Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Projekt Apple Car je u konce, ale myšlenka nezanikla

Již několik let se nad světovým automobilovým průmyslem vznáší strašidlo automobilu Apple, všudypřítomná hrozba s potenciálem dezorganizovat, ba dokonce zničit stávající hráče v odvětví.

David Škvára Autor: David Škvára
11 dubna, 2024
5 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Projekt Apple Car byl zrušen, ale myšlenka zůstává a pohání spekulace o budoucnosti automobilového průmyslu.
  • I přes obrovské investice se zdá, že Apple upustil od svých automobilových ambicí ve prospěch jiných projektů.
  • Apple preferuje „asset-light“ model, ale automobilový průmysl se odlišuje nákladnou výrobou a regulacemi.
  • Navzdory konci Apple Car zůstává zájem o možný vliv firmy v automobilovém průmyslu a spekulace o dalších krocích.

 

Ambice společnosti Apple se však od té doby snížily a technologický titán svůj projekt automobilu odložil.

Ačkoli je společnost Apple známá svými transformačními inovacemi, zdá se, že se vzdala tohoto konkrétního automobilového podniku, aby se zaměřila na jiné projekty. Navzdory tomu, že do programu vložil nespočet miliard, což je částka dostatečně významná na to, aby si vyžádala propuštění běžných vedoucích pracovníků automobilky, se zdá, že kolosální majetek společnosti Apple není ničím ovlivněn. V současné době se předpokládá, že do roku 2024 vynese korporace více než 100 miliard dolarů volných peněžních prostředků, což doprovází kumulovaný volný peněžní tok ve výši přibližně 436 miliard dolarů jen za předchozích pět fiskálních let. Ukončení výroby automobilu Apple nepochybně vyvolá různé debaty mezi investory a analytiky.

Mlčení společnosti Apple, které se projevilo tím, že nereagovala na žádost časopisu Barron’s o komentář, nechává odborníky z oboru spekulovat o možných důvodech tohoto rozhodnutí. Teorie sahají od strategického posunu směrem k novým příležitostem, které představuje umělá inteligence, až po spory vyplývající z přístupu společnosti Apple k výrobě.

Obchodní model společnosti Apple upřednostňuje systém, kdy jsou výrobní úkoly zadávány partnerům, což je politika, která může být neslučitelná s požadavky automobilového průmyslu. Jedním z klíčových rozdílů mezi digitálními technologiemi a výrobou automobilů je, že první z nich je na rozdíl od automobilů “nenáročná na majetek”.

Zdroj: Getty Images

Výraz “asset-light” označuje podniky, které obcházejí potřebu investovat do nákladných výrobních závodů, jež vyžadují množství dílů a zásob. Tento model se neomezuje pouze na digitální podniky; takový přístup si osvojily i některé začínající automobilky. Například společnost Fisker předává výrobu svých vozů společnosti Magna International a elektromobily Polestar Automotive vyrábí v Číně společnost Geely.

Bohužel tento obchodní model založený na outsourcingu zatím v automobilovém průmyslu neprokázal dlouhodobý úspěch. Do hry vstupuje řada faktorů, od regulačních omezení až po nákladové překážky. Podle Mikea Warda, automobilového analytika ze společnosti Freedom Capital Markets, prochází každý prvek vybavení automobilu rozsáhlými regulacemi, testováním a inženýrstvím. Navíc cena automobilu, která je přibližně padesátkrát vyšší než cena chytrého telefonu, spolu s jeho životností z něj činí zcela odlišný obchodní model.

Advertisement

Zásadní rozdíl mezi softwarem a hardwarem je také zajímavý, jak uvedl Dan Ives, analytik společnosti Wedbush. Za zmínku stojí především skutečnost, že hodnota automobilu spočívá především v jeho hardwaru, včetně motorů, brzd a dokonce i výbavy interiéru. Když k tomu přidáme prvky klimatizace a elektromotorů, získáme úplnější obrázek. Pro srovnání, hodnota iPhonu rezonuje především s jeho operačním systémem iOS.

Tyto nedílné rozdíly se ještě umocní při zkoumání ziskových marží. Provozní ziskové marže společnosti Apple se pohybují kolem 30 %, zatímco u výrobce automobilů se ziskové marže pohybují kolem 10 %. I v rámci těchto parametrů je pro výrobce automobilů reálné, že navrhne špičkový hardware a jeho výrobou pověří třetí stranu. Tato teorie se však na konkurenčním trhu automobilové výroby zatím úspěšně neprosadila.

Při pohledu na měnící se osudy společností Fisker a Polestar Automotive, jejichž akcie se propadly o 99 %, resp. 89 % oproti svým vrcholným výkonům, investiční komunita přehodnocuje životaschopnost obchodního modelu založeného na nízkém objemu aktiv. Jejich společná tržní hodnota je nyní oceněna na méně než 4 miliardy dolarů, zatímco společnosti Rivian Automotive a Lucid, které si ponechávají kontrolu nad výrobou, si udržují společnou tržní kapitalizaci blížící se 20 miliardám dolarů.

