňovaly videohovory během cesty a mapovaly souhvězdí na noční obloze.Ne všechno z toho by se však mohlo dostat do současných automobilů. „Zatímco všechny tyto vizuální informace pravděpodobně příliš rozptylují pozornost řidiče, který vozidlo řídí, nemusí tomu tak být, pokud je vozidlo provozováno v autonomním režimu čtvrté úrovně,“ uvádí Envisics. „Na této úrovni může řidič relaxovat a využívat tyto funkce a vlastnosti.“Některé z nich však budou k vidění již brzy. Mluvčí Chrysleru/Dodge Darren Jacobs prostřednictvím e-mailu uvedl, že „vybrané designové prvky a funkce [viděné na Halcyonu], jako je head-up displej a SmartCockpit, jsou připraveny pro výrobu a budou součástí prvního plně elektrického vozidla Chrysleru.“Technologie Ford-Ceres se může vyrábět již dnes a mohla by snížit rozptylování řidiče a uspokojit kupující automobilů – zejména pokud se podaří zlepšit jasnost obrazu.
Tagy: autoCeres HolographicsDetroitford


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    22:24

    Immunome se chystá odhalit výsledky fáze 3 studie RINGSIDE pro desmoidní nádory.

    20:54

    Kyverna odhalí klíčové výsledky z fáze 2 studie o syndromu tuhé osoby.

    16:14

    Whale.io odhaluje $WHALE NFT sérii na Solaně: Předtržní fáze nastavena před TGE

    16:04

    Investoři očekávají, že odložená data osvětlí americkou ekonomiku.

    15:04

    Garanti BBVA prodává portfolia nesplácených úvěrů za 263 milionů TL.

    13:54

    Saúdskoarabské akcie klesly při uzavření trhu; Tadawul All Share se snížil o 1,19 %

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    „Tentokrát je to jiné“: Investor věří v nový růst konopného trhu

    14 prosince, 2025

    Akcie konopných společností zažily v závěru minulého týdne prudký růst poté, co se objevily zprávy o možné změně federální klasifikace...

    Zdroj: Getty Images

    Citi vidí v akciích Boeing atraktivní příležitost před novým rokem

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Akcie Meta Platforms mohou být tichým vítězem AI, býci radí kupovat

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Unsplash

    Akcie cestovních společností rostou díky sazbám Fedu a silné poptávce

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Bloomberg

    Akcie Roku už letos posílily o více než 40 %, Jefferies očekává další růst

    11 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Medline Inc.

    Datum IPO: 17 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 55,3 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Rok 2026 rozhodne o budoucnosti realitního modelu Opendoor

    13 prosince, 2025

    S&P 500 klesá, akcie Broadcomu dostávají zabrat

    12 prosince, 2025

    S&P 500 končí výše, Fed snížil sazby již potřetí v tomto roce

    10 prosince, 2025

    Broadcom zajistil propad celého technologického sektoru

    12 prosince, 2025

    CSG získává mnohamiliardový kontrakt na munici a posiluje svou globální pozici

    10 prosince, 2025

    Dokáže Meta zopakovat „rok efektivity“ a znovu nastartovat růst akcií v roce 2026?

    13 prosince, 2025

    Intuitive Machines získává důvěru Wall Street díky akvizici Lanteris

    14 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel na rekordním maximu navzdory poklesu Oracle a AI

    11 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.