Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    02691.HK 22 prosince, 2025

    Finanční společnost zaměřená na obchodování s futures a deriváty

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    Minulé IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    02691.HK 22 prosince, 2025

    Finanční společnost zaměřená na obchodování s futures a deriváty

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    Minulé IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Ford a Ceres představili revoluční HUD, který snižuje rozptylování řidiče

Ford ve spolupráci se skotskou společností Ceres Holographics minulý týden předvedl technologii, která by se mohla stát budoucností head-up displejů neboli HUD.

Michael Klos Autor: Michael Klos
25 září, 2024
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Ford a Ceres Holographics představili novou technologii head-up displeje (HUD), která zobrazuje informace na čelním skle, aby řidič nemusel odvracet zrak od silnice
  • Nový HUD displej se skládá ze tří částí, z nichž jedna je určena pro spolujezdce, a využívá holografické optické prvky vložené mezi skleněné vrstvy
  • Technologie se setkala s pozitivními reakcemi, ale vývojáři nadále pracují na zlepšení barev, jasu a rozlišení, aby zajistili dobrý výkon za různých světelných podmínek

HUD téměř zázračně zobrazuje užitečné informace, jako je rychlost a pokyny pro odbočení, na spodní části čelního skla, kde je řidič vidí, aniž by musel spustit oči ze silnice. Výrobci automobilů a jejich dodavatelé si již několik let představují autonomní svět, ve kterém se auta řídí sama a sklo, které je v současnosti potřeba pro sledování provozu, se může podle libosti změnit na velké zobrazovací scény. Do příchodu plně samořídícího systému je však ještě daleko.

Na konferenci v Detroitu Ford předvedl prozatímní krok: něco, co by se dalo nazvat HUD 2, jasný, průhledný displej táhnoucí se přes čelní sklo se třemi částmi, dvěma pro řidiče a jednou pro spolujezdce. Druhá část, která by mohla obsahovat promítané video, by nebyla pro řidiče viditelná.

Andy Travers, generální ředitel společnosti Ceres Holographics, říká, že nové možnosti zobrazení by mohly být interaktivní a pomoci vyřešit nebezpečnou situaci rozptylování pozornosti řidiče pomocí současných ovládacích prvků.

„Z hlediska nákladů je pro výrobce automobilů přesvědčivé umístit vše na obrazovku,“ říká Travers. „A najímají programátory, kteří jsou zvyklí pracovat s počítači, nikoliv s mobilními automobily, které potřebují, aby řidiči sledovali silnici. Myslíme si, že je mnohem lepší rozhodovat se podle promítaného obrazu na čelním skle, než se dívat do dálky na centrálně umístěnou obrazovku.“

Zdroj: Futurride

Čelní sklo využívá technologii tenkých vrstev vyvinutou společností Ceres (společně s Eastmanem a Carlexem), která je vyrobena se zabudovanými holografickými optickými prvky a následně vložena mezi laminované skleněné části, což umožňuje transparentní zobrazení jakéhokoli druhu informací. Travers tvrdí, že fólie se časem nezbarví. Do přístrojové desky je zabudován levný LED projektor, technologie používaná v současnosti.

Advertisement

Regulační orgány si všímají problému rozptylování pozornosti. Podle Matthewa Averyho, ředitele strategického rozvoje bezpečnostní agentury Euro NCAP, „je nadměrné používání dotykových displejů problémem celého odvětví, kdy téměř každý výrobce vozidel přesouvá klíčové ovládací prvky na centrální dotykové displeje, což nutí řidiče odpoutat zrak od vozovky a zvyšuje riziko nehod z důvodu rozptýlení pozornosti.“

Chcete využít této příležitosti?

Janice Tardiffová, technická expertka na aplikace povrchových úprav ve společnosti Ford, říká, že displej pro cestující v prvních prototypech vozidel bude zaměřen na zábavu a případně na obchodní aplikace.

Řidič by měl k dispozici údaje o stavu paliva nebo nabití, rychloměr, navigaci a na středovém displeji body zájmu a hudbu. Na zákaznické klinice, kde se tato technologie testovala, se účastníkům líbila představa, že by mohli sledovat sportovní události a filmy, ale nebyli si jisti, zda je přehlednost dostatečná pro obchodní aplikace. Někteří si přáli, aby displeje byly větší.

Použití fólie bylo důkladně testováno a schváleno pro použití v nové generaci HUD, říká Tardiff. Dalšími kroky je podle ní zlepšení barev, jasu a rozlišení, optimalizace velikosti displejů a zajištění dobrého výkonu za různých světelných podmínek.