Ve světle těchto zjištění považuje Philip Houchois, analytik společnosti Jefferies, model asset-light za poněkud iluzorní kvůli vysokým kapitálovým požadavkům na uvedení výrobku na trh a jeho distribuci. Na základě těchto poznatků vznáší otázky ohledně vlastnictví duševního vlastnictví, zejména pokud jde o financování společnosti Polestar společností Geely. Fisker navíc nyní upustil od přímého prodeje a spoléhá se na stávající dealerství.

Zdroj: Getty Images

Navzdory těmto událostem se Mike Ward domnívá, že vstup společnosti Apple do automobilového průmyslu nebyl nikdy jistý. Spíše spekuluje o tom, že skutečnou hrozbou pro Apple mohla být koupě některého ze stávajících hráčů, například společnosti Chrysler. Nyní, když byl projekt automobilů Apple ukončen, někteří stále spekulují o možnosti, že by se potenciálním cílem akvizice mohla stát společnost jako Rivian.

Ve skutečnosti i bez projektu Apple Car myšlenka vlivu společnosti Apple v automobilovém průmyslu přetrvává a udržuje zajímavou vizi toho, co by technologičtí giganti mohli automobilovému průmyslu v příštích letech nabídnout.

Apple Inc. (AAPL)

Ambice společnosti Apple se však od té doby snížily a technologický titán svůj projekt automobilu odložil.Ačkoli je společnost Apple známá svými transformačními inovacemi, zdá se, že se vzdala tohoto konkrétního automobilového podniku, aby se zaměřila na jiné projekty. Navzdory tomu, že do programu vložil nespočet miliard, což je částka dostatečně významná na to, aby si vyžádala propuštění běžných vedoucích pracovníků automobilky, se zdá, že kolosální majetek společnosti Apple není ničím ovlivněn. V současné době se předpokládá, že do roku 2024 vynese korporace více než 100 miliard dolarů volných peněžních prostředků, což doprovází kumulovaný volný peněžní tok ve výši přibližně 436 miliard dolarů jen za předchozích pět fiskálních let. Ukončení výroby automobilu Apple nepochybně vyvolá různé debaty mezi investory a analytiky.Mlčení společnosti Apple, které se projevilo tím, že nereagovala na žádost časopisu Barron’s o komentář, nechává odborníky z oboru spekulovat o možných důvodech tohoto rozhodnutí. Teorie sahají od strategického posunu směrem k novým příležitostem, které představuje umělá inteligence, až po spory vyplývající z přístupu společnosti Apple k výrobě.Obchodní model společnosti Apple upřednostňuje systém, kdy jsou výrobní úkoly zadávány partnerům, což je politika, která může být neslučitelná s požadavky automobilového průmyslu. Jedním z klíčových rozdílů mezi digitálními technologiemi a výrobou automobilů je, že první z nich je na rozdíl od automobilů “nenáročná na majetek”.Výraz “asset-light” označuje podniky, které obcházejí potřebu investovat do nákladných výrobních závodů, jež vyžadují množství dílů a zásob. Tento model se neomezuje pouze na digitální podniky; takový přístup si osvojily i některé začínající automobilky. Například společnost Fisker předává výrobu svých vozů společnosti Magna International a elektromobily Polestar Automotive vyrábí v Číně společnost Geely.Bohužel tento obchodní model založený na outsourcingu zatím v automobilovém průmyslu neprokázal dlouhodobý úspěch. Do hry vstupuje řada faktorů, od regulačních omezení až po nákladové překážky. Podle Mikea Warda, automobilového analytika ze společnosti Freedom Capital Markets, prochází každý prvek vybavení automobilu rozsáhlými regulacemi, testováním a inženýrstvím. Navíc cena automobilu, která je přibližně padesátkrát vyšší než cena chytrého telefonu, spolu s jeho životností z něj činí zcela odlišný obchodní model.Zásadní rozdíl mezi softwarem a hardwarem je také zajímavý, jak uvedl Dan Ives, analytik společnosti Wedbush. Za zmínku stojí především skutečnost, že hodnota automobilu spočívá především v jeho hardwaru, včetně motorů, brzd a dokonce i výbavy interiéru. Když k tomu přidáme prvky klimatizace a elektromotorů, získáme úplnější obrázek. Pro srovnání, hodnota iPhonu rezonuje především s jeho operačním systémem iOS.Tyto nedílné rozdíly se ještě umocní při zkoumání ziskových marží. Provozní ziskové marže společnosti Apple se pohybují kolem 30 %, zatímco u výrobce automobilů se ziskové marže pohybují kolem 10 %. I v rámci těchto parametrů je pro výrobce automobilů reálné, že navrhne špičkový hardware a jeho výrobou pověří třetí stranu. Tato teorie se však na konkurenčním trhu automobilové výroby zatím úspěšně neprosadila.Při pohledu na měnící se osudy společností Fisker a Polestar Automotive, jejichž akcie se propadly o 99 %, resp. 89 % oproti svým vrcholným výkonům, investiční komunita přehodnocuje životaschopnost obchodního modelu založeného na nízkém objemu aktiv. Jejich společná tržní hodnota je nyní oceněna na méně než 4 miliardy dolarů, zatímco společnosti Rivian Automotive a Lucid, které si ponechávají kontrolu nad výrobou, si udržují společnou tržní kapitalizaci blížící se 20 miliardám dolarů.Ve světle těchto zjištění považuje Philip Houchois, analytik společnosti Jefferies, model asset-light za poněkud iluzorní kvůli vysokým kapitálovým požadavkům na uvedení výrobku na trh a jeho distribuci. Na základě těchto poznatků vznáší otázky ohledně vlastnictví duševního vlastnictví, zejména pokud jde o financování společnosti Polestar společností Geely. Fisker navíc nyní upustil od přímého prodeje a spoléhá se na stávající dealerství.Navzdory těmto událostem se Mike Ward domnívá, že vstup společnosti Apple do automobilového průmyslu nebyl nikdy jistý. Spíše spekuluje o tom, že skutečnou hrozbou pro Apple mohla být koupě některého ze stávajících hráčů, například společnosti Chrysler. Nyní, když byl projekt automobilů Apple ukončen, někteří stále spekulují o možnosti, že by se potenciálním cílem akvizice mohla stát společnost jako Rivian.Ve skutečnosti i bez projektu Apple Car myšlenka vlivu společnosti Apple v automobilovém průmyslu přetrvává a udržuje zajímavou vizi toho, co by technologičtí giganti mohli automobilovému průmyslu v příštích letech nabídnout.Apple Inc.
Tagy: AAPLAkcieappleapple carburzyelektromobilUSA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      01:00

      Oceaneering International získala kontrakt od námořnictva v hodnotě 34,8 milionů dolarů

      00:48

      BBVA pokračuje v nabídce na převzetí Sabadell navzdory podmínkám vlády

      00:36

      Wolfspeed podává žádost o ochranu před bankrotem, aby snížil zhoršující se zadlužení, akcie skokově rostou

      00:24

      Apple zvažuje využití Anthropic nebo OpenAI pro Siri, informuje Bloomberg News

      00:12

      Mercedes-Benz očekává ve druhém čtvrtletí pokles marže o méně než 3 % v důsledku cel, uvádí makléřská společnost Bernstein

      00:05

      Americký soudce nařídil Argentině, která čelí rozsudku ve výši 16,1 miliardy dolarů, aby se vzdala podílu ve společnosti YPF

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: BurzovniSvet.cz
      Akcie

      Kratos Defense získává na významu díky měnící se tváři moderního válčení

      30 června, 2025

      Obranný sektor prochází výraznou transformací a podle nové analýzy Goldman Sachs stojíme na prahu zásadní změny v tom, jak armády...

      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Kupte akcie Kinder Morgan. Zemní plyn a umělá inteligence jsou silná kombinace

      30 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Nvidia znovu v čele závodu o AI. Investoři věří v další rekordy

      30 června, 2025
      Zdroj: Archer Aviation

      Měli byste koupit akcie společnosti Archer Aviation, dokud jsou pod 10,50 USD?

      28 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Coinbase dominuje S&P 500 a může růst ještě dál. Přichází léto stablecoinů?

      28 června, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: BurzovniSvet.cz
      AI

      UBS doporučuje 3 klíčové akcie v oblasti AI, které je vhodné nyní koupit

      27 června, 2025

      Bankovní gigant UBS přichází s novou zprávou, která zaujala investory po celém světě.

      Nejčtenější zprávy.

      Ustanovení o umělé inteligenci v Trumpově zákonu budí silné kontroverze

      29 června, 2025

      Čínská expanze v Tichomoří ohrožuje americký vliv v regionu

      28 června, 2025

      S&P 500 zakončuje těsně pod rekordem, technologický sektor sílí

      26 června, 2025

      Přes lákavou cenu akcií Ford nenaplňuje očekávání a ztrácí krok s trhem

      28 června, 2025

      Merz „blouzní“ pokud si myslí, že USA ušetří německá auta v obchodní dohodě s EU

      26 června, 2025

      Boeing znovu získává důvěru investorů a naznačuje obrat k lepším časům

      29 června, 2025

      S&P 500 uzavírá 2. čtvrtletí s výraznými zisky díky poklesu obav z obchodní války

      30 června, 2025

      S&P 500 uzavřel na rekordní úrovni, investoři spekulují o obchodní válce

      27 června, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.