Systém HUD byl v roce 1988 součástí volitelné výbavy vozu Oldsmobile Cutlass a od té doby se neustále vyvíjí. Na holografické technologii pracují i další společnosti, například Hyundai, Stellantis, Jaguar Land Rover a General Motors. Technologie, kterou předvedla britská společnost Envisics na letošním koncepčním voze Chrysler Halcyon EV, představovala obrazy na oknech automobilů, které by ukazovaly zajímavá místa na zvolené trase, umožňovaly videohovory během cesty a mapovaly souhvězdí na noční obloze.

Zdroj: CNBC

Ne všechno z toho by se však mohlo dostat do současných automobilů. „Zatímco všechny tyto vizuální informace pravděpodobně příliš rozptylují pozornost řidiče, který vozidlo řídí, nemusí tomu tak být, pokud je vozidlo provozováno v autonomním režimu čtvrté úrovně,“ uvádí Envisics. „Na této úrovni může řidič relaxovat a využívat tyto funkce a vlastnosti.“

Některé z nich však budou k vidění již brzy. Mluvčí Chrysleru/Dodge Darren Jacobs prostřednictvím e-mailu uvedl, že „vybrané designové prvky a funkce [viděné na Halcyonu], jako je head-up displej a SmartCockpit, jsou připraveny pro výrobu a budou součástí prvního plně elektrického vozidla Chrysleru.“

Technologie Ford-Ceres se může vyrábět již dnes a mohla by snížit rozptylování řidiče a uspokojit kupující automobilů – zejména pokud se podaří zlepšit jasnost obrazu.

HUD téměř zázračně zobrazuje užitečné informace, jako je rychlost a pokyny pro odbočení, na spodní části čelního skla, kde je řidič vidí, aniž by musel spustit oči ze silnice. Výrobci automobilů a jejich dodavatelé si již několik let představují autonomní svět, ve kterém se auta řídí sama a sklo, které je v současnosti potřeba pro sledování provozu, se může podle libosti změnit na velké zobrazovací scény. Do příchodu plně samořídícího systému je však ještě daleko.Na konferenci v Detroitu Ford předvedl prozatímní krok: něco, co by se dalo nazvat HUD 2, jasný, průhledný displej táhnoucí se přes čelní sklo se třemi částmi, dvěma pro řidiče a jednou pro spolujezdce. Druhá část, která by mohla obsahovat promítané video, by nebyla pro řidiče viditelná.Andy Travers, generální ředitel společnosti Ceres Holographics, říká, že nové možnosti zobrazení by mohly být interaktivní a pomoci vyřešit nebezpečnou situaci rozptylování pozornosti řidiče pomocí současných ovládacích prvků.„Z hlediska nákladů je pro výrobce automobilů přesvědčivé umístit vše na obrazovku,“ říká Travers. „A najímají programátory, kteří jsou zvyklí pracovat s počítači, nikoliv s mobilními automobily, které potřebují, aby řidiči sledovali silnici. Myslíme si, že je mnohem lepší rozhodovat se podle promítaného obrazu na čelním skle, než se dívat do dálky na centrálně umístěnou obrazovku.“Čelní sklo využívá technologii tenkých vrstev vyvinutou společností Ceres , která je vyrobena se zabudovanými holografickými optickými prvky a následně vložena mezi laminované skleněné části, což umožňuje transparentní zobrazení jakéhokoli druhu informací. Travers tvrdí, že fólie se časem nezbarví. Do přístrojové desky je zabudován levný LED projektor, technologie používaná v současnosti.Regulační orgány si všímají problému rozptylování pozornosti. Podle Matthewa Averyho, ředitele strategického rozvoje bezpečnostní agentury Euro NCAP, „je nadměrné používání dotykových displejů problémem celého odvětví, kdy téměř každý výrobce vozidel přesouvá klíčové ovládací prvky na centrální dotykové displeje, což nutí řidiče odpoutat zrak od vozovky a zvyšuje riziko nehod z důvodu rozptýlení pozornosti.“Chcete využít této příležitosti?Janice Tardiffová, technická expertka na aplikace povrchových úprav ve společnosti Ford, říká, že displej pro cestující v prvních prototypech vozidel bude zaměřen na zábavu a případně na obchodní aplikace.Řidič by měl k dispozici údaje o stavu paliva nebo nabití, rychloměr, navigaci a na středovém displeji body zájmu a hudbu. Na zákaznické klinice, kde se tato technologie testovala, se účastníkům líbila představa, že by mohli sledovat sportovní události a filmy, ale nebyli si jisti, zda je přehlednost dostatečná pro obchodní aplikace. Někteří si přáli, aby displeje byly větší.Použití fólie bylo důkladně testováno a schváleno pro použití v nové generaci HUD, říká Tardiff. Dalšími kroky je podle ní zlepšení barev, jasu a rozlišení, optimalizace velikosti displejů a zajištění dobrého výkonu za různých světelných podmínek.Systém HUD byl v roce 1988 součástí volitelné výbavy vozu Oldsmobile Cutlass a od té doby se neustále vyvíjí. Na holografické technologii pracují i další společnosti, například Hyundai, Stellantis, Jaguar Land Rover a General Motors. Technologie, kterou předvedla britská společnost Envisics na letošním koncepčním voze Chrysler Halcyon EV, představovala obrazy na oknech automobilů, které by ukazovaly zajímavá místa na zvolené trase, umožňovaly videohovory během cesty a mapovaly souhvězdí na noční obloze.Ne všechno z toho by se však mohlo dostat do současných automobilů. „Zatímco všechny tyto vizuální informace pravděpodobně příliš rozptylují pozornost řidiče, který vozidlo řídí, nemusí tomu tak být, pokud je vozidlo provozováno v autonomním režimu čtvrté úrovně,“ uvádí Envisics. „Na této úrovni může řidič relaxovat a využívat tyto funkce a vlastnosti.“Některé z nich však budou k vidění již brzy. Mluvčí Chrysleru/Dodge Darren Jacobs prostřednictvím e-mailu uvedl, že „vybrané designové prvky a funkce [viděné na Halcyonu], jako je head-up displej a SmartCockpit, jsou připraveny pro výrobu a budou součástí prvního plně elektrického vozidla Chrysleru.“Technologie Ford-Ceres se může vyrábět již dnes a mohla by snížit rozptylování řidiče a uspokojit kupující automobilů – zejména pokud se podaří zlepšit jasnost obrazu.
Tagy: autoCeres HolographicsDetroitford


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    16:52

    Akcie Palo Alto Networks rostou díky rozšířené spolupráci s Google Cloud.

    16:47

    Akcie Safe & Green prudce vzrostly po akvizici Giant Containers.

    16:41

    Maersk zkoumá cestu Rudým mořem uprostřed optimismu z příměří v Gaze

    16:35

    Technologický oživení zvedá Wall Street na začátku, ale Nike klesá.

    16:30

    Visa a Mastercard souhlasí s urovnáním ve výši 167,5 milionu dolarů ohledně poplatků za použití bankomatů.

    16:26

    10 nejlepších německých akcií Kepler Cheuvreux, které stojí za sledování v roce 2026

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Akcie výrobce generátorů Generac oslabily, Wells Fargo vidí nákupní příležitost

    19 prosince, 2025

    Akcie společnosti Generac, známého výrobce generátorů elektrické energie, si v posledních měsících prošly výrazně náročným obdobím, které vedlo k citelnému...

    Zdroj: Getty Images

    Proč zvážit akcie Rivian před příchodem vozů s umělou inteligencí

    19 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Akcie Core Scientific jsou s výhledem na rok 2026 atraktivní příležitostí

    19 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Akcie ServiceNow prudce oslabily, Bernstein vidí výjimečnou příležitost

    18 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Akcie společnosti Meta mohou v příštích měsících výrazně posílit

    18 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Nanhua Futures Co., Ltd.

    Datum IPO: 22 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 8,61–11,48 miliardy HKD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    S&P 500 posiluje s oživením technologického sektoru, inflace klesá

    18 prosince, 2025

    Central Bank Company a Ultra Green IPO na závěr roku potvrdily hype kolem emisí

    17 prosince, 2025

    S&P 500 klesá s propadem v technologickém sektoru, Nvidia nadále roste

    15 prosince, 2025

    Index S&P 500 uzavřel níže, Oracle a Nvidia zařídily propad AI sektoru

    17 prosince, 2025

    S&P 500 klesá kvůli výprodeji velkých technologických společností

    15 prosince, 2025

    Index S&P 500 uzavřel výše díky boomu technologických akcií

    18 prosince, 2025

    Google Cloud uzavírá s Palo Alto Networks rekordní bezpečnostní dohodu

    19 prosince, 2025

    S&P 500 klesá kvůli obavám o ekonomiku USA; Tesla dosáhla rekordního závěru

    16 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: Shutterstock
    AI

    Broadcom a další čipové akcie patří mezi hlavní sázky J.P. Morgan pro rok 2026

    17 prosince, 2025

    Obavy z možné bubliny v oblasti umělé inteligence na finančních trzích v posledních měsících sílí.

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost
      Kontaktujte nás

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.